معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۷/۱۹- ۰۸:۰۱ - مشاهده: ۱۷۳

سخنرانی معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در نشست شورای وزیران امور خارجه اکو

بیست و هفتمین نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در جمهوری آذربایجان تشکیل شد. دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در این نشست شرکت و سخنرانی نمود

دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیست و هفتمین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی اکو در شوشا - آذربایجان سخنرانی کرد.
نماینده ایران و رییس اکو در سال ۲۰۲۴، ضمن استقبال از تلاش جمعی اعضا برای رسیدن به اهداف مشترک اکو خواستار جدیت بیشتر کشورهای عضو برای اجرایی کردن توافقات شد.
دکتر صفری ظرفیت های فراوان منطقه اکو را یادآور شد و بر لزوم اجرایی شدن موافقتنامه‌های اکو تاکید کرد. ایشان در ادامه ضمن اشاره به اهمیت تجارت منطقه ای، همگرایی و توسعه اکو، شعار سال ۲۰۲۴ در زمان ریاست کشورمان در سازمان مزبور «ایجاد منطقه مقاوم و تاب آور از طریق توسعه تجارت بین ۰منطقه ای» اعلام کرد و در ادامه مجموعه پیشنهادهایی را در زمینه توافق بر سر حداکثر کردن پوشش ترجیحات تجاری، تلاش در جهت رسیدن به منطقه آزاد اقتصادی، استفاده از فن آوری‌های نوین و اقتصاد دیجیتال، تقویت حمل و نقل و ترانزیت چند وجهی، دعوت از سرمایه گذاران بین المللی، ایجاد سیستم های پرداختی جدید، بالا بردن سهم تجارت انرژی، حمایت از بخش خصوصی و تبادل تجارب در زمینه آزاد سازی‌های تجاری را مطرح کرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما