معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۳/۳۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۷

اخبار اقتصادی شیلی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی شیلی در هفته چهارم خردادماه 1402، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

بانک مرکزی شیلی در نظر دارد که با خرید 10 میلیارد دلار ذخایر بین المللی خود را افزایش دهد:

بانک مرکزی شیلی در نظر دارد که با خرید 10 میلیارد دلار طی 12 ماه با خرید روزانه 40 میلیون دلار ذخایر ارزی خود را افزایش دهد. هیات مدیره بانک مرکزی شیلی هدف از این اقدام را تقویت نقدینگی بین المللی کشور اعلام کرده است. خرید این مبلغ از سه شنبه 13 ژوئن از طربق مزایده و بطور منظم روزانه آغاز خواهد شد. افزایش ذخایر ارزی برای تضمین و عنوان نوعی بیمه در برابر نوسانات در بازارهای مالی عمل خواهد کرد.

سانتیاگو یکی از سه شهر گران آمریکای جنوبی برای خارجی‌ها است:

بر اساس تحلیلی "بررسی هزینه‌های زندگی" سانتیاگو در شیلی سومین شهر گران در آمریکای جنوبی پس از بوئنوس آیرس و مونته ویدئو است.  سانتیاگو پایتخت شیلی از نظر گرانی در رتبه بندی جهانی در ردیف 87 قرار دارد. این در حالی است که  بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین در ردیف 45 و مونته ویدئو پایتخت اروگوئه در ردیف 54 قرار دارند. در سطح جهانی، هنگ کنگ به عنوان گران ترین شهر جهان برای خارجی‌ها است. سنگاپور، زوریخ، ژنو، بازل، نیویورک و برن در ردیف های بعدی قرار دارند. بررسی‌ها نشان می دهد که هزینه زندگی در تمام شهرهای جهان تحت تأثیر تورم بالا و نوسانات بازار است که بر قدرت خرید تأثیر گذاشته است. در همین حال هفت شهر در شیلی از جمله شهرهایی هستند که بالاترین هزینه مسکن را در  آمریکای لاتین دارند.

اعطای وام صد میلیون دلاری از سوی بانک توسعه بین آمریکایی به شیلی:

بانک توسعه بین امریکایی برای سرعت بخشیدن به پیشرفت و تحول دیجیتال در شیلی یک وام صد میلیون دلاری اعطا خواهد کرد. این وام با هدف حمایت از دستور کار تحول دیجیتال دولت شیلی تصویب گردید. توضیح اینکه دولت شیلی به دنبال افزایش کارایی در ارائه خدمات به شهروندان از طریق تحول دیجیتال است. بین سال‌های 2019 تا 2021، دیجیتالی شدن برخی از رویه‌ها به دولت این امکان را داد که 154 میلیون دلار در حمل و نقل و 259 میلیون دلار در هزینه‌های حضوری پس‌انداز کند. تاکنون 89 درصد از رویه‌های دولتی در شیلی دیجیتالی شده اند. اما تنها 43 درصد از آنها به طور کامل در داخل توسعه یافته و بقیه از منابع خارجی بوده است. دولت شیلی بر این باور است که با تحول دیجیتال، تغییر فرهنگی رخ داده و نحوه ارتباط دولت با مردم متحول می‌شود. این وام دولت شیلی را در نحقق اهداف دیجیتال خود یاری خواهد داد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما