معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۲/۰۳- ۰۹:۰۰ - مشاهده: ۳۳۵

فعال سازی ابعاد مختلف همکاری‌های اقتصادی با همسایگان، اولویت معاونت دیپلماسی اقتصادی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه فعال سازی ابعاد مختلف همکاری‌های اقتصادی با کشورهای پیرامونی را از اولویت های کاری این معاونت ذکر کرد

دکتر مهدی صفری ضمن اشاره به سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر همکاری با کشورهای همسایه ، اظهار داشت که در سه ماه گذشته فعال سازی  تجارت خارجی ، صدور خدمات فنی مهندسی ، واردات و صادرات، کریدورها و حمل و نقل ریلی و همچنین کمیسیون‌های مشترک اقتصادی بطور در دستور کار معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه بوده است.

ایشان با اشاره به برگزار همزمان دو کمیسیون مشترک اقتصادی کشورمان با کشورهای ازبکستان و قزاقستان ، کمیسیون ماه گذشته با عمان و سه کمیسیون مشترک پیش رو ابراز امیدواری نمود که این کمیسیون موجب رونق هرچه بیشتر همکاریهای اقتصادی شود. وی با اشاره به اهمیت جایگاه کشورهای قزاقستان و ازبکستان ، موضوعات تراتزیتی و خطوط حمل و نقل ریلی، نقش و جایگاه بندر چابهار برای متصل نمود کشورهای لند لاک آسیای میانه به خلیج فارس و دریای عمان،  همکاریهای گمرکی و انرژی را بسیار مهم توصیف نمود و از اینکه در این کمیسیون‌ها به موضوعاتی از جمله مسیر کمرگ سبز، مسیر ریلی one belt one road و سواپ نفتی پرداخته شده است، ابراز خرسندی نمود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه با ابراز امیدواری نسبت به افزایش سطح همکاری‌های تجاری با قزاقستان از یک میلیارد دلار به 2 یا 3 میلیارد دلار در آینده، برگزاری جلسات دو به دو میان تجار و صاحبان صنایع کشورمان با تجار این کشورها را اقدام خوبی برای شناخت هرچه بهتر توانایی‌ها و ظرفیت های همکاری دانست.

دکتر صفری با اشاره به اینکه معاونت دیپلماسی اقتصادی قویا درگیر اقدامات و تحولات اقتصادی اخیر بوده است گفت به زودی کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشورهای آذربایجان و پاکستان نیز برگزار خواهد شد.

ایشان در انتها نیز با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور محترم کشورمان به قطر، به لزوم تلاش همه جانبه برای بهره برداری از فرصت های متصور در این کشور به خصوص در زمینه‌هایی همچون کریدور دریایی، بنادر و به خصوص گردشگری در پی برگزاری بازی‌های جام جهانی اشاره نمود

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما