معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۸/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۴

اخبار اقتصادی کشورهای اروگوئه و پاراگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشورهای اروگوئه و پاراگوئه در هفته دوم آبان ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

کاهش قدرت خرید شهروندان اروگوئه (سایت خبری تله نوچه)

موسسه ملی آمار اروگوئه در آخرین گزارش خود اعلام نموده است که در 9 ماه اخیر قدرت خرید شهروندان این  کشور در حدود 0.7 درصد کاهش داشته و میزان تورم فراتر از افزایش دستمزدها بوده است. در 9 ماهه نخست سال 2022 معدل افزایش حقوق کارمندان 9.01 درصد و در مقابل میزان تورم در 9 ماهه نخست سال جاری 9.96 درصد اعلام شده است.

بالاترین هزینه سرانه نظامی اروگوئه در بین کشورهای آمریکای (سایت خبری شبکه 21 اروگوئه)

براساس گزارش منتشرشده توسط موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI) که به بررسی داده‌های مربوط به هزینه‌های نظامی‌کشورهای دارای ارتش در سراسر جهان، از جمله ارتش‌های کشورهای آمریکای لاتین می‌پردازد، کشور اروگوئه در منطقه مذکور بیشترین هزینه نظامی را نسبت به جمعیت خود دارا می‌باشد. با نگاهی به تاریخچه هزینه نظامی اروگوئه در چند سال اخیر و با توجه به جمعیت 3.5 میلیون نفری این کشور، اروگوئه از سال 1990 تا به امروز یکی از پرهزینه ترین ارتش های آمریکای لاتین نسبت به هر شهروند را داشته است. در سال اخیر سرانه هزینه این کشور در ارتش در حدود 361 دلار بوده است. کشورهای شیلی (324 دلار)، کلمبیا (198.5 دلار) و ترینیداد و توباگو (148 دلار) در این منطقه در مکان‌های بعدی قرار گرفته اند.

شروع فصل کاشت سویا در منطقه شرقی اروگوئه  (روزنامه ال پاییس اروگوئه)

در کشور اروگوئه فصل کاشت سویا معمولاً بلافاصله پس از خرمنکوبی محصولات زمستانی آغاز می‌شود. لذا در مواردی با تصمیم تولیدکنندگان، کاشت این محصول در بعضی از اراضی کشور دیرتر انجام می‌شود. با توجه به بارش‌های اخیر و ایجاد زمین‌های مرطوب و همچنین آغاز درجه حرارت هوای مناسب، کاشت سویا در منطقه شرقی این کشور آغاز شده است و ارازی با بذرهای درجه یک در این مرحله زیر کاشت خواهند رفت. تولیدکنندگان انتظار دارند در فصل آتی بین 2000 تا 2200 تن سویا از هر هکتار زمین برداشت نمایند. شایان ذکر است تولیدکنندگان در فصل گذشته شاهد تولید خوبی بوده اند و امیدوارند که بتوانند در سال آتی میلادی نیز با وجود برخی از چالش ها همچون خشکسالی، ارقام خوب تولیدی را تکرار نمایند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما