معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۲/۰۷- ۱۲:۰۵

اخبار اقتصادی مجارستان

گزیدۀ اخبار و تحولات اقتصادی مجارستان در هفتۀ اول اردیبهشت 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

حمایت دولت از دوره‌های تخصصی آموزشی

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در افتتاحیه هفدهمین فستیوال فنی و حرفه‌ای این کشور گفت: جذابیت دوره‌های فنی و حرفه‌ای به صورت روزافزون در حال افزایش است. وی افزود: وقتی جوانان به مقطع تصمیم برای سرنوشت کاری می‌رسند، بیش از نیمی از آنان در پی ادامه تحصیلات در مقاطع و دوره‌های تخصصی هستند و اکنون آمار و ارقام متقاضیان این دوره‌ها رو به افزایش است. اوربان از تعهد دولت فعلی به تضمین موقعیت شغلی و درآمد متناسب برای قشر فعال جامعه صحبت کرده و از تلاش بی‌کم و کاست دولت برای ادامه سیاست‌های حمایتی از شاغلین، بازنشستگان و تمامی خانواده‌های مجاری سخن گفت.

 https://dailynewshungary.com/orban-promises-profession-decent-pay

مداخلۀ دولت در قیمت سوخت

اداره مرکزی آمار مجارستان قیمت سوخت در کشور را منتشر کرده که این داده‌ها با وجود صحبت‌های وزیر اقتصاد ملی مجارستان مبنی بر احتمال ورود دولت به مسئله کنترل قیمت سوخت اهمیت ویژه‌ای دارد. پیش‌تر وزیر در سخنان خود ضمن تایید بالا رفتن قیمت سوخت نسبت به شاخص آن در منطقه (حوزه شرق اروپا و کشور‌های همسایه) از مطرح شدن اقدامات لازم در نشست آتی هیئت دولت صحبت کرده بود. از چند هفته گذشته تا کنون قیمت سوخت در کشور روند صعودی داشته و در حال حاضر نرخ میانگین قیمت در منطقه را رد کرده است. البته در خصوص اقدامات و جزئیات بیشتر برای کنترل قیمت هنوز مطلب رسمی منتشر نشده است.

https://hungarytoday.hu/government-considers-intervening-in-fuel-prices-next-week

حمایت دولت مجارستان از رقابت‌پذیری گردشگری

وزیر اقتصاد ملی مجارستان به جراید گفت: دولت مجارستان در راستای افزایش سطح کیفیت توریسم و خدمات گردشگری، 15 میلیارد فورینت بودجه تخصیص داده است. بنا به اعلام ناج، این بودجه به ارتقای کیفیت گردشگری شهرستان‌ها و بخش اطلاع‌رسانی توریسم‌ها تمرکز خواهد کرد، اما در خصوص نحوه و شرایط لازم برای دریافت وام کمکی دولتی هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

 https://dailynewshungary.com/hungarian-government-tourism-competitiveness

تقویت روابط مجارستان با چین

پیتر سیارتو، وزیر امورخارجه مجارستان در حاشیه سفر خود به چین گفت: توافق حاصله میان دولت‌های چین و مجارستان به حضور پررنگ‌تر شرکت‌های مجاری به بازار چین کمک می‌کند. در همین ارتباط، به تازگی شرکت (داروسازی) ریختر مجارستان فعالیت خود در چین را آغاز کرده است. وی از صادرات بیشتر محصولات گوشتی مجارستان به آن کشور، تلاش دوجانبه برای ارتقای روابط تجاری، حمایت مجارستان از تقویت روابط اتحادیه اروپا با چین و اهمیت سرمایه‌گذاری‌های چین در مجارستان و ابراز رضایت از فعالیت‌های اقتصادی آن کشور نیز صحبت کرده و در حاشیه سخنان خود به آغاز خط هوایی مستقیم میان دو کشور نیز اشاره کرده است.

https://hungarytoday.hu/enterprises-get-boost-through-chinese-investment-and-new-flight-routes

توسعۀ کارخانه باتری در گود

بنا به گزارش‌ها، با تایید و صدور مجوز برای فعالیت شرکت باتری‌سازی سامسونگ در شهر گود مجارستان به مدت ده سال، این شرکت در پی سرمایه‌گذاری جدید و توسعه ظرفیت خود با اضافه کردن 43 هزار متر مربع به ظرفیت این بخش تولیدی می‌باشد. پیش‌تر، مقامات دولتی از روند صعودی صدور مجوز از سمت استانداری و تلاش دولت برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تقویت اقتصاد داخلی و افزایش ظرفیت تولیدی کشور صحبت کرده بودند.

https://bahir.hu/2024/04/23/43-ezer-negyzetmeterrel-bovul-a-godi-akkumulatorgyar/#google_vignette

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما