معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

طرح توسعه صنعت گاز موریتانی پس از اکتشاف منابع جدید گازی

موریتانی در چند سال گذشته تمرکز خود را بر روی منابع گازی معطوف نموده است. از همین رو قصد دارد گاز را به سومین ستون اقتصادی خود (پس از منابع عظیم معدنی و دریایی) تبدیل کند. این کشور امیدوار است تا درآمدهای حاصل از تولید و صادرات گاز به توسعه اقتصادی و ارتقای وضعیت زندگی شهروندان کمک کند. کارشناسان معتقدند که با آغاز بهره‌برداری از منابع گازی کشف شده، موریتانی می‌تواند به سومین صادر کننده گاز قاره آفریقا (پس از نیجریه و الجزایر) تبدیل گردد.

صنعت نفت ونزوئلا

سفارتخانه هلند در کاراکاس در تاریخ 21 آبان 1400 طی سمیناری در خصوص وضعیت فعلی صنعت نفت ونزوئلا با حضور دو کارشناس نفتی ونزوئلا و نمایندگان سفارتخانه‌های ایران، روسیه، ژاپن، نیجریه، مکزیک، اندونزی، اسپانیا، انگلیس و نمایندگان شرکت شل برگزار نمود.اهم مطالب ارائه شده به شرح زیر می باشد.

بیست و دومین نشست سالانه وزرای مجمع کشورهای صادرکننده گاز

بیست و دومین نشست سالانه وزرای مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) به ریاست دوره‌ای عبدالمجید عطار وزیر انرژی الجزایر روز پنجشنبه 22 آبان از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد. در بیانیه پایانی این اجلاس تأکید شد: گاز به عنوان منبع انرژی فراوان و انعطاف‌پذیر قادر است به نیازهای روزافزون انرژی جهان و سه محور توسعه پایدار یعنی محیط زیست، توسعه اجتماعی و توسعه اقتصادی پاسخگو باشد. علاوه بر آن وزرای شرکت کننده در این اجلاس تاکید کردند گاز طبیعی پشتوانه توسعه پایدار در جهت کاهش آلاینده‌های سیستم‌های انرژی است.

برگزاری وبینار بین المللی متخصصان صنعت گاز در کرواسی

سی و پنجمین اجلاس بین المللی متخصصان و دانشمندان صنعت گاز از 30 مهر الی 2 آبان 1399 (21 الی 23 اکتبر 2020) به صورت آنلاین در کرواسی برگزار خواهد شد.