معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۰/۲۵- ۰۷:۰۰ - مشاهده: ۲۳۴

هدفگذاری دولت زیمبابوه برای توسعه معادن طلا

زیمبابوه برای توسعه صنعت استخراج و فرآوری طلا به منظور رسیدن به محدوده رقم 4 میلیارد دلار تا اواخر سال 2023 برنامه هایی را طراحی کرده است.

پولیت کامبامورا، معاون وزیر توسعه معادن زیمبابوه با اعلام اینکه دولت برای توسعه صنعت استخراج و فرآوری طلا و ارتقاء آن به محدود 4 میلیارد دلار هدف گذاری کرده است، اظهار داشت:

شرکت مادر " Blanket Mine " به تنهایی، به دنبال رسیدن به تولید مقدار 80 هزار اونس طلا در سال است. مجموعه معادن کالدونیا در پنج سال گذشته بر روی یکی از معادن خود با عمق 1200 متری کار کرده است که بودجه آن بالغ بر 67 میلیون دلار آمریکا بوده است و آخرین سرمایه گذاری برای افزایش ظرفیت تولید 80000 اونس طلا از سال آینده به بعد محقق خواهد شد. یک از معادن وارد بازار بورس ویکتوریا فالز شده است" و نسبت به همکاریهایی که در این زمینه شده رضایت داشته و خوشحالیم که سرمایه گذاری با کیفیتی مثل استخراج معدن کالدونیا که برای کشور یک الگو است در حال انجام می‌باشد. ما معتقدیم که با همکاری بخش‌های ذیربط در امور استخراج معادن کشور فعالیت و کارهای بزرگتری از بخشهای صنعتی و معدنی کشور بر می‌آید.

وی تاکید کرد هدف وزارت توسعه معادن، چشم انداز دستیابی به توسعه صنعت معدن با استخراج از آنها و رسیدن به رقم 12 میلیارد دلاری در دو سال آینده با پیش بینی و برنامه ریزی صورت گرفته و از طریق نقشه راهی است که توسط رئیس جمهور در اکتبر سال 2019 تعیین شد. ما بسیار مشتاقیم که از طریق طرح‌هایی مانند ورود این شرکت به بازار بورس ویکتوریا فالز (VFEX) به این هدف بزرگ دست پیدا کنیم. وی گفت، معدن کالدونیا در رسیدن به استخراج و تولید طلا به ارزش بالغ بر 4 میلیارد دلار تا سال 2023 نقشی مهمی ایفا خواهد کرد.

پولیت کامبامورا، همچنین تاکیدکرد بخش معدن به عنوان یکی از بخش‌های پیشران و کلیدی زیمبابوه محسوب می‌شود و به ما کمک خواهد کرد تا این کشور تا سال 2030 به یک کشور با درآمد متوسط رو به بالا تبدیل شود و با بهبود شرایط استحصال طلا و دسترسی کامل به صد درصد از درآمد دلاری حاصله از طریق افزایش فروش آن، معدن کالدونیا در کشور خواهد درخشید.

وی به نمایندگان اعلام کرد که در رأس هیئتی فنی نسبت به بازدید از عملیات معدن کالدونیا اقدام نموده است تا از نزدیک پیشرفت معدن مذکور را ارزیابی کند. و در ادامه تصریح کرد این شرکت کاملاً توسعه یافته و آماده افزایش تولید است و افزود، خرسندم که گزارش بدهم عملیات تولید 80 هزار اونس طلا از سال آینده اجرایی می‌شود. مشاهدات ما نشان می‌دهد که طبق عملیات صورت گرفته به اهداف تعیین شده خواهیم رسید.

پولیت کامبامورا، در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرد ما از ورود این شرکت به بازار بورس VFEX خوشحالیم. این شرکت مورد توجه همگان قرار گرفته است و به نسبت رقمی‌ که پیش بینی می‌شد، سرمایه بیشتری کسب کرده است. ورود شرکت معدن کالدونیا به بورس VFEX گواهی روشن از اعتماد سرمایه گذاران داخلی و منطقه‌ای به کشور است. دولت متعهد شده است که محیطی مساعد و پایدار برای صنعت معدن فراهم کند و کاری کند که همه کسب و کارها با سهولت بیشتری انجام شوند. تأسیس بورس VFEX فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران داخلی و محلی جهت رشد مبادلات و معاملات داخلی می‌باشد.

وی اظهار داشت کشور در برنامه جمهوری دوم شاهد افتتاح معادن جدید و افزایش تولید بوده است که یکی از آنها معدن کالدونیا است. ما از ورود به بورس VFEX خوشحالیم و خواستار برگزاری جلسه‌ای با کلیه تولیدکنندگان طلا هستیم تا آنها از مزایای این برنامه آگاه شوند. وی تاکید کرد هدایت مستمر و مداخله سیاسی به موقع دولت موجب رشد تصاعدی و افزایش تقاضای مردم برای سرمایه گذاری در بورس شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما