معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۰/۱۴- ۰۸:۳۵ - مشاهده: ۷۵

اخبار اقتصادی نامیبیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نامیبیا در هفته دوم دی ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اولین سیستم باتری ذخیره سازی انرژی در نامیبیا

نامیبیا قرار است ظرفیت ذخیره سازی انرژی خود را در بخش انرژی با معرفی اولین سیستم باتری ذخیره انرژی گسترش دهد. کاهنگ هاولوفو، مدیر عامل شرکت ملی برق نامیبیا دیروز گفت: «این پروژه در راستای تضمین امنیت تامین برق، کارایی هزینه و خودکفایی به دولت کمک خواهد نمود تا به اهداف خود دست یابد.

او گفت که این توسعه تحول اساسی و یک گام مهم در چشم انداز انرژی نامیبیا خواهد بود و نحوه تولید و توزیع انرژی در نامیبیا را بیشتر شکل خواهد داد.

طی مراسم افتتاحیه،که شامل امضای قرارداد مهندسی، تدارکات و ساخت این پروژه 54 مگاواتی در ویندهوک پایتخت کشور نامیبیا برگزار شد، یک سرمایه گذاری مشترک بین گروه شرکت شاندونگ برق، مهندسی و تجهیزات با مسئولیت محدود و شرکت منبع برق ژجیانگ نارادا، با مسئولیت محدود که به عنوان پیمانکاران موفق تایید شده، می‌باشد.

این پروژه از طریق کمک مالی 20 میلیون یورویی (حدود 400 میلیون دلار نامیبیا) که از دولت آلمان دریافت شده است، تأمین می‌شود و انتظار می رود در اواخر ماه فوریه یا اوایل ماه مارس سال 2024 میلادی آغاز شود.

منبع: روزنامه نیو ارا ص 1

 

آبزی پروری در نامیبیا

طی گزارش پارلمانی موانع متعددی را که  نامیبیا برای پروژه‌های آبزی پروری  با آن مواجه است، برجسته کرده است این موانع باید برای بهبود وضعیت بهره‌وری پرورش ماهی در نامیبیا برطرف شوند. این گزارش پس از بازدید در ماه مه توسط کمیته دائمی منابع طبیعی از پروژه‌های آبزی پروری وزارت شیلات در مناطق کاوانگو شرقی و غربی، اوموساتی، اوشانا، اوماهکه و کاراس ثبت شد.

آقای هیلاریا موکاپولی، عضو پارلمان از حزب حاکم، گزارشی که حاوی توصیه‌هایی در مورد پروژه‌های آبزی پروری زیر نظر وزارت شیلات هستند را ارائه نمود.

این کمیته در راستای تحقق اهداف خود بازدید و جلساتی با استانداران منطقه، شوراهای منطقه ای و کارکنان وزارت شیلات در مناطق و جلساتی بامدیریت تعاونی‌های مزارع پرورش ماهی و همچنین بازدید از محل کلیه مزارع پرورش ماهی و مراکز تحقیقاتی داشت.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد که امکان "بهره برداری از تقاضا و تولید ماهی برای مصرف محلی و صادرات" وجود دارد.

او گفت: «معرفی آبزی پروری یک ایده اصیل است که قادر به رشد تصاعدی برای تغذیه کشور است، هرچند سرمایه گذاری قابل توجهی برای دستیابی به این اهداف مورد نیاز است. علیرغم چالش ها، مزارع پرورش ماهی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و پروتئین مورد نیاز مردم محلی را با قیمت های مقرون به صرفه فراهم می نمایند. با این حال، چالش‌های مختلفی بر قابلیت‌های تولید این بخش تأثیر می‌گذارد.

آقای موکاپولی با تاکید بر برخی از چالش‌هایی که کمیته مشاهده کرد، گفت: «تولید ماهی به دلیل نبود پوشش‌های پلاستیکی گلخانه‌ای و سقف مورد نیاز برای تولید ماهی در تمام فصل های سال یک مانع دارد و مزارع پرورش ماهی را برای تولید حداکثر ظرفیت محدود می‌نماند».او توضیح داد که سقف های پلاستیکی به اندازه کافی بادوام نیستند به ویژه در مناطق جنوبی کشور تا در برابر بادهای شدید مقاومت کنند.

علاوه بر این، او گفت که بر اساس بررسی‌های بعمل آمده خوراک بی کیفیت که از زامبیا تامین می‌شود بر ظرفیت تولید تاثیر می‌گذارد و "محدودیت های بودجه برای تعمیر تجهیزات خراب و حوضچه‌ها" مزارع پرورش ماهی را از دستیابی به سطح کامل تولید محدود می‌کند. "در دسترس بودن پودر ماهی محدود و گران است، زیرا شرکت های درگیر عمدتا آن را برای بازارهای صادراتی تولید می‌کنند."

منبع: روزنامه نامیبیان سان ص 3

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما