معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۴۹

اخبار اقتصادی الجزایر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی الجزایر در هفته اول آذر ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تصویب لایحه بودجه 2022 الجزایر از سوی مجلس سنا

در مورخ 25 نوامبر و با حضور نخست وزیر الجزایر و برخی اعضای هئیت دولت، سناتورهای مجلس سنا لایحه بودجه 2022 را پس از یک  هفته بررسی تصویب کردند. این لایحه پیشتر در مجلس ملی مردمی تصویب شده بود. یکی از پیشنهادات مهم لایحه کاهش یارانه‌های عمومی و هدفمندی آن می‌باشد.

تاکید نخست وزیر الجزایر بر رفع کسری بودجه با استفاده از منابع داخلی

ایمن بن عبدالرحمن نخست وزیر الجزایر در جلسه بررسی لایحه بودجه 2022 این کشور در پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس سنا بر ادامه حمایت‌های دولت از اقشار کم درآمد تاکید کرد. وی همچنین بر تقویت سیاست های لازم برای ایجاد تحرک اقتصادی، دستیابی به رشد اقتصادی، متنوع سازی اقتصاد و کاهش وابستگی به هیدروکربور، ایجاد تعادل مالی دولت در میان مدت و پایداری مالی دولت تاکید کرد. وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های بین المللی که حاکی از ثبات قیمت نفت در محدوده 70 دلار طی سال آینده و نیز تعیین قیمت پایه 45 دلاری در بودجه بوده است، دولت برای رفع کسری بودجه به تامین مالی بانکی، بازار مالی داخلی و صندوق تنظیم درآمد متوسل خواهد شد.

ایجاد کارگروه تخصصی در زمینه ساخت پروژه هزار مگاواتی انرژی خورشیدی

وزارت انرژی‌های تجدیدپذیر الجزایر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تا زمان ایجاد شرکت دولتی انرژی‌های تجدید پذیر به نامه "شمس" یک کارگروه تخصصی برای تهیه مدارک مربوط به مناقصات تشکیل شده است. این کارگروه امور اولیه و برنامه‌های لازم برای اجرای پروژه تولید هزار مگاوات برق خورشیدی تا پایان امسال را تهیه و تنظیم می‌کند. بعلاوه سایت‌های مناسب برای اجرای این نیروگاه‌های انرژی خورشیدی بررسی و 11 سایت به وسعت 4250 هکتار با همکاری استان‌های مربوطه تعیین شده است. این گروه کاری شرایط مالی لازم برای اجرای این پروژه‌ها را نیز مشخص می‌کند.  

 تاکید بر توسعه صنعت گردشگری الجزایر 

یاسین حمادی وزیر گردشگری و صنایع دستی الجزایر اعلام کرد متون و چارچوب های قانونی لازم برای توسعه این حوزه آماده شده و به زودی به فعالان این بخش ارائه می‌شود. وی با اشاره به نقشه راه دوسالانه (2024-2022) بخش گردشگری اظهار داشت زمین‌های بخش گردشگری در اختیار سرمایه گذاران واقعی قرار خواهد گرفت. وی همچنین بر تبلیغ و ترویج صنایع دستی در داخل و خارج از کشور تا کید کرد. وی دستورالعمل‌های رئیس جمهور خطاب به سفارتخانه‌های الجزایر مبنی بر تسهیل صدور ویزای گردشگری با توجه به رعایت اصل عمل متقابل با دیگر کشورها را خاطر نشان کرد. 

مشارکت الجزایر در نشست کمیته دائم همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی

کمال رزیق وزیر تجارت و توسعه صادرات الجزایر در سی و هفتمین نشست کمیته دائم همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی‌به ترکیه سفر کرد. این نشست با پیام رئیس جمهور ترکیه آقای رجب طیب اردوغان افتتاح می‌شود. قرار است طی این برنامه موضوعاتی از جمله مکانیزم های تقویت همکاری اقتصادی و تجاری در درون منطقه مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

توافق گروه دارویی صیدال الجزایر با شرکت CKD Otto کره جنوبی برای تولید داروی ضد سرطان

وزارت صنایع داروسازی الجزایر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد شرکت دولتی داروسازی صیدال (Saidal) با همکاری شرکت CKD Otto کره جنوبی به توافق رسیدند تا برخی داروهای ضد سرطان را در این کشور تولید کنند. هئیتی از مسئولان شرکت کره‌ای طی هفته اخیر در همین زمینه به الجزایر سفر کردند. در این زمینه توافقنامه‌ای بین دو شرکت در سال 2020 امضا شده بود. شرکت صیدال طی سال آینده تولید این داروها را شروع خواهد کرد و بنا بر توافقات انجام شده تا سال 2023 فرایند کامل تولید از جمله تولید مواد اولیه به این شرکت الجزایری منتقل خواهد شد. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما