معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۱۴- ۱۱:۱۳ - مشاهده: ۸۰

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی- دبی در هفته دوم مرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

درآمد 1.09 میلیارد درهمی تاکسی دبی در نیمه اول سال 2024

شرکت تاکسی دبی (DTC) گزارش مالی خود را برای شش ماه منتهی به 30 ژوئن 2024 اعلام کرد. بر اساس این گزارش، شرکت تاکسی دبی رشد درآمد سالانه 14 درصدی به ارزش 1.09 میلیارد درهم را تجربه کرده است. در بیانیه‌ای صادره این شرکت خاطر نشان شده است که عملکرد درآمدی قوی DTC منجر به افزایش 27 درصدی به ارزش 309.3 میلیون درهم نسبت به سال قبل شده است. بخش اصلی تاکسی DTC نیز به رشد قابل توجهی دست یافت و درآمد آن با افزایش 12 درصدی نسبت به سال قبل به 939.0 میلیون درهم رسید. بخش لیموزین شاهد افزایش 6 درصدی درآمد نسبت به سال قبل بود و به 61.7 میلیون درهم در نیمه اول 2024 رسید. تاکسی‌ها و لیموزین‌های این شرکت 23 میلیون سفر را در طول دوره جابجا کرده اند که افزایش 4 درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد. بخش اتوبوس با افزایش 26 درصدی درآمد نسبت به سال قبل به 72.0 میلیون درهم به رشد چشمگیری دست یافت. بخش دوچرخه این شرکت نیز به رشد تصاعدی ادامه داد و درآمد آن تقریباً سه برابر سال به سال افزایش یافت.

https://wam.ae-

احداث سبزترین بزرگراه جهان با ترامواهای 100٪ خورشیدی و میلیون‌ها درخت در دبی

دبی یکی از شهرهای با رشد سریع در جهان است. تنها در سه ماهه اول سال 2024، این شهر پذیرای 25700 ساکن جدید بود. با آگاهی از نیازهای جمعیت رو به رشد، URB، یک شرکت برنامه ریزی و توسعه شهری، اخیراً از پروژه ستون فقرات سبز دبی رونمایی کرد که هدف آن تبدیل یکی از جاده‌های شریانی اصلی شهر به یک "قلمرو عمومی چند منظوره" به عنوان راهی بمنظور بهبود کیفیت زندگی شهرنشینان  است. دبی گرین اسپاین که به عنوان "سبزترین بزرگراه جهان" ساخته شده است، جاده شیخ محمد بن زاید (E311) را به یک کریدور چندوجهی تبدیل خواهد کرد. این طرح مسیرهای دوچرخه سواری، مسیرهای پیاده روی، امکانات رفاهی اجتماعی، فضاهای تجاری و تفریحی و از همه مهمتر، خطوط ترامواهای صد در صد برقی با پشتیبانی 300 مگاوات انرژی خورشیدی پاک و همچنین فضایی برای 1 میلیون درخت در مناطق سبز به هم پیوسته را پیش بینی می‌کند. هدف این پروژه زیرساختی عظیم رفع همه چالش‌های ناشی از رشد دبی نیست، بلکه بسیاری از آنها را با رویکردی پایدار کاهش می‌دهد. پارک‌هایی که این مسیر 64 کیلومتری را پوشش می‌دهند، برای کاهش اثرات جزیره گرمایی با ایجاد سایه و هوای مطبوع طراحی شده‌اند، در حالی که مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری محله‌ها را به هم متصل می‌کنند تا «شهرهای 20 دقیقه‌ای» را تقویت کنند، جایی که هر نیازی می‌تواند توسط 20 دقیقه پیاده روی قابل دستیابی باشد. در این طرح همچنین پیشنهاد احداث مراکز فرهنگی و تجاری نیز داده شده است. ستون فقرات سبز دبی با طرح جامع شهری 2040 شهر دبی مطابقت دارد که رشد شهر را نزدیک به 8 میلیون نفر پیش بینی می‌کند. این طرح با فراهم کردن زیرساخت‌ها با مردم از همه اقشار و بسیاری از مناطق پراکنده دبی، توسعه شهری را با یک تلاش زیست‌محیطی برای کمک به شهری با چالش‌های آب و هوایی منحصربه‌فرد به دلیل آب و هوای گرم و خشک، تلفیق می‌کند.

https://mymodernmet.com-

کنترل تانکرهای LNG اختصاصی روسیه توسط شرکت های دبی  

New Transshipment، یک شرکت کمتر شناخته شده در دبی، سهامدار عمده چهار تانکر LNG ساخته شده در سال گذشته برای انتقال LNG از پروژه Arctic LNG 2 شده است که توسط Novatek، بزرگترین تولید کننده گاز مستقل روسیه، اداره می‌شود. این تحول در حالی صورت گرفته که گزارش‌هایی مبنی بر تعداد قابل توجهی از تراکنش‌های مشکوک مربوط به حامل‌های قدیمی LNG منتشر می‌شود که نشان می‌دهد روسیه می‌تواند «ناوگان سایه‌ای» از تانکرهای LNG شبیه به ناوگان بزرگ نفتکش‌های فرسوده که برای کمک به دور زدن تحریم‌های غرب ساخته شده است را گردآوری کند. طبق پرونده‌های شرکتی در سنگاپور، New Transshipment اکنون دارای 75 درصد سهام شرکت های North Sky، North Air، North Mountain و North Way است و 25 درصد باقیمانده متعلق به SCF Gas Carriers، زیر نطر شرکت Sovcomflot ثبت شده در لیبریا برای کشتیرانی تحت حمایت دولت روسیه می‌باشد. به نظر می رسد استفاده از نهادهای مبهم برای پنهان کردن مالکیت، ساختارهای ایجاد شده پیرامون صادرات نفت دریایی روسیه را کپی برداری می‌کند، که بیشتر آنها توسط شرکت های مستقر در دبی انجام می‌شود که هیچ تجارتی انجام نمی دادند یا حتی قبل از حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022 وجود نداشتند. بیش از سه چهارم صادرات نفت روسیه در حال حاضر توسط ناوگان سایه‌ای با حداقل 600 نفتکش انجام می‌شود که معمولاً در اواخر عمر کاری آنها یا نزدیک به آن است. دبی به پیوندی برای حمل و نقل و تجارت نفت روسیه تبدیل شده است، و غیرمعمول نیست که شرکت ها نام خود را به طور منظم برای دور زدن تحریم ها تغییر دهند. یکی دیگر از کشتی‌های LNG که در کانون توجه قرار دارد، آسیا انرژی است که در ماه مه پرچم پالائو را برگزید و همچنین Ocean Speedstar را به عنوان مدیر خود فهرست کرده است. سومین کشتی نیو انرژی است که توسط Nur Global Shipping مدیریت می‌شود، شرکتی که دفتر مرکزی خود را به عنوان هتل دبی فهرست می‌کند.

https://www.energyintel.com

رکورد جذب 9.31 میلیون بازدیدکننده از دبی در نیمه اول سال 2024

داده‌های منتشر شده توسط دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی (DET) نشان می‌دهد که پس از 17.15 میلیون بازدیدکننده خارجی در سال 2023، این شهر از ژانویه تا ژوئن 2024 تعداد 9.31 میلیون بازدیدکننده بین‌المللی را به خود جذب کرده است. این آمار نشان دهنده افزایش 9 درصدی در مقایسه با 8.55 میلیون گردشگر در نیمه اول سال 2023 می‌باشد. دبی سال 2024 را با سیر صعودی آغاز کرد زیرا برای سومین سال متوالی در جشنواره Tripadvisor Travelers' Choice Awards به عنوان برترین مقصد مسافرتی در سراسر جهان معرفی شد. به گزارش گلف نیوز، این اولین شهری است که این شهرت ویژه را کسب کرده است. در نیمه اول سال، دبی به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگری خاورمیانه توسط آژانس های مسافرتی جهانی شناخته شد. علاوه بر این، فرودگاه بین المللی دبی و مینا راشد به ترتیب به عنوان محبوب ترین فرودگاه و بندر خاورمیانه در سال 2024 شناخته شدند. بر اساس آخرین آمار DET، صنعت هتلداری در امارات از ژانویه تا ژوئن به عملکرد بسیار خوبی در تمام پارامترهای هتلداری ادامه می دهد. میانگین اشغال هتل های دبی 78.7 درصد، 1.0 درصد بیشتر از 77.7 درصد در سال 2023 است.

https://www.albawaba.com-

افزایش 14 درصدی شرکت های بیمه مستقر در DIFC در نیمه اول سال 2024

تعداد شرکت های بیمه مجدد و بیمه اتکایی مستقر در مرکز مالی بین المللی دبی (DIFC) از 110 شرکت به 125 شرکت افزایش یافته است. این مرکز مالی بین‌المللی در خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی رشد تجاری و فرهنگی را تقویت می‌کند. این مرکز در نیمه اول سال 2024 رشد چشمگیری را گزارش کرده است و در مجموع 820 شرکت جدید نیز در این دوره به DIFC ملحق شده اند. این موضوع منجر به ثبت بیش از 6000 شرکت فعال در DIFC شد که برای اولین بار صورت گرفته است.

https://www.reinsurancene.ws-30

امکانات جدید فرودگاه‌های دبی

مسافران عازم دبی برای بازپس گیری چمدان خود نیازی به انجام فرآیندهای غربالگری اضافی ندارند. شرکت فرودگاه‌های دبی اعلام کرد یک مرکز خدمات بار جدید در ترمینال 2 فرودگاه بین المللی دبی (DXB) راه اندازی کرده است. تسهیلات جدید شامل اختصاص فضا و محلی برای چمدان‌های مسافران ورودی و خروجی در فرودگاه می‌باشد. مقامات فرودگاه می‌گویند: «مرکز خدمات چمدان برای تمام خدمات مرتبط با چمدان‌ها در موقعیت مناسبی قرار دارد تا اطمینان حاصل شود که مهمانان می‌توانند به راحتی چمدان‌های خود را در تمام ساعات شبانه روز تحویل یا پس بگیرند. مرکز خدمات چمدان به صورت شبانه روزی کار می‌کند و برای تسهیل در نگهداری و بازیابی چمدان‌ها طراحی شده است. نواحی در دسترس عموم را با بخش های ایمن ترمینال متصل می‌کند و امکان جمع آوری چمدان‌ها را بدون غربالگری امنیتی اضافی فراهم می‌کند. این طراحی برای افزایش کارایی عملیاتی و کاهش زمان انتظار در نظر گرفته شده است. راه اندازی این سرویس نمونه ای از همکاری قوی بین فرودگاه‌های دبی و شرکای خدماتی آن از جمله پلیس دبی، گمرک دبی و dnata است. هفته گذشته، پذیرش در ترمینال 2 فرودگاه بین المللی دبی به دلیل آتش سوزی جزئی شنبه شب برای مدت کوتاهی متوقف شد.

https://gulfnews.com-

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما