معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۱/۲۱- ۱۴:۰۰ - مشاهده: ۲۷۸

برگزاری اولین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال 1401

اولین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصاد خارجی در سال 1401 با حضور وزیر امورخارجه و معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و جعی از اعضای ستاد به ریاست دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی در محل وزارت امور خارجه با دستور کار شرکت های دانش بنیان تشکیل شد.

وزیر امورخارجه کشورمان در اولین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی که با حضور معاونت علمی و فناوری ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر ستاری تشکیل شده بود حضور یافت . ایشان ضمن اشاره به نامگذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری به نام دانش بنیان‌ها، بر توجه بیش از پیش بر مقوله فناوری و شرکت های دانش بنیان تاکید و اظهار داشتند : توقع اکثریت شرکت های دانش بنیان در ملاقاتهایی که با ایشان داشتم بر این موضوع است که محصولات و خدمات ارائه شده توسط آنها به مرحله ای رسیده است که قابلیت حضور در بازارهای منطقه ای و جهانی را دارد و نیازمند همکاری  بیشتر وزارت امورخارجه در این حوزه می‌باشند.

ایشان در ادامه صحبت های خود  امنیت غذایی و تنظیم قیمت ها در بازار را از جمله موضوعاتی دانست که باید اهتمام بیشتری بر روی آن صورت پذیرد. همچنین با اشاره به موضوع جنگ در اکراین  اظهار داشتند ،جمهوری اسلامی همواره  با جنگ در هرکشوری چه اوکراین چه یمن و افغانستان مخالف است و گفت و گو را تنها راه برای حل مشکلاتی می داند. ما در دستگاه دیپلماسی به دنبال رفع تحریم ها به صورت عزتمندانه و پایدار هستیم و جناب ریاست محترم جمهور نیز بر این موضوع تاکید دارند البته ایشان در تمامی جلسات به اعضای کابینه اعلام می‌کنند که نباید نگاهها  صرفا معطوف به وین باشد.

در موضوع مذاکرات وین ما به دنبال انجام توافق هستیم و روسیه نیز در جلساتی که در مسکو و پکن داشتیم اعلام نمود که قعطا از توافق حاصله حمایت می‌کند. مسئله ای که الان وجود دارد زیاده خواهی‌ها و پیشنهادهای فرامتنی از سوی آمریکایی‌هاست که مانع از رسیدن به توافق تا کنون شده است. آمریکایی‌ها بر مذاکره مستقیم اصرار دارند اما ما نفعی در این موضوع با بررسی‌های انجام شده ندیدیم چرا که بین حسن نیست اعلامی از سوی این کشور و اقدامات عملی فاصله وجود دارد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما