معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۷/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۹

اختصاص ۸۰ درصدی سوخت یارانه‌ای به شناور‌های مسافری

با پایان ساخت بازارچه مرزی بندر اروندکنار شاهد تاثیر مثبت آن در روابط دیپلماتیک با کشور‌های همسایه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در این نشست بر اهمیت رفت و آمد ،تبادل اطلاعات و پیگیری مسائل توسط فرمانداران آبادان و خرمشهر و استاندار خوزستان اشاره کرد و افزود:  باتوجه به حضور سرکنسول ایران در بصره مقرر شد چند هیئت در حوزه کشتیرانی و دانشگاه عازم عراق شوند تا موانع گسترش روابط و همکاری در این زمینه‌ها بررسی و برطرف شود.

 مهدی صفری همچنین خواستار سفر هیات های اتاق بازرگانی به کشورهای روسیه و قزاقستان شد و گفت: فعالیت در بازار این ۲ کشور به ویژه در حوزه قطعات یدکی از اهداف ماست که توسط اتاق های بازرگانی عملیاتی خواهد شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: پس از تبادل رفت وآمد  میان ایران وعراق ما تعرفه سود بازرگانی را داریم که تجار و بازرگانان خواستار تخفیف ۳۰ درصدی بودند.

معاون سازمان امور دریایی و دریانوردی کشور در خصوص تسهیلات سفر‌هایی دریایی گفت: سازمان دریانوردی، تسهیلات ویژه‌ای را قائل شده از جمله، معافیت ۹۰ درصدی شناور‌های مسافری، استفاده از تسهیلات وجوه اداره شده به صورت کارمزد صفر درصد که میتوانیم در جهت ساخت شناور‌های مسافری در اختیار ثرمایه گذاران قرار دهیم.
علی نازی در ادامه با اشاره به اختصاص ۸۰ درصدی سوخت یارانه‌ای به شناور‌های مسافری افزود: زیرساخت‌ها از پیش ایجاد شده تا بتوانیم این موضوعات را در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر توسعه ببخشیم و بتوانیم یک گام کوچک در راستای بهبود وضعیت رفاهی ومسافری مردم این منطقه برداریم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت : در اروندکنار تمام سازوکار و زیرساخت های بازارچه مرزی فراهم شده، نماینده وزارت سمت مشخص شده تا بتوانیم باهمکاری وزارت امور خارجه گامی موثر در راستای اتمام این بازارچه برداریم چرا که با اتمام این بازارچه مرزی شاهد تاثیر مثبت آن در روابط دیپلماتیک با کشور‌های همسایه خواهیم بود. 

محمد مولوی با اشاره به خارج کردن مغروقه‌ها و لایروبی اروند رود  افزود: با لایروبی اروند رود بستر رودخانه برای گذر لنج‌های باری تناژ بالاتر فراهم می‌شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما