معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۳۱- ۱۰:۰۹

اخبار اقتصادی ارمنستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور ارمنستان در هفته چهارم شهریور 1403 (بخش دوم) مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

داده‌های آماری بازدید گردشگران از ارمنستان در مرداد ماه سال جاری

در آگوست سال جاری میلادی، 300 هزار و 919 گردشگر از ارمنستان بازدید کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 328 هزار و 486 نفر بود. در ماه‌های ژانویه تا آگوست 2024، بیشترین بازدید گردشگران از ارمنستان از روسیه (43.2 درصد)، گرجستان (11.9 درصد) و ایران (7.5 درصد) به ثبت رسیده است.

https://t.me/ministryofeconomyRA

  افتتاح مرکز پرتودرمانی در ایروان

مرکز پزشکی Erebuni به همراه شرکت پیشرو آمریکایی Varian مرکزی مجهز به تجهیزات مدرن برای پرتودرمانی، رادیوسرجری و تحقیقات رادیوایزوتوپ ایجاد کرده است.

این مجموعه مجهز به تجهیزات مدرن رادیویی و براکی تراپی، جدیدترین توموگرافی برنامه ریزی پرتو از شرکت زیمنس هلثتینرز آلمان است که دقیق ترین داده‌ها را برای درمان موثر پرتودرمانی بیماری‌های انکولوژیک (سرطان) ارائه می‌دهد.

این مرکز همچنین دارای یک توموگرافی کامپیوتری با گسیل پوزیترون است که برای ارمنستان منحصر به فرد است. این مجموعه به دلیل رادیوسرجری مدرن خود متمایز است که امکان درمان نئوپلاسم‌های خوش خیم و بدخیم و همچنین سایر ضایعات را با از بین بردن سلول های تومور ممکن می‌سازد.

https://t.me/economyofarmenia

 راه اندازی پروازهای مستقیم بین ارمنستان و عمان

پایتخت های ارمنستان و عمان برای اولین بار با پروازهای مستقیم به یکدیگر متصل می‌شوند. پروازهای مسقط - ایروان - مسقط توسط شرکت هواپیمایی ارزان عمان سلام ایر از 28 دسامبر با فرکانس یک بار در هفته آغاز می‌شود.

https://t.me/economyofarmenia

26 شرکت ارمنی در نمایشگاه Foodex Saudi-2024 در ریاض پایتخت عربستان سعودی شرکت می‌کنند

در نمایشگاه Foodex Saudi-2024 در ریاض پایتخت عربستان سعودی،26 شرکت ارمنی شرکت می‌کنند.

محصولات ارمنستان در یک غرفه ملی ارائه می‌شود. در مجموع امسال حدود 500 شرکت از 15 کشور جهان و همچنین حدود 20 هزار بازدیدکننده از 75 کشور جهان در نمایشگاه حضور دارند.

https://t.me/economyofarmenia

  افتتاح بزرگترین مرکز تجاری دائمی ایران در خارج از کشور در ایروان

بزرگترین مرکز تجاری دائمی ایران در خارج از کشور از اول اکتبر در ایروان افتتاح می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، این مرکز خرید جدید به دروازه ورود به اتحادیه اروپا تبدیل خواهد شد.

مساحت نمایشگاه این مرکز 10 هزار متر مربع است. شامل 107 غرفه در اندازه‌های مختلف قابل استفاده برای صنایع مختلف. همچنین دارای یک اتاق کنفرانس برای جلسات تجاری (B2B) و فضای باز برای رویدادها، کنفرانس ها و جشنواره‌ها می‌باشد.

پیش بینی می‌شود وزیر صنعت و تجارت ایران و تجار ایرانی و روسای بزرگترین مراکز صنعتی ایران در مراسم افتتاحیه این مرکز خرید در ارمنستان حضور داشته باشند.

https://t.me/economyofarmenia

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما