معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۴/۰۷- ۱۰:۲۶

اخبار سیرالئون

گزیده اخبار و تحولات کشور سیرالئون در هفته اول تیر ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

 تصویب بسته کمکی 480 میلیون دلاری توسط MCC برای بخش انرژی سیرالئون

شرکت چالش هزاره (MCC) ایالات متحده آمریکا یک بسته سرمایه گذاری 480 میلیون دلاری را با هدف تقویت زیرساخت‌های انرژی سیرالئون تصویب نمود. این تصمیم یک لحظه مهم برای سیرالئون می‌باشد، چرا که این کشور به دنبال تأمین دسترسی به انرژی مقرون به صرفه برای حدود 4.6 میلیون نفر از جمعیت خود است.

اعطای این بسته کمکی توسط MCC مهر تاییدی بر گام‌های سیرالئون در اجرای توافقنامه وحدت ملی می‌باشد. از جمله این گامها نهایی شدن و انتشار قریب الوقوع گزارش کمیته بررسی انتخابات است که برای تقویت چارچوبهای دموکراتیک و انتخاباتی کشور پس از انتخابات ژوئن 2023 بسیار مهم می‌باشد.

این تصمیم هیئت مدیره MCC نشان دهنده تعهد آنها به حمایت از توسعه سیرالئون از طریق سرمایه گذاری‌های حیاتی در انرژی است که برای رشد اقتصادی و پیشرفت اجتماعی ضروری می‌باشد. این تصمیم همچنین بر ضرورت پیشرفت پایدار در اصلاحات انتخاباتی، ترویج گفتگوهای مسالمت آمیز و فرآیندهای سیاسی فراگیر تأکید می‌کند.

https://sierraloaded.sl/news/mcc-approves-480-million-grant-sierra-leone-energy-sector/

 

سفر رئیس جمهور و بانوی اول به وین برای میزگرد سرمایه گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر

رئیس جمهور سیرالئون، جولیوس مادا بیو و بانوی اول، فاطیما مادا بیو، پیش از میزگرد سرمایه گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر و امنیت غذایی در سیرالئون وارد وین شدند. این رویداد مهم با همکاری صندوق اوپک برای توسعه بین المللی برگزار می‌شود. این میزگرد که بخشی از سومین مجمع توسعه صندوق اوپک است، فرصتی حیاتی برای سیرالئون است تا ابتکارات خود را در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و امنیت غذایی به نمایش بگذارد. هدف اصلی این رویداد جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی و تقویت مشارکت‌ها برای پیشبرد توسعه پایدار در سیرالئون است.

https://sierraloaded.sl/news/bio-first-lady-arrive-vienna-renewable-energy-and-food-security-investment-roundtable/

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما