معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۸/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۱

اخبار اقتصادی عراق - نجف اشرف

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی عراق - نجف اشرف، دیوانیه و المثنی در هفته اول آبان‌ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

دیدار هیأت کره جنوبی با استاندار نجف اشرف:   

هیأتی عالیرتبه از مدیران شرکت های کره جنوبی به همراه عبدالهادی العباسی نماینده نجف در مجلس عراق و جوی سانگ سو سفیر کره جنوبی در عراق با ماجدالوائلی استاندار نجف اشرف دیدار کردند. در این ملاقات موضوع تکمیل تعدادی از پروژه‌های خدمات رسانی در استان نجف مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه اعلام شد که شرکت های کره ای اجرای چندین پروژه  در بخشهای بهداشت، خدمات و آموزش را آغاز خواهند کرد.

وزارت کشاورزی:  گوجه فرنگی عراقی گران ترین گوجه فرنگی در خلیج فارس است. برداشت نجف و بصره نزدیک است:

محمد الخزاعی سخنگوی وزارت کشاورزی گفت، بحران قیمت گوجه فرنگی موقتی است و در روزهای آینده شاهد هجوم محصول نجف و بصره خواهیم بود.

وی اضافه کرد، شرایط اقلیمی منجر به تأخیر در کشت شد و در حالی که بازارهای خلیج فارس تقاضای فزاینده ای برای محصول عراقی دارند، این محصول گران ترین آنها ست.

خزاعی گفت، علت فزایش قیمت، توقف کشت در تعدادی از مناطق بدلیل آب و هوای نامناسب است که منجر به افزایش تقاضا و کاهش عرضه و افزایش قیمت محصول می‌شود. وی در پایان گفت، از هفته آینده زمین‌های ما شروع به تولید محصول می‌کنند که برای بازار عراق محصول نجف یا بصره کافی است.

 

استاندار المثنی از مصوبه شورای وزیران  برای احداث نیروگاه خورشیدی در استان خبر داد

احمد منفی جوده استاندار المثنی از مصوبه شورای دولت برای اجرای پروژه احداث نیروگاه خورشیدی در استان با ظرفیت 750 مگاوات توسط شرکت چینی Power China خبر داد.

 

گفتگوی استاندار المثنی با دکتر خالد بطال وزیر صنعت و معدن برای ایجاد شهر صنعتی در استان

احمد منفی جوده استاندار المثنی با دکتر خالد بطال وزیر صنعت و معدن در خصوص ایجاد یک شهر صنعتی در این استان گفتگو کرد.

جوده تصریح کرد استان المثنی علاوه بر منطقه صنعتی النجمی‌به دلیل وجود چندین کارخانه سیمان  قابلیت تبدیل شدن به پایتخت صنعتی کشور را دارا بوده و در این راستا، پروژه‌های جدیدی در استان تعریف و اجرایی خواهد شد.

 

گشایش بازارچه خیریه در دانشگاه قادسیه برای حمایت از مردم فلسطین

تعدادی از دانشجویان و سازمان‌های مردم نهاد در این بازارچه خیریه با نمایش محصولات و صنایع دستی ساخته شده توسط دانشجویان شرکت کردند.

کاظم جبر رییس دانشگاه قادسیه با اشاره به این که این گونه فعالیت های خیریه در این دانشگاه برای حمایت از برادران و خواهران خود در فلسطین ادامه خواهد داشت، تصریح کرد هدف عمده از برپایی این بازارچه، ابراز همبستگی با مردم فلسطین که مورد تجاوز وحشیانه مواجه هستند بوده و در عین حال فرصتی برای شناسایی استعدادها و مهارتهای دانشجویان در حوزه صنایع دستی خواهد بود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما