معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۴/۳۱- ۱۰:۲۸

اخبار اقتصادی زیمبابوه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور زیمبابوه در هفته چهارم تیر ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

تاکید دولت زیمبابوه بر عملیاتی کردن فضای مطلوب کسب و کار برای کارآفرینان

سخنگوی کابینه زیمبابوه اعلام کرد دولت تعهد خود را برای تسهیل فضای عملیاتی مطلوب برای کارآفرینان نوظهور را مجدداً تأیید کرده است. دولت از موانعی که بر شرکت‌های کوچک و متوسط تأثیر می‌گذارد آگاه است که شامل سطوح بالای هزینه‌های تولید، دسترسی محدود به منابع مالی، فقدان مهارت‌های بازاریابی، عدم دسترسی به زیرساخت‌های مناسب، فناوری محدود و فقدان مهارت ‌های مدیریت کسب ‌وکار است.  سناتور مونیکا موتسوانگوا، وزیر امور زنان، جامعه، توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط گفت: بنابراین، وزارت با سایر ادارات دولتی برای تسریع رسمی‌سازی شرکت‌های کوچک و متوسط همکاری نزدیک دارد. آمارهای اخیر در نظرسنجی Funscope 2023 رشد بخش SMEs را با مشارکت بیش از 8.6 میلیارد دلار آمریکا در تولید ناخالص داخلی ملی نشان می‌دهد.

The herald

 اقبال دانشجویان زیمبابوه به تحصیل در آمریکا

به گزارش موسسه آموزش بین المللی درهای باز، حدود 1800 دانش آموز زیمبابوه ای برای سال تحصیلی 2024-2023 ثبت نام کرده اند و اشاره می‌کند که تعداد دانشجویان زیمبابوه در مقطع کارشناسی در ایالات متحده 24.4 درصد افزایش یافته است که یکی از بزرگترین افزایش ها در میان همه کشورهای جنوب صحرای آفریقا است. یک گزارش نشان می دهد که دانشجویان زیمبابوه دسته دسته کشور را ترک می‌کنند تا در موسسات عالی ایالات متحده ثبت نام کنند.

سفارت ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد که بر اساس گزارش سال 2023 منتشر شده توسط موسسه آموزش بین المللی درهای باز، تعداد دانشجویان زیمبابوه ای ثبت نام شده در کالج ها و دانشگاه‌های ایالات متحده نسبت به سال تحصیلی قبل 18.7 درصد افزایش یافته است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما