معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۷۲

اخبار اقتصادی غنا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی غنا در هفته دوم آذر ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

تصویب لایحه بودجه 2022 غنا در پارلمان این کشور

حزب NPP به عنوان اکثریت پارلمان غنا به لایحه بودجه 2022 این کشور  138 رأی مثبت داد و آن را به تصویب رساند.

افتتاح کارخانه تولید فولاد با سرمایه 10 میلیون دلاری در غنا

شرکت Fabrimetal Ghana، تولیدکننده محصولات آهنی و فولادی ضمن توسعه فعالیت‌های خود کارخانه فولاد با سرمایه‌ای بالغ بر 10 میلیون دلار را تأسیس نموده است.

غنا با داشتن 6.4 میلیارد تن ذخایر سنگ آهن شناسایی شده با اعتباری بالغ بر 1700 میلیارد دلار از کشورهای در زمره ذخایر بالای این ماده معدنی شناخته می‌شود اما تا کنون علی رغم این موضوع اکثر محصولات فولادی را از سایر کشورها وارد می‌کرد.

بودجه 10 میلیارد دلاری دبیرخانه AfCFTA جهت تعدیل زیان ناشی از حذف درآمد گمرکی کشورها با اجرای منطقه آزاد تجاری قاره آفریقا

دبیرخانه منطقه آزاد تجاری قاره آفریقا (AfCFTA)، با همکاری AFREXIMBANK قصد دارد با اختصاص بودجه‌ای 10 میلیارد دلاری زیان کوتاه مدت ناشی از حذف درآمد گمرکی کشورهای آفریقایی همزمان با اجرای AfCFTA را جبران نماید. آقای وامکله مِن، دبیر کل این سازمان، در گفتگو با رسانه‌ها در حاشیه دومین نمایشگاه تجاری درون آفریقایی در دوربان آفریقای جنوبی عنوان داشت "نباید به تعرفه‌ها و عوارض گمرکی به عنوان ابزاری برای درآمدزایی نگاه کنیم؛ بلکه اینها ابزاری برای توسعه صنعتی می‌باشند. اما واقعیت این است که ما فاصله زیادی از این هدف داریم و از این رو AfCFTA قصد دارد از اتکای کشورها به این درآمد بکاهد".

گفتنی است تمامی‌ کشورهای قاره آفریقا بجز اریتره عضو AfCFTA بوده و بزرگ‌ترین منطقه آزاد تجاری جهان با جمعیتی بالغ بر 1.2 میلیارد نفر را تشکیل داده‌اند. بر اساس این طرح، تعرفه‌ها و عوارض گمرکی میان کشورهای عضو حذف و امکان جابجایی آزاد کالا و خدمات میان این کشورها برقرار شده است.

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما