یکسان سازی نام تجاری گوشت اروگوئه
تمام انواع گوشت های تولیدی اروگوئه از ماه نوامبر سال 2023، دارای هویت جدید و یکسان خواهند بود که در بسته بندیهای جدید و با برند "گوشت اروگوئه" (Uruguay Meats) در داخل و خارج این کشور ارائه خواهند شد.
طبق اعلام موسسه ملی گوشت اروگوئه (INAC) از ماه نوامبر سال 2023، تمام انواع گوشت های تولیدی اروگوئه دارای هویت جدید و یکسان خواهند بود که در بسته بندیهای جدید و با برند "گوشت اروگوئه" (Uruguay Meats) در داخل و خارج این کشور ارائه خواهند شد.
با توجه به شهرت جهانی اروگوئه در تولید گوشت باکیفیت و استاندارهای زیست محیطی بالا، امروزه این محصول به بخشی از هویت، و فرهنگ مردم اروگوئه تبدیل شده و این کشور را به یکی از مهم ترین صادرکنندگان گوشت باکیفیت در جهان تبدیل کرده است.
نام تجاری "گوشت اروگوئه" (Uruguay Meats) شامل انواع گوشت گاو، گوسفند، خوک و مرغ خواهد بود و این یکسان سازی برند به عنوان تبلیغ استراتژیک تجاری برای بخش تولید گوشت این کشور و افزایش هم افزایی بیشتر در بخش های صادراتی انجام پذیرفته است. همچنین در بسته بندیهای محصولات گوشتی اروگوئه مهر "کیفیت سبز" که نمایانگر کیفیت، تغذیه طبیعی دام و رعایت روندهای زیست محیطی در روند تولید میباشد، به چشم خواهد خورد.
قرار است معرفی گوشت اروگوئه تحت برند جهانی "گوشت اروگوئه" (Uruguay Meats) در نمایشگاه بین المللی واردات چین موسوم به CIIE (بین 5 تا 10 نوامبر در شهر شانگهای) صورت پذیرد و از این پس در تمام بسته بندیهای گوشت های تولیدی اروگوئه، نام این برند قابل مشاهده خواهد بود. در این نمایشگاه که هرساله در چین برگزار میشود، موسسه ملی گوشت اروگوئه دارای غرفه ای به مساحت 260 مترمربع بوده و با ارائه محصولات گوشتی اروگوئه و انواع گوشت های طبخ شده پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. باید در نظر داشت کشور چین امروزه به عنوان یکی از مهم ترین شرکای تجاری اروگوئه محسوب میشود و بیشترین صادرات گوشت تولیدی اروگوئه به مقصد چین است.
هویت جدید و یکسان گوشت اروگوئه دارای وبسایت واحد و جدیدی نیز خواهد بود که اطلاعات لازم به 3 زبان (اسپانیایی، انگلیسی و چینی) را در اختیار علاقمندان و مشتریان قرار خواهد داد. هدف از راه اندازی این وبسایت عمدتاً ارائه اطلاعات در مورد کیفیت گوشتهای تولیدشده در اروگوئه، فرهنگ دامداری، ویژگیهای اصلی سیستم های تولید در اروگوئه، معرفی انواع برش های گوشت، کتابچه راهنما جهت شناخت بیشتر محصولات گوشتی، دستور العملها و نکات مربوط به تغذیه و همچنین توصیههای بهداشتی برای کمک به سلامت و تغذیه درست انسان میباشد.
شایان ذکر است:
- با توجه به اهمیت بازار چین برای اقتصاد اروگوئه و سطح بالای مبادلات تجاری میان دو کشور (حدود سه و نیم میلیارد دلار تا انتهای ماه اکتبر 2023 )، قرار است آقای لوییس لاکاژه پو رییس جمهور اروگوئه ریاست هیات اعزامیبه نمایشگاه CIIE در چین را بر عهده داشته و در ماه آتی میلادی طی سفر رسمی از کشور چین بازدید نماید. گفتگو با مقامات چین جهت افزایش بیشتر سطح تجاری بین دو کشور و ایجاد چارچوب مستحکم و پایدار تجاری فیمابین از اهداف سفر آقای لاکاژه پو اعلام شده است.
- درآمدزایی ناشی از صادرات گوشت اروگوئه در 9 ماه ابتدای سال جاری (از ژانویه تا سپتامبر 2023) به 1892 میلیون دلار بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهشی به میزان 23.8 درصد را به ثبت رساند که نشان دهنده کاهش560 میلیون دلاری درآمدزایی گوشت اروگوئه در سال جاری است. عامل اصلی این کاهش ناشی از بهای گوشت صادراتی است، چرا که بهای این محصول بطور میانگین از 4 هزار و 800 دلار در هر تن در سال گذشته به 3 هزار و 950 دلار در هر تن در سال جاری کاهش یافت. شایان ذکر است، صادرات گوشت از لحاظ حجمی نیز در مدت مذکور به میزان 7.1 درصد کاهش یافت.
- موسسه ملی گوشت اروگوئه (ایناک) و شرکت گوشت و دام استرالیا (MLA) با امضای یادداشت تفاهم همکاری بر تعهد مشترک خود برای مبادله دانش و همکاری برای رفع چالش های رقابتی در بخش های مختلف گوشت گاوی و گوسفندی تاکید کردند. دو کشور با امضای سند مذکور، بستر لازم برای همکاری در حوزه سیاست های پایدار در زمینه گوشت قرمز، بهداشت و امنیت دام و تجارت و دسترسی به بازار (market access) را ایجاد نمودند. در همین خصوص شرکت گوشت و دام استرالیا اظهار داشته است: برغم فاصله جغرافیایی، شباهت های زیادی میان استرالیا و اروگوئه وجود دارد که از آن جمله میتوان به سیستم های تولید علوفه، تعهد به نوآوری و توسعه و تخصص در تأمین مایحتاج مشتریان بین المللی اشاره کرد.
- وزارت روابط خارجی و وزارت دامداری، کشاورزی و شیلات اروگوئه ابتدای سپتامبر سال جاری رسماً اعلام کردند که اروگوئه صادرات گوشت خود را پس از سه سال توقف به مکزیک، از سر میگیرد. با اعلام خبر مذکور عملاً شرکت های ملی برای صادرات گوشت گاوی بدون استخوان و گوشت گوسفندی به بازار مکزیک به مدت دو سال مجوزهای لازم را دریافت نمودند.
- فروش دام زنده از اروگوئه به بازارهای خارجی در ماه اکتبر سال 2023 در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، به میزان 3 برابر افزایش یافته و به مبلغ 26 میلیون دلار بالغ گردید. ترکیه نخستین بازار مقصد برای دام زنده اروگوئه بود.