معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۷/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۳۵

اخبار اقتصادی تایلند

گزیده اخبار اقتصادی تایلند در هفته دوم مهر ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

لغو کلیه محدودیتهای کرونایی و عدم نیاز به نشان دادن کارت واکسن

مقامات وزارت توریست و بهداشت تایلند اعلام نموده اند که از ابتدای اکتبر سالجاری سفر اتباع کلیه کشورها به تایلند بدون هیچ محدودیتی صورت خواهد گرفت و حتی مسافران نیز لازم نیست گواهی واکسن‌های خود را در سامانه‌های مربوطه آپلود نموده و یا به مقامات فرودگاهی و ... ارائه نمایند. بر همین اساس سایر مقررات و محدودیتهای کرونایی این کشور مانند استفاده اجباری از ماسک و یا بسته بودن برخی از مشاغل حساس و پر ریسک و ... نیز لغو شده است . البته وزارت بهداشت توصیه موکد نموده که مردم در استفاده از لوازم حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده نمایند و در واقع استفاده از ماسک فقط برای این مورد اجباری می‌باشد. مدارس این کشور نیز دیگر بدلیل ملاحظات مربوط به کرونا تعطیل نخواهد شد.

لغو وضعیت فوق العاده در کشور از اول ماه اکتبر

وضعیت فوق العاده ای که از ماه فوریه 2020 با دستور نخست وزیر بدلیل مقابله با کرونا وضع شده بود، بعد از تمدید چندین باره، از ابتدای نوامبر 2022 لغو گردید و اوضع به حالت عادی بازگشت. از مهمترین تاثیرات لغو این وضعیت، انحلال ستاد ملی مقابله با کرونا تایلند می‌باشد. با انحلال این ستاد دیگر وضعیت خاص کرونایی در این کشور وجود نخواهد داشت و با این بیماری نیز همانند وضعیت عادی و توسط وزارت بهداشت و سلامت عمومی‌کشور پرداخته خواهد شد. تخصیص اعتبارات ویژه برای مقابله با این بیماری نیز از اعتبار قانونی ساقط شده است.

نخست وزیری در پیامی از کلیه افراد و مقامات ستاد ملی مقابله با کرونا که تمام توان خود را برای مقابله با این بحران در دو سال و نیم اخیر مصروف نمودند تشکر نمود.

در همین راستا و با به دست گرفتن مسئولیت این ستاد توسط وزارت بهداشت، وزیر بهداشت بدلیل حمایت و پاسداشت از داوطبانی که در زمان کرونا بصورت داوطلبانه برای مقابله با این بیماری به سیستم بهداشتی و درمانی کشور کمک نموده اند، ازدولت درخواست ماهیانه 2 هزار بات کمک نموده که دولت مشغول بررسی این درخواست می‌باشد.

 پیش بینی ورود 15 میلیون توریست تا ابتدای 2023 با احتساب توریست های چینی

آمارهای مراکز توریستی تایلند نشان دهنده بازگشت توریست به این کشور بوده بطوریکه فرودگاه سوارنابومی‌که مهمترین فرودگاه این کشور می‌باشد خبر از افزایش 200 درصدی میزان مسافران ورودی و خروجی در این فرودگاه شده است. بر همین اساس دولت پیش بینی می‌کند که تا آخر سالجاری میلادی حدو 15 میلیون توریست از تایلند بازدید نموده که البته این تعداد با احتساب توریستهای احتمالی چینی تخمین زده می‌شود. دولت عنوان می نماید که با توجه به سفر آقای شی جی پین رئیس جمهور چین به تایلند در تاریخ 17 و 18 نوامبر برای شرکت در اجلاس اپک، احتمال دارد که چین مقررات و محدودیتهای کرونایی خود را از ماه دسامبر برداشته و توریستهای آن کشور به سمت تایلند سرازیر شوند.

لغو کلیه محدودیتهای  فرودگاه  پوکت و پیش بینی ورود تا 30 هزار مسافر در روز

مقامات فرودگاه پوکت اعلام کردند که از اول اکتبر محدودیت پذیرش روزانه حداکثر 3 هزار مسافر(بدلیل محدودیتهای کرونای دردو سال گذشته)در این فرودگاه را لغو نموده و این جزیره آماده میزبانی کامل از همه مسافران ورودی بدون هیچ محدودیت ناشی از مقررات کنترل کرونا می‌باشند. گفته می‌شود این فرودگاه  ظرفیت پذیرش تا 30 هزار مسافر در روز را دارد.

البته رسیدن به چنین ظرفیتی حداقل تا پایان سالجاری میلادی امکان پذیر نمی‌باشد. ضمن آنکه وضعیت نامساعد جوی و طولانی شدن فصل بارندگی در تایلند در سالجاری و همچنین طوفان‌های دریایی و درگیر بودن جزایر توریستی با سیل و برآمدگی سطح رودخانه‌ها و جریان‌های آبی داخلی موجب کاهش میزان توریستهای ورودی به این کشور در دو ماهه اخیر شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما