معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی اقلیم کردستان عراق – سلیمانیه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی حوزه اقلیم کردستان عراق - سلیمانیه در هفته چهارم آبان‌ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این اقلیم به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

فرصت های سرمایه‌گذاری و خرید مزارع کشاورزی، دامپروری و پرورش شیلات در ونزوئلا

نوشتار پیش رو گزارشی است حاوی اطلاعات کلی 7 مزرعه مناسب کشاورزی، دامپروری و پرورش ماهی پیشنهادی توسط بخش خصوصی ونزوئلا برای فروش که به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی غرب افغانستان – هرات

اهم اخبار و تحولات اقتصادی غرب افغانستان در نیمه اول تیر ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

بررسی وضعیت صنعت شیلات و آبزیان سنگال

سنگال کشوری در غرب قاره آفریقا و کنار سواحل اقیانوس اطلس واقع شده که عمده فعالیت ساکنان آن کشاورزی و ماهیگیری است. این کشور دارای ظرفیتهای آبی مشتمل بر رودخانه سنگال، آب‌های شور متشکل از رودخانه‌های Casamance، Sine Saloum و گامبیا، آب‌های داخلی Ferlo، رودخانه Kayanka، Anambé و منابع آبی زیرزمینی قابل توجهی است.

اخبار اقتصادی ترکمنستان (هفته چهارم اردیبهشت ماه 1400)

اهم اخبار اقتصادی داخلی و خارجی ترکمنستان در هفته چهارم اردیبهشت ماه 1400 که در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

رونق صنعت پرورش ماهی‌ در ولایت هرات و غرب افغانستان

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان از گسترش صنعت پرورش ماهی در این کشور خبر داده و اعلام نموده که در حال حاضر بیش از دو هزار مزرعه پرورش ماهی در این کشور فعال‌ بوده و انواع مختلف ماهی در آن‌ها پرورش داده می‌شود. مسوولان در وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌افزایند که این وزارت در تلاش است تا صنعت پرورش ماهی‌ را در کشور رونق دهد. بیشتر مزرعه‌های پرورش ماهی در ولایات قندهار، هلمند، هرات، ‌بلخ، ننگرهار، کنر، لغمان و کابل قرار دارند .