معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۱۴- ۱۲:۰۴

اخبار اقتصادی سیرالئون

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سیرالئون در هفته دوم شهریور ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

طبق گزارش‌های اخیر سیرالئون مقصد جذابی برای سرمایه گذاران انرژی نیست

گزارش جدیدی از انجمن روزنامه‌نگاران و ناشران انرژی آفریقا (AJERAP) نشان می‌دهد که سیرالئون در حال حاضر به عنوان مقصد جذابی برای سرمایه‌گذاران انرژی دیده نمی‌شود و از چندین کشور آفریقایی دیگر در بخش انرژی که به‌سرعت در حال توسعه می‌باشد، عقب مانده است. گزارش «چشم انداز انرژی آفریقا: نیمه دوم سال 2024» نیجریه، گامبیا، نامیبیا و سنگال را به عنوان مساعدترین کشورها برای سرمایه گذاری در انرژی در سال جاری معرفی می‌کند.

بر اساس این گزارش، این کشورها به دلیل منابع فراوان و پتانسیل بازدهی قابل توجه، به عنوان قطب‌های استراتژیک برای سرمایه گذاران، به ویژه در بخش نفت و گاز، پدیدار شده‌اند. در بخش انرژی، سیرالئون با زیرساخت‌های محدود و فرصت‌های سرمایه گذاری توسعه نیافته روبرو است. این گزارش بر نیاز سیرالئون به تقویت بخش انرژی خود برای رقابتی شدن در قاره آفریقا تاکید می‌کند. در حالی که کشورهای همسایه از منابع و موقعیت استراتژیک خود استفاده می‌کنند، سیرالئون باید به توسعه زیرساخت‌های خود و ایجاد محیط مطلوب‌تر برای سرمایه گذاران ادامه دهد تا بتواند جایگاهی را در میان برترین مقاصد سرمایه گذاری انرژی آفریقا تضمین کند.

https://sierraloaded.sl/news/report-attractive-destination-energy-investors/

https://www.thesierraleonetelegraph.com/african-association-of-energy-journalists-and-publishers-lists-top-4-african-destinations-to-watch-for-energy-investment/

 

بیش از 13 درصد جمعیت سیرالئون مبتلا به هپاتیت B هستند

رئیس اداره پیشگیری و کنترل بیماری‌های وزارت بهداشت سیرالئون، دکتر سلیمان لاکو، اظهار داشت که در حال حاضر بیش از 13.8 درصد از جمعیت کشور مبتلا به هپاتیت B هستند و این آمار رو به افزایش می‌باشد. وی خاطرنشان کرد که این روند هشداردهنده است و خواستار اقدام فوری ذینفعان برای افزایش آگاهی در مورد این بیماری و اقدامات پیشگیرانه شد.

در مورد پیشگیری، دکتر لاکو اشاره نمود که واکسیناسیون جمعیت در برابر این بیماری یک گزینه ارزشمند است، اما واکسیناسیون فعلی در سیرالئون توسط پزشکان خصوصی انجام می‌شود و در نتیجه بخش قابل توجهی از جمعیت استطاعت مالی لازم برای دریافت آن را ندارند.

https://ayvnews.com/in-sierra-leone-over-13-people-live-with-hepatitis-b/

 

سفر رئیس جمهور و بانوی اول سیرالئون به چین جهت شرکت در اجلاس سران چین و آفریقا

رئیس‌جمهور سیرالئون، جولیوس مادا بیو، و بانوی اول، فاطمه مادا بیو، در تاریخ 2 سپتامبر، به منظور شرکت در اجلاس همکاری چین و آفریقا 2024 فری‌تاون را به مقصد پکن ترک کردند. این رویداد که در تاریخ 4 تا 6 سپتامبر برگزار خواهد شد، یک گردهمایی محوری برای تقویت روابط چین و آفریقا است. به دعوتشی جین پینگ، رئیس جمهور چین، هیئت سیرالئون در راستای بررسی راه‌های تعمیق مشارکت میان چین و آفریقا به دیگر رهبران آفریقایی و شخصیت‌های کلیدی جهانی خواهد پیوست.

اجلاس امسال با موضوع "پیوستن برای ارتقای مدرن سازی و ایجاد جامعه عالی رتبه چین-آفریقا برای آینده" برگزار می‌شود که بر تعهد هر دو منطقه برای تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف تاکید دارد. در طول این اجلاس، انتظار می‌رود که بحث‌ها بر همکاری‌های اقتصادی، توسعه زیرساخت‌ها، تجارت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین تبادلات فرهنگی با هدف تقویت روابط نزدیک‌تر بین چین و کشورهای آفریقایی متمرکز شود.

https://sierraloaded.sl/news/bio-first-lady-china-africa-summit/

 امضا توافقنامه میان سیرالئون و ایکائو برای تقویت بخش هوانوردی غیرنظامی

سیرالئون در اقدامی مهم برای تقویت بخش هوانوردی غیرنظامی خود، قرارداد خدمات مدیریتی پیشگامانه ای را با سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) امضا کرده است. این اولین توافق بین این کشور و سازمان جهانی هوانوردی از سال 2007 است. این توافقنامه چندین ابتکار کلیدی را با هدف افزایش قابلیت‌های سازمان هواپیمایی کشوری سیرالئون تعریف می‌کند.

از جمله اهداف اولیه، ایجاد یک موسسه آموزشی است که برای ارتقای آموزش و مهارت‌های کارکنان هوانوردی سیرالئون طراحی شده است. انتظار می‌رود این ابتکار نقش مهمی در ارتقای استانداردهای عملیات هوایی و ایمنی در سیرالئون ایفا کند.

https://sierraloaded.sl/news/sierra-leone-icao-sign-landmark-agreement/

آماده باش در سیرالئون پس از تأیید یک مورد ابتلا به Mpox در گینه

پس از تأیید یک مورد ابتلا به آبله میمونی در جمهوری گینه در همسایگی سیرالئون، این کشور آمادگی بهداشت عمومی خود را برای جلوگیری از گسترش احتمالی ویروس در سراسر مرز افزایش داده است. به گفته شبکه حمایت از توسعه محلی و اجتماعی، این مورد که در 2 سپتامبر 2024 تأیید شد، مربوط به یک دختر 7 ساله از استان ماسنتا واقع در منطقه جنگلی گینه است. آژانس امنیت بهداشت گینه گزارش داد که این مورد سه روز قبل از تأیید شناسایی شده بود. این تحول در پی گزارش هایی از یافتن 9 مورد مشکوک به Mpox در هفته‌های اخیر در گینه صورت گرفت که نگرانی‌هایی را در مورد گسترش ویروس در سراسر منطقه ایجاد کرده است.

هارولد توماس، مدیر برنامه آموزش درمان در وزارت بهداشت سیرالئون، مجدداً بر تعهد این کشور به حفظ هوشیاری بیشتر تاکید نمود. وی اظهار داشت: «موضع این وزارتخانه در جلوگیری از ورود این بیماری از گینه ثابت است. ما بسیار هوشیار هستیم و آمادگی داریم تا از ورود این بیماری از گینه جلوگیری کنیم. اگر تصادفاً بیماری وارد مرزهای کشور شود، ما اقداماتی را برای جلوگیری از گسترش آن در نظر گرفته‌ایم.»

https://awokonewspaper.sl/sierra-leone-increases-vigilance-after-confirmed-mpox-case-in-guinea/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما