معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی اسپانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اسپانیا در هفته اول شهریور 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

آشنایی با مقررات واردات خودرو در جمهوری آذربایجان

واردات خودروهای برقی به آذربایجان از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. همچنین از اول ژانویه 2022 واردات و فروش شارژرهای برقی سطح 2 و 3 این خودروها و همچنین خودروهای هیبریدی با تاریخ تولید حداکثر 3 سال و حجم موتور حداکثر 2500 نیز از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به مدت 3 سال معاف می‌باشند.

اخبار اقتصادی گرجستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی گرجستان در هفته سوم اسفندماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته اول اسفند 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته چهارم دی ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی غرب افغانستان – هرات

اهم اخبار و تحولات اقتصادی غرب افغانستان در نیمه دوم آذر ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می گردد.

تصویب لایحه بودجه 2023 الجزایر

لایحه بودجه 2023 الجزایر که پس از طی مراحل قانونی در مجالس دوگانه این کشور به تصویب رسید، براساس قیمت مرجع هر بشکه نفت 60 دلار و قیمت بازار 70 دلار تنظیم شده است. نرخ رشد اقتصادی 4.1 (چهار و یک) درصد و تورم 5.1 (پنج و یک) درصد پیش بینی شده است. همچنین برای حفظ قدرت خرید مردم یارانه کالاهای اساسی حفظ خواهد شد.

اخبار اقتصادی الجزایر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی الجزایر در هفته اول آذر ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی الجزایر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی الجزایر در هفته سوم مهرماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در هفته دوم تیر 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.