معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۹/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۱

اخبار اقتصادی چین - هنگ کنگ

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین در هفته دوم آذر ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

هنگ کنگ با یک رتبه صعود، چهارمین شهر گرانقیمت جهان

گزارش جدیدی موسسه ای آی یو نشان می دهد به رغم نرخ نسبتا پایین تورم، هنگ کنگ با یک رتبه صعود نسبت به سال گذشته، امسال چهارمین شهر گرانقیمت جهان شناخته شده است. شهرهای سنگاپور، نیویورک و تل آویو در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند. این تحقیق در فاصله 16 اگوست تا 16 سپتامبر 2022 انجام شده و قیمت بیش از 200 قلم کالا و خدمات را در 172 شهر جهان مورد ارزیابی و مقایسه قرار داده است.

کاهش ماهانه متوالی قیمت مسکن در هنگ کنگ

بر اساس آمارهای رسمی قیمت مسکن در هنگ کنگ در ماه اکتبر با 2.4 درصد کاهش نسبت به ماه پیش از آن به پایین ترین رقم در طی حدود 5 سال گذشته رسید. این دهمین کاهش ماهانه متوالی قیمت مسکن در هنگ کنگ به شمار می رود. قیمت مسکن در هنگ کنگ نسبت به اکتبر سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است.

کاهش ارزش صادرات و واردات هنگ کنگ

در حالی که اقتصاد هنگ کنگ همچنان از تبعات منفی بحران کرونا و بسته ماندن مرز چین رنج می‌برد، ارزش صادرات و واردات این منطقه در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افت دو رقمی‌بود. بر این اساس صادرات هنگ کنگ در این ماه با 10.4 درصد کاهش به 374.7 میلیارد دلار هنگ کنگ رسید. ارزش واردات این منطقه نیز شاهد افت 11.9 درصدی بود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما