معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۷/۰۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۶۹

برگزاری نمایشگاه بین المللی اکسپو پرادو در مونته ویدئو اروگوئه

گزارش برگزاری یکصد و هفدهمین نمایشگاه بین المللی دام، کشت، صنعت و بازرگانی اروگوئه موسوم به "اکسپو پرادو" به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

یکصد و هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی دام، کشت، صنعت و بازرگانی اروگوئه موسوم به اکسپو پرادو در ماه سپتامبر به مدت 10 روز در مونته ویدئو برگزار شد. این نمایشگاه از سال 1913 تاکنون هر ساله در ماه سپتامبر به مدت 10روز در منطقه "رورال دِ پرادو" (محوطه اختصاص‌یافته برای رویدادهای مربوط به دامداری، کشاورزی و فرهنگی متعلق به اتحادیه روستاییان اروگوئه) برگزار می‌شود و پرورش‌دهندگان دام داخلی و خارجی می‌توانند نژادهای مختلف دام ازجمله گاو، گوسفند، اسب و غیره را به نمایش بگذارند. از طرفی شرکت های اروگوئه ای و بین المللی پیشرو در فروش تجهیزات و ماشین آلات صنعتی  کشاورزی نیز در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و به معرفی محصولات خود می‌پردازند.

قابل ذکر است که این نمایشگاه همچنین جنبه فرهنگی، آموزشی و تفریحی نیز دارد و وزارتخانه و نهادهای مهم این کشور از جمله وزارت دامداری، کشاورزی و شیلات، وزارت صنعت، انرژی و معدن، وزارت راه و ترابری، وزارت کشور، سازمان ملی گوشت، شرکت ملی آب، اداره برق، شرکت آنکاپ (اداره نفت، الکل و سیمان)، شهرداری شهرهای مختلف از جمله مونته ویدئو، کانلونس، و روچا حضور فعالی در نمایشگاه مذکور داشته و با برگزاری کنفرانس ها و برنامه‌های مختلف سعی در ترویج فرهنگ تولیدی در اروگوئه دارند. از کشورهای خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه می‌توان به کشورهای اسپانیا (حضور مسئولین اتاق بازرگانی اروگوئه - اسپانیا)، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، ایالات متحده و برزیل اشاره نمود.

توضیحات:

- آقای لاکاژه پو رئیس جمهور اروگوئه به همراه وزرای کابینه خود (آقایان آلوارو دلگادو دبیر ارشد دفتر ریاست جمهوری، فرانسیسکو بوستیشو وزیر امور خارجه، خوزه لوئیس فالرو وزیر راه و ترابری، عمر پاگانینی وزیر صنعت، انرژی و معدن، آقای فرناندو ماتوس وزیر دامداری، کشاورزی و شیلات) در همین روز از نمایشگاه بازدید نمودند.

- امروزه کشور اروگوئه دارای 48423 مرکز تولید محصولات کشاورزی و دامی است و مساحتی برابر با 15 میلیون و 179 هزار هکتار زمین را به خود اختصاص داده اند که موجب اشتغال زایی 90 هزار نفر در سراسر این کشور شده است.

- با توجه به ارائه آموزش های مختلف از سوی سازمانهای مختلف اروگوئه در خصوص فعالیت های خود و روند تولید گوشت و دیگر محصولات کشاورزی در این کشور، استقبال دانش آموزان و مدارس از نمایشگاه برای آشنایی با این روندها چشمگیر بود.

- طبق آخرین آمار منتشر شده توسط موسسه ملی گوشت اروگوئه، این کشور دارای 11 میلیون راس دام گاوی می‌باشد و با توجه به ظرفیت این کشور در داشتن چراگاه‌های طبیعی اکثر این دام ها در علفزارهای طبیعی تغذیه می‌کنند. این مسئله موجب شده است که گوشت اروگوئه به عنوان یکی از سالم ترین و باکیفت ترین گوشت های جهان شناخته شود.

- در حال حاضر کشور اروگوئه دارای 43 کشتارگاه می‌باشد که از میان آن‌ها 23 کشتارگاه مجوزهای مورد نیاز از جمله استانداردهای کیفی و امنیت غذایی بین المللی برای صادرات گوشت را دارا می‌باشند. شایان ذکر است در سال 2021 تعداد 2 میلیون و  638 هزار و 301  راس گاو در کشتارگاه‌های این کشور ذبح شدند.

- در سال 2021 کشور اروگوئه حجمی‌برابر با 423 هزار و 390 تن گوشت گاوی صادر کرد که از مهمترین مشتریان آن می‌توان به کشورهای چین، اتحادیه اروپا و ایالات متحده اشاره نمود.

- سرانه مصرف گوشت گاو در اروگوئه سالانه برابر با 46 کیلوگرم می‌باشد که این موضوع اروگوئه را به یکی از پر مصرف ترین کشور های جهان در مصرف گوشت گاوی تبدیل کرده است.

- کشور اروگوئه در چند سال اخیر گام های بلندی در کربن‌زدایی در صنعت دامداری برداشته است و امروزه با استفاده از روش های نوین توانسته بطور قابل توجهی، میزان انتشار گاز متان به محیط زیست را کنترل نماید و سیکل طبیعی و تولید گاز متان و بازگشت آن به خاک بصورت دی اکسید کربن به اجرا بگذارد.

- در سال های اخیر گوشت گوسفندی و پشم نیز جایگاه خوبی در بخش صادرات محصولات دامی اروگوئه پیدا کرده اند. طبق آخرین آمار ۴۴ درصد از صادرات گوشت گوسفندی اروگوئه به مقصد چین، ۲۱ درصد به برزیل و ۶ درصد به امارات متحده عربی صورت گرفته است.

- همچنین کشور چین وارد کننده ۶۰ درصد و بلغارستان ۲۱ درصد از کل پشم کثیف اروگوئه بوده اند. از طرفی ۳۴ درصد از پشم شسته شده تولید اروگوئه به کشور مصر و ۲۱ درصد به کشور چین صادر شده است. کشورهای آلمان و ایتالیا نیز از دیگر مهمترین مشتریان پشم شانه کشیده شده تولیدی اروگوئه به ترتیب با ۲۷ و ۲۵ درصد می‌باشند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما