معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۲۱- ۰۷:۵۸ - مشاهده: ۵۹

اخبار اقتصادی تانزانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور تانزانیا در هفته سوم مرداد ماه مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

تعهد رئیس جمهور زنگبار به تقویت بخش کشاورزی

رئیس جمهور دولت انقلابی زنگبار، آقای حسین موینی قول داده است که دولت او اقدامات بیشتری را با هدف تقویت تولیدات کشاورزی انجام خواهد داد. وی در سخنرانی افتتاحیه هفتمین نمایشگاه کشاورزی که به نام "روز کشاورزان ناننان در زنگبار" نیز شناخته می ­شود، اعلام کرد: دولت مصمم است اصلاحات کشاورزی را در کشور انجام دهد و بیشتر مردم به‌ویژه جوانان را ترغیب به استفاده از فناوری مدرن برای امنیت غذایی، حضور موثر در زنجیره ارزش افزوده و غیره کند. دولت مراکز خاصی را در هر بخش کشور برای کشاورزان ایجاد خواهد کرد تا دسترسی آنها به خدمات مورد نیازشان تسهیل گردد. وی افزود: دولت انقلابی زنگبار، جوانان را تشویق می‌کند تا بر بخش کشاورزی تمرکز کنند و برنامه‌هایی برای درخواست از مؤسسات مختلف از جمله بانک‌ها برای کمک به آنها فراهم شده است تا محیطی مناسب برای دریافت وام فراهم شود.

تلاش دولت تانزانیا برای تامین شکر کشور

دولت تانزانیا تلاش دارد تا با توسعه مداوم پروژه‌های مربوط به کارخانه‌های قند و شکر کشور، پس از راه اندازی آنها، به طور قابل توجهی به خودکفایی کشور کمک کند. رئیس جمهور، خانم سامیا سولوحو حسن طی مراسمی‌پروژه توسعه کارخانه شرکت قند کیلومبرو در منطقه موروگورو را افتتاح و خوش­بینی خود را نسبت به سرمایه ­گذاری متحول­ کننده برای تامین بازار شکر ابراز کرد. کمبود شکر اغلب کشور را مجبور به واردات و صرف ارز زیادی کرده است که در صورت راه ­اندازی طرح ­های تولید شکر در داخل کشور، ارزهای تخصیص یافته به واردات این محصول را صرف فعالیت ­های دیگر نمود. وی در جریان سخنرانی خود افزود: توسعه این کارخانه دستاوردهای کلانی از جمله حفاظت از ذخیره ارزهای خارجی دارد که می‌تواند بجای واردات شکر، نسبت به تعریف و اجرایی نمودن طرح­های تولیدی اقدام کنیم.

اختصاص بودجه سنگین برای تعمیر و توسعه خطوط جاده ­ای کشور

رئیس جمهور سامیه سولوحو حسن اعلام نمود: دولت بیش از 300 میلیون دلار برای تعمیر زیرساخت­های حمل و نقل آسیب دیده در اثر سیل ­ها و بارندگی ­های اخیر اختصاص داده است. وی افزود: این قول من به شماست که تمام زیرساخت­های آسیب دیده را تعمیر کرده و آنها را با استانداردهای بهتر از کیفیت قبلی تعمیر خواهیم کرد.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما