معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۲۱- ۰۷:۰۰

اخبار اقتصادی سیرالئون

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سیرالئون در هفته سوم مردادماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

امضای توافقنامه تبدیل فرودگاه لونگی به‌هاب هوایی پان آفریقایی

مقامات و مسئولین سیرالئونی با امضای قراردادی پیشگامانه در فری‌تاون در پی آن هستند که فرودگاه بین‌المللی لونگی را به عنوان دروازه و مرکز ترانزیت در حریم هوایی سراسر آفریقا ارتقا دهد. این یادداشت تفاهم که در سالن کنفرانس لاگوندا رسمیت یافت، با هدف کاهش هزینه‌های سفر هوایی، ترویج تجارت و ساده‌سازی مجوز فرود در سراسر کشورهای عضو از طریق بازار واحد حمل‌ونقل هوایی آفریقا انجام شده است.

دبیرکل کمیسیون هوانوردی غیرنظامی آفریقا (AFCAC)، آدفونکه آدیمی، نسبت به پیشرفت سیرالئون ابراز امیدواری کرده و اظهار داشت که با اجرای این توافق جدید، این کشور ظرفیت تبدیل شدن به معادل آفریقایی دبی را خواهد داشت. آدیمی این اظهارات را در نمایشگاه کمیسیون هوانوردی غیرنظامی آفریقا، که سیرالئون برای اولین بار میزبان آن بود، بیان کرد. این نشست منطقه‌ای برای پیشبرد اجرای بازار واحد حمل و نقل هوایی آفریقا تشکیل گردید.

https://awokonewspaper.sl/agreement-to-transform-lungi-airport-into-pan-african-air-hub-signed/

 سخنرانی مادا بیو در مورد تحولات کلیدی در پارلمان

با آغاز بکار مجدد پارلمان پس از تعطیلات یک ماهه، جولیوس مادا بیو، رئیس جمهوری سیرالئون، در روز 6 آگوست، سخنرانی افتتاحیه دومین جلسه پارلمان ششم سیرالئون را ایراد نمود. وی در این مراسم که با حضور تمامی نمایندگان، کابینه دولت و سفرای مقیم برگزار گردید، با تاکید بر وحدت و حکومت داری، دستاوردهای دولت خود و پارلمان را در یک سال گذشته برجسته نمود.

مادا بیو طی یک سخنرانی طولانی بر اهمیت برنامه توسعه ملی میان مدت (2030-2024) برای رشد اقتصادی-اجتماعی سیرالئون با تمرکز بر کشاورزی، امنیت غذایی، آموزش، بهداشت، توانمندسازی زنان و اشتغال‌زایی تاکید و به تفصیل اقدامات و برنامه‌های دولت خود را در این حوزه‌ها شرح داد.

رئیس جمهور از نمایندگان پارلمان خواست که آینده کشور را بر اختلافات سیاسی اولویت دهند و بر اهمیت فداکاری، هم افزایی و حکمرانی خوب تأکید نمود. او در پایان خواستار صداقت، شفقت و تلاش متحد نمایندگان و دولتمردان برای آبادانی و رفاه سیرالئون شد.

https://sierraloaded.sl/news/bio-addresses-parliament-key-developments/

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما