معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۴/۲۱- ۰۸:۴۱

اخبار اقتصادی نامیبیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نامیبیا در هفته سوم تیر ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

کسب سود 109 میلیون دلار نامیبیا طی سه ماه اول توسط شرکت گوشت نامیبیا

همانطور که نتایج سه ماهه نشان می‌دهد، شرکت گوشت نامیبیا معروف به "میتکو" تولیدکننده و صادرکننده گوشت این کشور، برای دوره منتهی به ماه می سال جاری میلادی به سودآوری بازگشته است و پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر اینکه این شرکت تا 85 میلیون دلار در این دوره متحمل زیان خواهد شد را رد نمود. این شرکت طی این سه ماهه 109 میلیون دلار نامیبیا سود کسب نموده است.

صورت سود و زیان حسابرسی نشده، که توسط Namibian Sun مشاهده شد، نشان می‌دهد که این شرکت توانسته است 560 میلیون دلار نامیبیا از نظر حجم فروش کلی در مقابل 284 میلیون دلار نامیبیا پیش بینی شده، تولید نماید.

منبع: روزنامه نامیبیان سان- ص 1

 

تأسیس هشت مرکز آبزی پروری در نامیبیا

خانم سیلویا ماکگون، معاون وزیر شیلات نامیبیا اخیراً اعلام نمود که دولت هشت مزرعه آبزی پروری در سراسر کشور ایجاد کرده است.

معاون وزیر فوق الاشاره در ادامه گفت: «آبزی پروری آب شیرین یک اقدام بخش دولتی است و گربه ماهی و تیلاپیا را بیشتر برای تأمین امنیت غذایی در سطح خانواده‌های مناطق روستایی ایجاد شده است.

به گفته خانم ماکگون، این مراکز در سد هارداپ، لئوناردویل در اوماهکه، فونتینتجی در //کاراس، اوناویوی در منطقه اوموساتی، اونگودیوا در اوشانا، امپومگو در کاوانگو غرب، کاموتجونگا در کاوانگو شرقی و در منطقه زامبزی تأسیس شدند.

معاون وزیر مذکور گفت: مقامات دولتی مرتباً بمنظور ارزیابی از تولید و توزیع ماهیان جوان، کنترل بیماری و تضمین کیفیت انجام بازرسی‌هایی را انجام خواهند داد. آنها همچنین تحقیقاتی در این مراکز در راستای حمایت از مشاغل محلی مزارع ماهی تحقیقات مربوطه علاوه بر نمونه برداری از کیفیت آب اقدام خواهند نمود. این حاصل در تلاش‌های جمعی ما خواهد بود."

منبع: روزنامه نامیبیان سان ص 4

 

افزایش شهرت نامیبیا به عنوان مقصد گردشگری

آقای مایکل پاونال، یکی از مدیران و شرکای گروه هتلداری Valor برای آفریقا، گفت که شهرت نامیبیا به عنوان یک مقصد گردشگری در حال افزایش است.

پاونال این اظهارات را در جریان مجمع سرمایه گذاری صنعت مهمان نوازی آفریقا (AHIF) که اخیراً به پایان رسیده است، بیان کرد.

او گفت: «نامیبیا تا حدودی غول خفته در جبهه گردشگری بوده است، زیرا همیشه از اصول اولیه درستی برخوردار بوده است، اما از نظر حجمی‌ که انجام داده است، تا حدودی کشف نشده است.

پاونال گفت که نامیبیا به دلیل سهولت دسترسی از طریق سفر هوایی، موقعیت خوبی برای جذب گردشگران بیشتری دارد.

او خاطرنشان کرد که نامیبیا همچنین به دلیل سرمایه گذاری‌های مورد انتظار در صنایع نفت و گاز، با هجوم متخصصان در طول سال‌ها، به طور مطلوبی برای گسترش بخش گردشگری خود آماده است.

ثبات نامیبیا به عنوان یک کشور، در مقایسه با بسیاری از کشورها، به طور فزاینده‌ای سودمند است. اکتشافات نفت و گاز تنها می‌تواند برای کشور مثبت باشد، اما بازدیدهای تجاری زیادی را نیز به همراه خواهد داشت، بنابراین آینده کلی صنعت هتلداری در سطح بسیار خوش بینانه ای قرار دارد."

منبع: روزنامه نامیبیان سان/ مجله اقتصادی ریپابلیکن ص 1

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما