معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۲/۱۴- ۱۶:۲۳

اخبار اقتصادی مجارستان

گزیدۀ اخبار و تحولات اقتصادی مجارستان در هفتۀ دوم اردیبهشت 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

همکاری چین و مجارستان در تقویت طرح‌های انرژی سبز

مجارستان و چین در حال همکاری برای ساخت یکی از بزرگترین تاسیسات ذخیره انرژی خورشیدی اروپای مرکزی و شرقی هستند. هدف این است که ظرفیت ذخیره انرژی مجارستان دو برابر شود و نقش انرژی سبز در ترکیب انرژی آن تقویت شود، به نحوی که مجارستان قصد دارد حتی در هوای ابری تولید انرژی خورشیدی خود را حفظ کند. شرکت‌های مجارستانی و چینی در حال ساخت یک تاسیسات ذخیره انرژی خورشیدی به ارزش 22 میلیون دلار در نزدیکی شهر سولنوک در مرکز مجارستان هستند. انتظار می‌رود این ابتکار ظرفیت تولید برق مجارستان را افزایش دهد.

https://newseu.cgtn.com/news/2024-05-03/Hungary-gets-Chinese-help-to-boost-green-energy-plans-1tg3IiGMRJC/p.html

ساخت یک انبار نفت جدید در مرکز مجارستان

شرکت مول در تفحص خود در نزدیک ناحیه تورای مجارستان (قسمت مرکزی) نفت خام پیدا کرده و ظرفیت تولید این ذخیره زیرزمینی 1000 بشکه در روز برآورد شده است. پیش‌تر مدیرعامل شرکت نفتی مول مجارستان نیز از تلاش‌های متخصصین این شرکت برای پیدا کردن ذخایر نفتی جدید داخلی و تامین انرژی کشور از این منابع تقدیر کرده است. به گفته کارشناسان، شرکت مول در پی سرمایه‌گذاری میلیاردها فورینت برای تولید گاز و نفت در کشور، در پنج سال آینده است.

https://hungarytoday.hu/mol-discovers-a-new-oil-deposit-in-central-hungary

همکاری صنعت ریلی در مقیاس بزرگ بین شرکت‌های مجارستانی و تونس

وزیر امور خارجه مجارستان در حاشیه سفر خود به تونس بزرگترین توافق توسعه خط ریلی کشور تونس با مشارکت مجارستان را به امضا رساند. سیارتو ضمن اشاره به عظمت این پروژۀ توسعه در کشور تونس از همکاری شرکت گانز مجارستان با راه‌آهن تونس صحبت کرده و افزود: طرفین قصد توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه کشاورزی، محصولات غذایی، دانش کشاورزی و همچنین مدیریت آب را نیز دارند.

https://hungarytoday.hu/large-scale-rail-industry-cooperation-signed-between-hungarian-and-tunisian-companies

وضعیت مجارستان در شاخص کیفیت زندگی

از سال 2023 تا کنون برای اولین بار کیفیت زندگی مردم در رومانی بر اساس قدرت خرید (نسبت به درآمد میانگین) از مجارستان پیشی گرفته است. این تحلیل برگرفته از آمار موسسه آماری یورواستات با احتساب درآمد پس از پرداخت مالیات نسبت به قدرت خرید درنظر گرفته شده تا افزایش قیمت محصولات و کالاهای متفاوت بر این شاخص تاثیر نگذارد. بدین ترتیب مجارستان پس از بلغارستان و اسلواکی، در رده پایین کیفیت زندگی قرار دارد. پیش‌تر، داده‌ها و گزارش‌ها از افزایش قیمت‌ها در مجارستان و عدم رشد حقوق و مزایا و ارزش پول درمقابل ارزهای خارجی خبر داده بودند.

https://telex.hu/gazdasag/2024/04/30/magyarorszag-romania-vasarloero

مجارستان خواهان تغییرات اساسی در سیاست‌های کشاورزی اتحادیه اروپا

ایشتوان ناج و،زیر کشاورزی مجارستان خواهان تغییرات اساسی در سیاست‌های کشاورزی اتحادیه اروپا شده و گفت: بروکسل کشاورزان اروپایی را تحت عنوان حمایت از محیط زیست قربانی می‌کند. وی پس از نشست وزرای کشاورزی کشورهای عضو در لوکزامبورگ از سیاست‌های حال حاضر انتقاد کرده و بحران کشاورزی موجود در اتحادیه را مرهون سیاست‌ها و عملکردهای غلط تصمیم گیرندگان در بروکسل در 5 سال اخیر دانسته است. وی مقررات تصمیم گیری شده در بروکسل را با حقایقی که کشاورزان با آن روبرو هستند نامرتبط دانسته است.

https://dailynewshungary.com/eu-sacrificed-farmers-environment-minister

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما