معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۱/۰۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۸

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی سنگال در هفته چهارم اسفند ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

بررسی بدهی مالی کشورهای قاره آفریقا در مرکز توجه اجلاس انجمن بانک های مرکزی آفریقا

روز جمعه داکار میزبان نشست انجمن بانک‌های مرکزی آفریقا بود که به بررسی موضوع پایداری و دوام بدهی عمومی آفریقا اختصاص داشت. موضوع این نشست که با حضور روسای بانک های مرکزی آفریقا برگزار شد به بحث و بررسی ارزیابی اجرای تصمیمات اتخاذ شده توسط شورای حکام در جلسه آگوست 2023 که در زامبیا برگزار شد اختصاص داشت. آقای کالیالیا رئیس انجمن بانک‌های مرکزی آفریقا (ABCA) یادآور شد: اساساً موضوع جلسه تهیه فهرستی از بدهی‌های کشورهای آفریقایی و جستجوی عوامل اصلی خطر بدهی بیش از حد کشورهای عضو بود. وی افزود: این جلسه فرصتی را برای ادامه تبادل ایده‌ها و به اشتراک گذاشتن تجربیات اعضا در مورد چگونگی رسیدگی به چالش‌های متعددی که انجمن با آن روبرو هست فراهم می‌کند. آقای کالیالیا ادامه داد: در این جلسه انجمن در نظر دارد در مورد پیشنهادات ارایه شده  در مورد چگونگی همگرایی کشورهای عضو بحث و تبادل نظر نماید و آنها در مورد عملکرد خود در رابطه با معیارهای همگرایی گزارش دهند. به گفته وی، اجرای این ابتکارات مختلف باید به آزادسازی پتانسیل اقتصادهای کشورهای عضو و افزایش حجم تجارت بین این کشورها بینجامد. وی تاکید کرد: این امر همچنین به رشد اقتصادی، ایجاد تاب آوری در برابر شوک های مختلف و در نهایت بهبود شرایط زندگی و معیشت مردم کمک می‌کند. رئیس بانک مرکزی کشورهای غرب آفریقا، ژان کلود کاسی برو از برگزاری نشست استقبال کرد و نقش انجمن بانک‌های مرکزی آفریقا را در «فرایند یکپارچگی منطقه‌ای» برجسته  کرد. وی بر تعهد BCEAO به "حمایت فعالانه از آرمان‌های ABCA" که شامل "ارتقای همکاری‌های پولی در آفریقا، ثبات مالی و توسعه اقتصادی" است، تاکید کرد.

  APS  8 مارس 2024

درخواست افزایش حمایت مالی نمایندگان مجلس از موسسه فناوری غذایی (ITA)

معاون کمیته امور اقتصادی مجلس ملی در دیدار با رئیس و اعضای موسسه فناوری غذایی (ITA) گفت: مجلس خواستار افزایش حمایت مالی از این موسسسه می‌باشد. دکتر مامادو آمادو سک، مدیر کل ITA گفت: "این یک قدم مهم می‌باشد و در خواست ما برای تامین بودجه بمنظور خرید تجهیزات فرسوده است زیرا یک موسسه تحقیقاتی باید با سرعت پیشرفت علم تکامل یابد. وی خاطر نشان کرد: این بازدید همچنین امکان ارتقای نتایج تحقیقات موسسه، تبیین و نمایش تاثیرات برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف غذایی را فراهم می‌کند. مدی دانفخا، رئیس کمیسیون امور اقتصادی مجلس ملی گفت: ما اینجا هستیم تا اطلاعات مربوطه را جمع آوری و مشکلات اجرایی را شناسایی کنیم. برای بیش از 60 سال، ماموریت ITA این بوده است که از طریق تحقیق و توسعه، کنترل کیفیت و آموزش کسب و کار در بهبود عملکرد بخش کشاورزی و صنایع در سنگال مشارکت کند. وی وعده داد: ما در مجلس تلاش می‌کنیم تا حمایت بیشتری از این موسسه بعمل آید. این نهاد  طیف وسیعی از روشهای تولید محصول، فرآیندهای نگهداری، تبدیل و روش‌های استفاده را بر اساس مواد خام کشاورزی تولید شده بومی‌توسعه داده است. آقای دانفاخا گفت: "این یک موتور اساسی برای توسعه در سنگال است، به ویژه زمانی که ما در مورد فرآوری محصولات محلی صحبت می‌کنیم." باکاری بینه کامارا، سخنگوی کمیته امور اقتصادی مجلس ملی اطمینان داد: "ما آنچه لازم باشد انجام خواهیم داد و پیشنهادات خود را به رئیس مجلس و همچنین به افراد ذینفع در سطح دولت سنگال برای حمایت از ITA ارائه خواهیم کرد." به گفته وی،  ITA به اندازه کافی برای مردم سنگال شناخته شده نیست، و از مقامات خود دعوت کرد تا بیشتر با مردم ارتباط برقرار کنند و خود را به فعالان اقتصادی بشناسانند. وی تصریح کرد:  ITA باید "در قلب توسعه" بخش کشاورزی و مواد غذایی باشد که به گفته وی، بخشی است که جوانان زیادی را در کشور به کار می‌گیرد. باکاری بینه کامارا همچنین پیشنهاد کرد که ITA با صندوق تامین مالی آموزش فنی و حرفه ای و وزارت صنایع دستی نیز مشارکت نماید. او گفت: ما همچنین قصد داریم امکانی را برای کارفرمایان سنگالی فراهم کنیم تا بتوانند در امور تحقیقاتی سرمایه گذاری کنند، زیرا امروز ما به آموزش مداوم به مهندسانی که در زمینه‌های گوناگون فعالیت می‌کنند نیاز داریم.

  APS  7 مارس 2024

برگزاری میز گرد « توانمند سازی زنان در سیستم های غذایی » توسط دفتر منطقه ای برنامه جهانی غذا

ایولین اتی، معاون مدیر منطقه ای دفتر برنامه جهانی غذا (WFP) در پانلی با موضوع « توانمندسازی زنان در سیستم‌های غذایی» گفت: زنان، در سطح جهانی و در قاره آفریقا بیش از 70 درصد نیروی کار کشاورزی را تشکیل می‌دهند، اما از سهم ناچیزی برخوردار هستند. این پنل بخشی از مراسم روز جهانی زن بود که دفتر منطقه ای WFP امسال به مناسبت بزرگداشت این روز برگزار کرده است. وی افزود: در غرب آفریقا، "زنان نقش اساسی در سیستم های غذایی، از تولید تا مصرف، ایفا می‌کنند." برنامه جهانی غذا این پتانسیل را دارد که توانمندسازی اقتصادی زنان را در سیستم های غذایی در مقیاس بالا ارتقا دهد. اولین اتتی، معاون مدیر منطقه ای دفتر برنامه جهانی غذا خاطر نشان کرد: برنامه‌های حمایت از بازار کشاورزی خرده فروشان (SAMS)  یک نقطه ورود درخشان است و ما در حال حاضر شیوه‌های خوبی در حال ظهور در منطقه داریم. وی با اشاره به مبارزه برای حقوق زنان گفت که پیشرفت های زیادی از زمان برگزاری جشن روز جهانی زن در بیش از صد سال پیش صورت گرفته است، اما هنوز کافی نیست. او خاطر نشان کرد: «زنان هنوز با چالش‌های زیادی برای برابری جنسیتی روبرو هستند و در منطقه غرب و مرکز آفریقا، نابرابری جنسیتی در نرخ بالای ختنه زنان که در برخی کشورها از 90 درصد فراتر می‌رود، منعکس می‌شود. با این حال، او گزارش "پیشرفت های انجام شده در منطقه" را در این زمینه با توسعه قوانین ترویج برابری جنسیتی، تصویب پروتکل های بین المللی و ایجاد اقدامات مثبت به نفع توانمندسازی زنان را ارایه نمود. معاون منطقه‌ای دفتر  PAM خاطر نشان کرد: زنان اکنون در فضاهای سیاسی فعال‌تر هستند و در کشوری مثل سنگال بیش از 40 درصد نمایندگان مجلس را زنان تشکیل می‌دهند. به گفته اولین اتتی دفتر برابری جنسیتی را بخشی جدایی ناپذیر از ماموریت خود برای تضمین امنیت غذایی و تغذیه بهتر می داند و نمی‌تواند بدون رسیدگی به علل ریشه‌ای نابرابری‌های جنسیتی و ارتقای توانمندی اقتصادی زنان، مأموریت خود را انجام دهد. خدی فال تال، رئیس انجمن زنان آفریقای غربی (AFAO)گفت: زنان باید از نظر آموزش و تامین مالی حمایت شوند زیرا آنها نقش مهمی در سیستم های کشاورزی و غذایی دارند. به گفته برگزارکنندگان، این پانل مشارکت بسیار زیادی را از آژانس های مختلف سازمان ملل متحد مانند  IFAD، FAO، UNFPA، سازمان‌های غیردولتی بین المللی (CARE International) و بخش خصوصی (بنیاد مسترکارت) بهمراه داشت. همچنین نمایندگان شرکت  (Lionceau)، جامعه مدنی (GEVAPAF) و انجمن‌های زنان در پردازش محصولات محلی نیز حضور داشتند. مشاور جنسیتی در دفتر منطقه‌ای WFP گفت: این جلسه به ما این امکان را داد که چالش‌های متفاوتی را که زنان علی‌رغم سهم عظیمشان در زنجیره ارزش کشاورزی با آن‌ها مواجه می‌شوند مرور کنیم. خانم دیه می‌افزاید، این پانل همچنین امکان بررسی فرصت‌ها و موفقیت‌ها را در زمینه توانمندسازی زنان در سیستم‌های غذایی در منطقه فراهم کرد. پنل مذکور با بازدید از نمایشگاهی از محصولات محلی که توسط زنان دگرگون شده بود به پایان رسید.

اعطای 42 میلیون فرانک سیفا از سوی هیئت عمومی‌کارآفرینی سریع زنان به فارغ التحصیلان مرکز آموزش جوانان نابینا تیس

هیئت عمومی‌کارآفرینی سریع زنان و جوانان (DER/FJ) طی مراسمی مبلغی به ارزش 42 میلیون  FCFA بصورت چک را به تعدادی از فارغ التحصیل موسسه ملی آموزش و پرورش و مرکز آموزش جوانان نابینا (INEFJA) تیس پرداخت نمود. در این مراسم مامه ابی سی، نماینده هیات گفت که پس از سال 2020 این دومین بار است که این مبالغ به این افراد داده می‌شود. وی افزود : 12 فارغ التحصیل در بخش های حرفه ای در زمینه‌های گلیم بافی، سبد سازی و لوازم آرایشی در این موسسه فعالیت می‌کنند. به گفته وی بودجه اعطا شده در بخش تیس در سال 2023 حدود 150 میلیون FCFA بوده است. این وجوه از طریق مرکز ملی معلولان حرکتی به این افراد اعطا گردید. وی گفت: این بودجه به گروه‌های آسیب‌پذیر اجازه می‌دهد تا در سیستمی‌که دولت سنگال برای آنها در نظر گرفته است با دیگران احساس برابری کنند. وی در ادامه گفت: فراتر از تامین مالی، نظارت در طول مدت فرایند کارآفرینی کمک به گروه‌های آسیب‌پذیر را در هر موردی که در آن ارزش و ثروت ایجاد می‌شود، ممکن می‌سازد. او از همکاری سرویس‌های دولتی، به‌ ویژه ادارات منطقه‌ای و دپارتمان‌های اجتماعی تیس برای کمک به هیات قدردانی نمود.

  APS  8 مارس 2024

افزایش تولید برنج در بخش پودور با همکاری و تامین مالی آژانس همکاری بین المللی کره جنوبی

کارگاهی با حضور هشتاد تولید کننده برنج و با حضور نمایندگان سازمان‌های غیر دولتی در بخش پودور برگزار گردید. به گفته رئیس سازمان تولید کنندگان برنج این بخش، دکتر آن جین گوندان، پروژه "روستاهای پایلوت سائول" که توسط آژانس همکاری بین المللی کره تامین مالی می‌شود، در پنج نقطه در بخش پودور فعالیت می‌کند. او گفت: در این مناطق در سالجاری تاکنون بین 7 تا 8 تن در هکتار برنج تولید و برداشت شده است. آقای گونداس یادآور شد که علیرغم اینکه پودور دارای پتانسیل زمینی بسیار زیاد، آب فراوان و نیروی کار جوان است، ولی سنگال باز هم به واردات برنج ادامه می دهد. وی گفت: همه شرکت کنندگان از برگزاری این کارگاه که هدف آن به اشتراک گذاری روش ها و شیوه‌های ( سمائول اوندونگ ) در پنج روستای پایلوت است استقبال کردند. "Saemaul Undong" یا "جنبش جوامع جدید" یک استراتژی است که برای دهقانان در کره طی دهه 1970 به اجرا درآمد. این استراتژی که توسعه متوازن را ترویج می‌کند بر اساس تلاش، کمک متقابل و همکاری است. مدیر برگزاری کارگاه  در پودور از "بسیج قوی مردم کره برای مقابله با چالش افزایش تولید" تمجید کرد. آقای سال گفت: این یک پروژه الهام بخش می‌باشد که چندین فعالیت را در زمینه تولید بذر و آموزش روش های مطلوب کشاورزی انجام داده است. همچنین چندین تولیدکننده توضیحاتی در مورد روشهای جدید با روش قدیمی و نتایج به دست آمده را ارائه کردند.

  APS  9 مارس 2024

تداوم حمایت شرکت مالی بین المللی از بخش خصوصی سنگال

سرجیو پیمنتا، معاون امور آفریقا در شرکت مالی بین‌المللی  (IFC)، به سنگال از حمایت مداوم این موسسه تخصصی وابسته به بانک جهانی، مسئول در توسعه بخش خصوصی اطمینان داد. وی در پاسخ به این سئوال که آیا بخش خصوصی سنگال در پی آسیب‌هایی که در جریان آشوب های سال گذشته متحمل شد با موسسه مذکور تماس گرفته است یا نه ؟ گفت: هدف از سفر من به سنگال این بود که ببینم چگونه می‌توان به شدت به حمایت از سنگال ادامه داد و رویکردهای جدیدی برای کمک به این کشور پیدا کرد. یکی از زمینه‌های جالب همکاری که می‌خواهیم دنبال کنیم، کار با شرکت‌هایی است که توسط جوانان و زنان ایجاد شده‌اند که دسترسی کمتری به منابع مالی نسبت به برخی شرکت‌ها دارند. او می‌گوید که با سرمایه‌گذاران جوانی در سنگال ملاقات کرده است و «پویایی و تجربه» آنها را می‌ستاید. آنها پروژه‌هایی را آغاز کرده اند و نیاز به حمایت دارند. برای آنهاست که ما به دنبال رویکردهای جدید همکاری هستیم. نایب رئیس IFC پس از بازدید از دره رودخانه سنگال که یکی از مناسب ترین مناطق این کشور برای کشاورزی است از ظرفیت های کشاورزی سنگال استقبال کرد. وی گفت که با مدیران یک شرکت تولید و فرآوری پیاز که از حمایت مالی IFC بهره می‌برد ملاقات کرده است. وی در ادامه اظهار داشت: دسترسی به منابع مالی برای بخش کشاورزی بسیار مهم است. ما می خواهیم خطوط اعتباری ایجاد کنیم که بتواند به توسعه آن کمک کند. به گفته وی، سرمایه‌گذاری IFC در سنگال از مبلغ 354.2 میلیون دلار آمریکا ( تقریباً 212 میلیارد و 315 میلیون و 350 هزار فرانک سیفا ) در سال 2023، به نیم میلیارد دلار ( تقریباً 299 میلیارد و 742 میلیون و 190 هزار فرانک سیفا ) در سال 2024 خواهد رسید. این شرکت می‌گوید که در سنگال به ویژه در تامین مالی امور زیر ساخت ها، مسکن، صنایع کشاورزی، فناوری دیجیتال و کسب و کارهای کوچک و متوسط مشارکت خواهد کرد. شرکت مذکور تاکنون در تولید واکسن توسط انستیتو پاستور در داکار سرمایه گذاری کرده، در تامین مالی یک واحد تولید دارو در این کشور مشارکت کرده و 242 میلیون یورو وام (158 میلیارد و 741 میلیون و 590 هزار فرانک سیفا ) به شرکت سوکوسیم یکی از اصلی ترین کارخانه‌های سیمان کشور اعطا نموده است.

  APS  10  مارس 2024

برگزاری دوره آموزشی استفاده از پهپاد جهت توسعه تولید و کشت برنج

 چندین کارگزار در امور کشاورزی، روز دوشنبه، در ساختمان وزارت کشاورزی، تجهیزات روستایی و حاکمیت غذایی (MAESRIA)، در جمنیاجو طی برگزاری یک دوره آموزشی استفاده از پهپاد برای توسعه تولید و کشت برنج در سنگال را آغاز کردند. دوناما دیه، مشاور فنی این وزارتخانه گفت: ما آخرین فن‌آوری‌های نوین در مورد پهپاد برای استفاده در بخش کشاورزی را آموزش می دهیم و این امر افق‌های وسیعی از فرصت‌ها را برای تولید برنج باز می‌کند. به گفته وی، پهپادها به ابزار گرانبهایی در مطالعات توپوگرافی تبدیل شده اند. وی تاکید می‌کند که "استفاده از آنها از نظر سرعت، دسترسی، دقت و نظارت، مزایایی را ارائه می دهد و آنها را به ابزاری ارزشمند برای مهندسان در زمینه مدیریت منابع آب تبدیل می نماید ." آقای دیه افزود: ترکیب داده‌های توپوگرافی دقیق با اطلاعات ترکیب خاک، به ما این امکان را می‌دهد که سیستم‌های آبیاری کارآمد را طراحی و تولید محصولات خود را به صورت استراتژیک برنامه‌ریزی کنیم و با حفظ منابع طبیعی گرانبها، آنها را به حداکثر برسانیم. وی اطمینان داد که این آموزش شرکت کنندگان را قادر می سازد تا مهارت ها و دانش لازم برای استفاده موثر و سازنده از این فناوری‌ها را کسب کنند.

  APS  11 مارس 2024

ادغام رسمی مجدد وزارتخانه‌های دارایی و اقتصاد سنگال

طی مراسمی ادغام مجدد وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و اعلام نام جدید وزارت اقتصاد، دارایی و برنامه‌ریزی پس از پنج سال تفکیک روز سه‌شنبه انجام شد. به لطف آخرین تغییر در دولت، مامادو مصطفی با، وزیر سابق دارایی و بودجه، بعنوان وزیر اقتصاد، برنامه ریزی و همکاری جانشین دودو کا شد. در این مراسم وی تصریح کرد: باید پذیرفت که طی پنج سال گذشته وجود دو وزارتخانه مجزا به هیچ وجه طراحی و اجرای سیاست‌های اقتصادی، بودجه‌ای و مالی دولت را مختل نکرده است و نتایج به دست آمده در اجرای طرح سنگال در حال ظهور این امر را گواهی می دهد. دودو کا، وزیر سابق اقتصاد نیز با تاکید بر اینکه نیاز به اتحاد مجدد این دو بخش رویکردی می‌باشد که هدف آن در واقع پیوند مجدد خانواده‌ای است که زمانی پراکنده شده بود و دوباره در حال جمع شدن است. او گفت که از زمان روی کار آمدن دولت جدید در اکتبر 2023، یعنی طی پنج ماه گذشته، 30 توافقنامه دوجانبه یا چندجانبه با شرکای سنگال به مبلغ 1348 میلیارد فرانک CFA امضا شده است. به گفته وی، این توافقنامه‌ها اهرم های اساسی هستند که اقتصاد ما برای تامین مالی پروژه‌ها بدون توسل به بودجه ملی بر آنها متکی است" دودو کا گفت: «این تنوع نشان دهنده تعهد ما به ارائه حداکثر کمک به بودجه ملی با به حداکثر رساندن فرصت ها برای مشارکت های ثمربخش در تمام زمینه‌های حیاتی اقتصاد است. وی خاطر نشان کرد که وزارتخانه تحت مدیریت او در جهت گسترش دامنه منابع و مکانیسم های تامین مالی به منظور دستیابی به بخش های متنوع و حیاتی اقتصاد سنگال تلاش کرده است. وی افزود: شرکا 59 درصد از کل وجوه مالی یا 791 میلیارد فرانک سیفا را تامین کردند، در حالی که بانک‌های تجاری 41 درصد مشارکت داشتند که در مجموع به مبلغ 557 میلیارد فرانک سیفا رسید. وی تاکید کرد: در خصوص توزیع بخشی این اعتبارات، به مناطقی که برای توسعه کشور ما ضروری تشخیص داده می‌شود، توجه ویژه ای شده است. به گفته وی، «حمل و نقل و زیرساخت ها از 34.4 درصد کل تعهدات از جمله پروژه‌های بزرگی مانند ساخت بزرگراه داکار-تیووان-سنت لوئیس و سالم سازی کرنیش غربی بهره برده اند  .وی گفت: تامین مالی برای بخش کشاورزی 11.4 درصد از کل تعهدات را تشکیل می دهد، در حالی که بخش صنعت و آب به ترتیب 10.4 و 9.6 درصد از کل اعتبارات تعهد شده را دریافت کرده اند. وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، حمایت های قابل توجهی از بخش های بهداشت و حمایت اجتماعی با تخصیص 10.3 درصد از کل مبلغ، عمدتاً به پروژه ساخت و ساز بیمارستان سن لوئی اعطا شد. وی با اشاره به برنامه اقدام اولویت دار  PAP 3، خاطر نشان کرد که مبلغ اختصاص داده شده به این برنامه  برای سالهای 2024 الی 2028 مبلغ 814 میلیون دلار آمریکا یا تقریباً 488 میلیارد فرانک CFA بوده است. دودو کا خاطر نشان کرد که در طول دوره او در وزارت اقتصاد، برنامه ریزی و همکاری پرونده کاملی برای درخواست خروج سنگال از لیست کشورهای کمتر توسعه یافته ارایه شد. وی افزود: من اطمینان کامل دارم که این موضوع در آینده نزدیک نتیجه مطلوبی خواهد داشت. این یک درخواست قانونی است که با عملکرد اقتصادی و تعهد ما به تقویت موقعیت خود در صحنه بین المللی توجیه می‌شود.

  APS  12 مارس 2024

درخواست دولت برای تسریع در ایجاد صندوق تامین مالی بخش صنایع دستی

مکی سال، رئیس جمهور در جلسه شورای وزیران، از دولت خواست تا به سرعت صندوقی برای تامین مالی بخش صنایع دستی ایجاد کند. در این راستا وی به نخست وزیر دستور داد تا یک روز را برای تجلیل از فعالان حوزه صنایع دستی نیز اختصاص دهد. مکی سال ضرورت ادامه اقدامات برای مدرن کردن اتاق‌های بازرگانی و فضاهای تولید و بازاریابی برای محصولات صنایع دستی در مناطق مختلف کشور و ایجاد مناطق جدید تولید صنایع دستی منطقه‌ای  را هم یادآور شد. او به طور خاص به نیاز به آنچه که او آن را «مشارکت قابل توجه» شاغلین این بخش در راستای اجرای دستورات دولت می‌خواند اشاره کرد.

  APS  13 مارس 2024

اعطای مبلغ 700 میلیون فرانک سیفا از سوی شش شرکت بخش خصوصی برای مبارزه با بیماری مالاریا

دکتر آستو مدیر برنامه‌های سازمان غیر دولتی Speak Up Africa، گفت: شش شرکت بخش خصوصی در طرح « صفر مالاریا، درگیر می‌شوند » بیش از 700 میلیون فرانک سیفا با هدف کاهش شکاف‌های مالی برای اجرای برنامه استراتژیک ملی مبارزه با بیماری مالاریا اختصاص داده اند. این شرکتها عبارتند از :  Canal+ Senegal، Icons، Managem، Papy Vélos،  Sesa technology و . Nogamines او روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه این طرح که با مشارکت Ecobank سنگال اجرا شد و مربوط به بسیج منابع ملی برای تامین مالی پایدار است که می‌تواند ریشه کنی مالاریا را در سال 2030 ممکن کند، صحبت کرد. سعید یالو، مدیر کل  Ecobank، گفت که این شرکت ها همچنین وسائل مبارزه با این بیماری را در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار می دهند. هماهنگ‌کننده برنامه ملی کنترل مالاریا (PNLP) ، دکتر دودو سن، بر تعهد کسب ‌و کارها در کنار وزارت بهداشت برای پر کردن شکاف مالی در مبارزه با مالاریا تاکید کرد. وی خاطر نشان کرد: سنگال قاطعانه به سمت حذف بیماری مالاریا در سال 2030 حرکت کرده است»، هدفی که با توجه به چالش‌هایی که در اجرای استراتژی‌های ملی برای مبارزه با مالاریا با آن مواجه هستیم، جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد. به گفته هماهنگ کننده PNLP، با وجود مشارکت شرکای سنتی، "صفر مالاریا"، شرکت‌ها درگیر می‌شوند و به کاهش شکاف در این تأمین مالی با هدف دستیابی به اهداف استراتژی ملی کمک می‌کنند. علاوه بر این، کمک قابل توجهی از Canal+ و سایر شرکت‌ها از نظر ارتباطات، و حمایت بازیگران در محل، به‌ ویژه اداره‌های بهداشت منطقه‌ای Kolda و Kédougou صورت گرفت. هماهنگ‌کننده PNLP  از مشارکت شرکت Icons از دادن دوچرخه به فعالان بخش سلامت در بخش مدینه یورو فولا، در منطقه کولدا تا فعالیت آنها را در این زمینه با هدف ارائه خدمات مراقبتی تسهیل کند استقبال کرد. وی از سایر شرکت‌ها نیز خواست تا در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود، برای مشارکت در مبارزه با مالاریا، همین کار را انجام دهند.

 APS  14 مارس 2024

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما