معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

چشم‌انداز 2023 ترکیه

سیاست‌گذاری توسعه در ترکیه از سال 1963 با ماهیت الزامی ‌برای بخش عمومی، و با ماهیت ارشادی برای بخش خصوصی شروع شده و تا سال 2018 جمعا یازده برنامه پنج ساله ملی و یک برنامه چشم‌انداز 20 ساله برای سال 2023 تنظیم شده است. وظیفه تهیه برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت برعهده وزارت توسعه بود که از سال 2018 با انحلال این وزارت، بر عهده "ریاست بودجه و استراتژی" تحت نظر مستقیم ریاست جمهوری قرار گرفت. وزارت توسعه ترکیه برنامه دهم توسعه این کشور را در تاریخ ۲ جولای ۲۰۱۳ با همکاری تمام نهادهای دولتی مربوطه تهیه و تدوین کرد. برنامه یازدهم توسعه (2019 الی 2023) مطابق مقررات در یکصد و پنجمین جلسه مجمع عمومی مجلس ملی اعلای ترکیه در تاریخ هجدهم جولای 2019 تصویب شد.

اظهارات وزیر اقتصاد آرژانتین در مورد اوضاع اقتصادی آن کشور

آقای مارتین گوسمان، وزیر اقتصاد آرژانتین ضمن اظهاراتی به تشریح برنامه‌های دولت در زمینه اقتصادی و بودجه ای پرداخت و گفت: «بانک مرکزی بر اوضاع ارز مسلط است و نباید هیچ نگرانی از این بابت داشت. ما یک درس آموخته ایم و آن این است که از سپرده‌های مردم مراقبت کنیم و دلار را به کسانی که دلار ایجاد نمی‌کنند ندهیم. سیستم مالی کشور قوی است و در مورد مدیریت ارز در کشور اجماع وجود دارد و رئیس جمهور حرف آخر را می زند. تنش ارزی در کشور تا مادامی‌که شکاف بین ارز کاسته نشود تداوم خواهد داشت ولی اگر اختلاف قیمت به 50–60 درصد برسد بهتر خواهد بود».

اخبار اقتصادی اوکراین (هفته دوم مهر ماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی کشور اوکراین در هفته دوم مهر ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور انتشار یافته به شرح ذیل اعلام می‌گردد.