معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

تاثیرات کرونا بر زندگی مردم بلغارستان

چگونه نسل‌های مختلف در بلغارستان به اثرات مثبت و منفی همه‌گیری کووید-19 نگاه می‌کنند؟ این سوال موضوع مطالعه‌ای است که توسط Noema انجام شده است.

رشد شرکت های فین تک در بلغارستان

در 12 سال گذشته، صنعت فین‌تک در بلغارستان با سرعت رشد نموده و تعداد شرکت‌های فعال در این زمینه حدود 36 درصد افزایش داشته است.

وضعیت اقتصادی اسپانیا در گزارش مجمع جهانی اقتصاد

بر اساس هفدمین گزارش ریسک های جهانی منتشر شده توسط مجمع جهانی اقتصاد در تاریخ 11 ژانویه 2022، مهم ترین تهدیدهای موجود برای اقتصاد اسپانیا در سال جاری شامل بحران‌های اشتغال، جمعیت، رکود اقتصادی طولانی مدت و بدهی می‌شوند.

جایگاه نخست صوفیه در اقتصاد بلغارستان

بر اساس ویرایش دهم "نمایه‌های منطقه ای: شاخص های توسعه" منتشره از سوی موسسه اقتصاد بازار، تنها سالنامه توسعه منطقه ای در بلغارستان، نقشه منطقه ای توسعه اقتصادی در این کشور همچنان تحت تسلط مراکز عمده اقتصادی است. این تحقیق بر اساس 66 شاخص است که محیط اقتصادی و اجتماعی را در 28 نظر سنجی ارزیابی می‌کند. تمام داده‌های این نظرسنجی را می‌توان در وب سایت تخصصی IME - www.regionalprofiles.bg یافت.

وضعیت سوئد در موج دوم کرونا؛نگرانی مقامات بیشتر از موج نخست

سوئد موج نخست کرونا را با استراتژی منحصر به فرد خود گذراند؛ هیچ تدابیر سختی اعمال نکرد و تنها به رعایت «فاصله اجتماعی» و «شستن دست ها» بسنده کرد. این‌ها را به صورت توصیه مطرح کردند و قانون و جریمه ای در نظر نگرفتند. در اوایل بهار، تلفات سنگینی به نسبت جمعیت خود دادند، ولی در تابستان بدون این که هزینه سنگین قرنطینه را تحمل کنند، همه گیری مهار شد. از ماه سپتامبر که نشانه‌های موج دوم در اروپا بروز کرد، سوئدی‌ها در روزهای نخست خیلی خوشحال بودند که کمترین شیوع را در مقایسه با همسایه‌های سخت گیر دارند. ولی ظاهرا موج دوم کرونا برای سوئد با تاخیر بیشتری در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، فرا رسیده است.