معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۰۸- ۱۰:۱۴

اخبار سیرالئون

گزیده اخبار و تحولات کشور سیرالئون در هفته اول مرداد ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

امضای تفاهم نامه میان دولت سیرالئون و شرکت اینفینیتی پاور برای افزایش تولید برق

دکتر کنده یومکلا، رئیس ابتکار ریاست جمهوری در زمینه تغییرات آب و هوایی، انرژی‌های تجدیدپذیر و امنیت غذایی طی تحولی مثبت یک یادداشت تفاهم تاریخی را با شرکت Infinity Power تنظیم و امضا نمود. این قرارداد محوری شامل سرمایه گذاری در 1 گیگاوات انرژی تجدیدپذیر است که گامی مهم به سمت توسعه پایدار سیرالئون می‌باشد.

نکته برجسته این توافق، طرح ایجاد 200 مگاوات انرژی آبی خورشیدی در 2 تا 3 سال آینده است. این ابتکار می‌تواند ظرفیت انرژی فعلی سیرالئون را در فاز اول آن تقریباً تا دو برابر افزایش دهد و نشان دهنده تعهد قوی دولت به انرژی‌های تجدیدپذیر و رشد پایدار می‌باشد.

https://sierraloaded.sl/news/sierra-leone-government-mou-infinity-power-electricity/

 

پیش بینی بودجه 35.8 میلیارد لئونی دولت سیرالئون برای سال 2025

وزارت دارایی سیرالئون از برنامه‌های خود برای بودجه سال 2025 سیرالئون رونمایی کرده است که مجموع هزینه‌ها و استقراض 35.8 میلیارد لئونی را پیش بینی می‌کند. این مبلغ نسبت به هزینه تخمینی 27.3 میلیارد لئونی سال 2024 افزایش قابل توجهی داشته که نشان دهنده تعهد دولت به پیشبرد اولویت‌های توسعه ملی می‌باشد.

بخشنامه فراخوان بودجه به تشریح هزینه‌های پیش بینی شده از جمله 4.8 میلیارد برای کالاها و خدمات و مبلغ 3.3 میلیارد برای یارانه‌ها و نقل و انتقالات در راستای تحقق اهداف کلیدی مندرج در برنامه میان مدت توسعه ملی (2030-2024) و 5 دستورکار اصلی دولت پرداخته است. این اهداف شامل تضمین امنیت غذایی، تقویت نیروی کار ماهر و فراگیر، ایجاد شغل برای جوانان، حرکت به سمت اقتصاد بدون پول نقد و تقویت اثربخشی خدمات عمومی است.

https://awokonewspaper.sl/govt-plans-sle-35-8-billion-expenditure-for-2025/

امحاء مواد مخدر در سیرالئون به ارزش بیش از 94 میلیون دلار

آژانس ملی اجرای قانون مواد مخدر به همراه دفتر امنیت ملی سیرالئون، واحد جرائم سازمان‌یافته فراملی، هیئت داروسازی و کارگروه ملی مبارزه با مواد مخدر و سوء مصرف مواد، بیش از 94 میلیون دلار مواد مخدر غیر قانونی را امحا کردند. این محموله با حضور مقامات مسئول و رسانه‌ها در مقر واحد جرائم سازمان یافته فراملی، واقع در هیستینگز در فری تاون به آتش کشیده شد.

مواد مخدر امحا شده همچنین شامل داروهای قاچاقی است که توسط هیئت داروسازی سیرالئون کشف شده بود. فرمانده پلیس سیرالئون تصریح کرد که اداره وی به همراه بخش امنیتی درصدد قطع زنجیره تأمین مواد مخدر و تعقیب تأمین کنندگان و مصرف کنندگان عمده می‌باشد.

https://sierraloaded.sl/news/illicit-drugs-destroyed-sierra-leone/

 سیرالئون انتظار دارد تا سال 2025 رشد اقتصادی خود را به 4.5 درصد برساند

وزارت دارایی جمهوری سیرالئون رشد اقتصادی کشور را تا سال 2025 تا 4.5 درصد پیش بینی کرده که نشان دهنده بهبود قابل قبولی نسبت به برآورد 3.4 درصدی برای سال 2024 می‌باشد. طبق مفاد بخشنامه فراخوان بودجه، این وزارتخانه افزایش جزئی رشد اقتصادی به 4.6 درصد در سال 2026 و حفظ ثبات در سطح 4.6 درصد در سال 2027 را پیش بینی می‌کند.

دبیر وزارت دارایی، افزایش بهره وری در کشاورزی و شیلات و تولیدات صنعتی را به عنوان عوامل کلیدی این رشد مطرح نموده است. وی همچنین بر مشارکت رو به رشد گردشگری، بخش‌های خدمات و گسترش سرمایه گذاری‌های زیرساختی عمومی‌ به عنوان عوامل موید تاکید نموده است. علاوه بر این، انتظار می‌رود افزایش پیش بینی شده در استخراج سنگ آهن و سایر فعالیت‌های معدنی چشم انداز اقتصادی را بیش از پیش بهبود بخشد.

https://awokonewspaper.sl/sierra-leone-expects-economic-growth-recovery-to-4-5-percent-by-2025/

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما