معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۷/۳۰- ۱۴:۴۹ - مشاهده: ۹۱

اخبار اقتصادی تایلند

گزیده اخبار اقتصادی تایلند در هفته چهارم مهر ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

ملاقاتهای تجاری و اقتصادی نخست وزیر تایلند  با صاحبان و مدیران شرکتهای چینی

آقای سرتا تاویسین  نخست وزیر تایلند روز سه شنبه 17 اکتبر در دیدار با مدیران برخی از شرکت های چینی علاقه مند به سرمایه گذاری در پروژه‌های توسعه اقتصادی زیست  محیطی و سبز (BCG) و انرژی‌های تجدیدپذیر، خودروهای الکتریکی (EV) و پروژه‌های زیرساخت حمل و نقل از امادگی کشورش برای جذب هر میزان سرمایه گذاری خبر داد.

آقای سرتا که برای شرکت در سومین مجمع یک کمربند و جاده برای همکاری‌های بین المللی (BRF) در پکن حضور دارد با افرادی مانند ژو هکسین، رئیس شرکت سیتیک گروپ و مدیران شرکت های علی بابا و شیائومی نیز دیدار نموده و طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با کسب و کارها  از جمله خدمات مالی، بانکداری تجاری، بانکداری سرمایه گذاری، مدیریت دارایی، منابع و انرژی، تولید، املاک و مستغلات، قراردادهای انرژی، و زیرساخت ها را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

تغییر خودروهای دولتی به برقی

نخست وزیر تایلند به نهادهای دولتی دستور داد تا خودروهای برقی را جایگزین خودروهای فعلی کرده و ایستگاه‌های شارژ را در سراسر کشور ایجاد و بیمه خودروهای برقی را اقتصادی‌تر کنند. طبق پیش‌بینی‌ها ضریب نفوذ خودروهای برقی در تایلند در سال جاری میلادی به ۸.۷ درصد تمام خودروها خواهد رسید.

بانکوک پست

تبدیل تایلند به قطب تولید خودروی برقی

نخست وزیر تایلند با خودروی برقی تسلا، متعلق به همسر خود،‌ به جلسه آمد و اعلام کرد قصد دارد تایلند را به قطب خودروی برقی تبدیل کند.

بانکوک پست

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما