معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۲۱- ۱۷:۰۰

ملاقات اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه

رئیس، نائب رئیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تاریخ 1401.02.21 در راستای هماهنگی جهت توسعه ظرفیت های دیپلماسی اقتصادی کشور با جناب آقای صفری، معاون محترم دیپلماسی اقتصادی ملاقات نمودند.

در این جلسه معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی در این حوزه با محوریت "توسعه صادرات"، "متنوع سازی مبادی واردات"، "انتقال فناوری با هدف توسعه تولید داخل و خودکفایی" پرداختند. استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه، آمریکای مرکزی و لاتین و اروپای شرقی در جهت تامین امنیت غذایی کشور و فعال سازی مکانیزم تهاتر، تسهیل اعزام وابسته بازرگانی به کشورهای هدف و رفع موانع صادراتی و حمل و نقلی صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای چین و روسیه از اهم اقدامات انجام شده در این زمینه است.

در ادامه نمایندگان محترم عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، ضمن ابراز خرسندی از اقدامات گسترده معاونت دیپلماسی اقتصادی در راستای خنثی سازی تحریم، بر آمادگی و اهتمام جدی مجلس بر فراهم نمودن زیرساخت های قانونی لازم و اعمال نظارت جدی بر عملکرد دستگاه‌های ذیربط جهت توسعه دیپلماسی اقتصادی کشور تاکید نمودند.

در این جلسه مقرر گردید معاونت دیپلماسی اقتصادی در راستای تنقیح طرح "ارتقاء دیپلماسی اقتصادی کشور" و تشکیل کمیته مشترک دیپلماسی اقتصادی همکاری لازم را با کمیسیون امنیت ملی مجلس به عمل آورد.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما