معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۲۱- ۰۸:۰۰

اخبار اقتصادی مجارستان

گزیدۀ اخبار و تحولات اقتصادی مجارستان در هفتۀ سوم شهریور 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی مجارستان

شرکت بی ام دبلیو در حال ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی در مجارستان و بزرگترین گروه از شرکت های خود در دبرسن (شرق مجارستان) است. وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه پارک خورشیدی شرکت BMW Manufacturing  مجارستان گفت که این نیروگاه، بزرگترین سیستم فتوولتائیک در این گروه و همچنین بزرگترین نیروگاه خورشیدی صنعتی مجارستان خواهد بود. پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان نیز تاکید کرد که مجارستان به رهبر جهانی مطلق اقتصاد سبز آینده تبدیل شده است که به گفته وی بر دو ستون اصلی استوار است: برقی کردن حمل و نقل و کربن زدایی از تولید انرژی. وی خاطرنشان کرد: «این دو حوزه ای است که مجارستان بر اساس استانداردهای جهانی پیشتاز است و به نظر من گفتن این موضوع در اینجا در دبرسن مناسب تر است»، زیرا مجارستان جایی است که برترین شرکت های خودروسازی اروپا موتورهای الکتریکی و خودروهای خود را تولید می‌کنند.

همکاری بین BMW و دبرسن اکنون منجر به تبدیل شدن دبرسن به یکی از پیشرفته ترین شهرها در منطقه اروپای مرکزی شده است. سییارتو خاطرنشان کرد: دبرسن یکی از جذاب ترین مراکز سرمایه گذاری در منطقه اروپای مرکزی است و به جرات می‌توان گفت که به یکی از مراکز اروپایی صنعت جدید خودروسازی جهانی تبدیل شده است. وی افزود: در سال گذشته ارزش تولید صنعت خودروسازی بیش از 13000 میلیارد HUF (33 میلیارد یورو) بوده است و مجارستان برای ششمین سال متوالی در بین 20 صادرکننده برتر خودرو در جهان قرار دارد. بر اساس اطلاعات ارائه شده، در حال حاضر 278 هزار نیروگاه خورشیدی خانگی و نزدیک به 3500 نیروگاه صنعتی در مجارستان در حال بهره برداری هستند.

https://hungarytoday.hu/bmw-builds-hungarys-largest-solar-power-plant-in-debrecen

معرفی اتوبوس برقی در بلگراد

جدیدترین اتوبوس های برقی ایکاروس با نام 80E  اخیرا در دانشگاه بلگراد معرفی شد. در این مراسم، مدیرعامل ایکاروس، موفقیت بین المللی مدل 80E و پتانسیل آن در بلگراد را برجسته کرد و گفت: ما می‌توانیم محصولی با کیفیت ارائه دهیم که مجارستان به آن افتخار کند. اتوبوس های برقی ایکاروس می‌توانند نقش کلیدی در توسعه حمل و نقل پایدار در منطقه داشته باشند. این رویداد یک گام مهم در تلاش های این شرکت برای ترویج حمل و نقل سبز در صربستان است.

https://hungarytoday.hu/ikarus-80e-electric-buses-debute-in-belgrade

پیشرفت در پروژه انرژی سبز

وزیر امورخارجه مجارستان در حاشیه نشست همکاری انرژی در بخارست رومانی  گفت: پروژه انتقال انرژی پاک از آذربایجان و ازطریق گرجستان و رومانی به مجارستان با سرعت رو به اتمام است. وی ضمن اشاره به اهمیت تامین انرژی کشور در دوره حساس امروزی به قصد دولت مجارستان برای تامین انرژی کشور از منابع مختلف و با در نظر گرفتن اهداف محیط زیست دوستانه اشاره کرده و افزود: استراتژی تامین انرژی دولت بر چهار ستون استوار است، ابتدا افزایش انرژی هسته‌ای، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، همکاری با تامین کننده بیشتر انرژی (تامین کنندگان قابل اعتماد) و ایجاد کریدورهای جدید انتقال. وی ضمن اشاره به طرح هایی نظیر ایجاد انتقال برق فشار قوی از رومانی تا مرز مجارستان افزود: این گونه طرح ها باعث محیط زیست دوستانه تر می‌شود، سبز تر از انرژی بادی آذربایجان و انرژی برقی ناشی از جریان آب گرجستان وجود ندارد.

 https://hungarytoday.hu/foreign-minister-szijjarto-announces-progress-on-green-energy-project

رکورد بخش گردشگری مجارستان

بنا به آمارهای جدید بخش توریسم و گردشگری مجارستان با بیش از 2.4 میلیون گردشگر در ماه می و افزایش 4.1 درصدی این نرخ نسبت به سال گذشته شاهد موفقیت رکوردشکن بوده است. وزارت اقتصاد ملی مجارستان ضمن تقدیر از این آمارها نسبت به اهمیت گردشگری و توریسم در بازار اقتصادی کشور و رشد اقتصادی تاکید ویژه نموده است. آمارها نشان دهنده افزایش گردشگران داخلی و همچنین جذب بیشتر گردشگران خارجی می‌باشد.

https://hungarytoday.hu/tourism-sector-hits-record-highs-with-july-surge

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما