معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۶/۳۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۳۵

اخبار اقتصادی امارات متحده عربی

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های امارات متحده عربی در شهریور 1400 به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

نرخ واکسیناسیون امارات، از 90% عبور کرد

بخش سلامت دولت در روز سه شنبه اعلام کرد امارات با داشتن بالاترین تعداد افرادی که یک دوز واکسن را دریافت کرده اند، در جهان رتبه برتر را دارد. ۹۱٪ جمعیت حداقل یک دوز و ۸۰.۳۸٪ دو دوز را دریافت کرده اند.در این رتبه‌بندی بعد از امارات، پرتغال قرار دارد که ۸۱.۲٪ جمعیت آن کاملا واکسینه شده اند و حداقل ۸۷٪ مردمش یک دوز واکسن را دریافت کرده اند. امارات از نظر تست های انجام شده به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در کشورهای بالای یک میلیون، رتبه سوم را دارد. تعداد موارد ابتلا به کرونا نسبت به آگوست سال ۲۰۲۰، حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است

تزریق دوز تقویتی در ابوظبی برای افراد واکسینه شده با واکسن سینوفارم اجباری شد

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی تزریق دوز تقویتی (سوم) واکسن کرونا را برای افرادی که پیشتر واکسن چینی سینوفارم را تزریق کرده بودند، اجباری کرد. دفتر رسانه‌ای ابوظبی در توئیتی اعلام کرد: افرادی که بیش از 6 ماه از تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم آنها گذشته است، باید برای افزایش سطح ایمنی خود، دوز تقویتی را تزریق کنند. دیگر واکسن‌ها مشمول اجباری شدن تزریق دوز تقویتی نمی‌شوند. ابوظبی گفته افرادی که تا 20 سپتامبر دوز تقویتی را تزریق نکنند، دیگر قادر به ورود به برخی از اماکن عمومی نخواهند بود.

بزرگترین رویداد خاورمیانه برای صنعت ساختمان در دبی افتتاح شد

شیخ منصور بن محمد بن راشد آل مکتوم، رئیس شورای ورزش دبی، چهل و دومین دوره نمایشگاه "The Big 5" را که از 12 تا 15 سپتامبر در مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) برگزار می‌شود، افتتاح کرد. بزرگترین و تأثیرگذارترین رویداد خاورمیانه برای صنعت ساختمان شامل بیش از 1200 غرفه دار از 50 کشور و 20 غرفه کشوری است. در این رویداد همچنین بیش از 70 سخنرانی رایگان توسط 150 سخنران جهانی ارائه می‌شود و موضوعات مهمی مانند دوقلوهای دیجیتال، هوش مصنوعی، پایداری و مدیریت پروژه، فرصتی منحصر به فرد را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا از آخرین روندهای این صنعت مطلع شوند. شیخ منصور بن محمد در جریان بازدید خود از ویژگی‌های کلیدی این نمایشگاه مطلع شد. این نمایشگاه تنها رویداد حضوری زنده ای است که برای صنعت جهانی ساختمان در سال 2021 برگزار می‌شود.

امارات 6.5 میلیارد دلار برای حمایت از بخش خصوصی اختصاص می دهد

امارات متحده عربی 6.5 میلیارد دلار برای حمایت از بخش خصوصی با هدف به کارگیری اماراتی‌ها به عنوان بخشی از بسته دوم برنامه سرمایه گذاری خود موسوم به "پنجاه پروژه" اختصاص داده است. بر اساس بیانیه دولت، طی پنج سال آینده، 75 هزار شهروند اماراتی از  برنامه حمایتی دولت  به نام "نافس" که هدف آن گسترش مشارکت بین بخش های دولتی و خصوصی است، بهره مند می‌شوند.

بازگشایی مرز زمینی امارات و عمان

پس از بازگشایی مرزهای امارات و عمان، تقاضا برای سفرهای تجاری و تفریحی بین امارات و عمان در ماه‌های آینده افزایش یافته است. مدیران صنعت گردشگری انتظار دارند که گردشگران از امارات به شهر صلاله در عمان به میزان قابل توجهی افزایش یابد زیرا بسیاری از ساکنان در طول ماه‌های سپتامبر تا اکتبر برای لذت بردن از آب و هوای خوب از سومین شهر بزرگ عمان دیدن می‌کنند. میر وسیم راجا، مدیر موسسه خدمات مسافرتی بین المللی گلادری گفت: مردم اکنون می‌توانند به راحتی از طریق جاده به عمان بروند و سپتامبر-اکتبر بهترین زمان برای سفر به صلاله است زیرا بسیاری از شهروندان و مقیمین امارات برای استراحت به این شهر سفر می‌کنند. عمان منبع اصلی گردشگران برای دبی است و 55000 بازدیدکننده را در طول ژانویه تا ژوئن 2021 به خود جذب کرده است. بر اساس گزارش گردشگری دبی، عمان سیزدهمین بازار بزرگ امارات در نیمه اول سال بوده است.

چین با کمک امارات در اروپا کارخانه ساخت واکسن کرونا می سازد

عملیات اجرایی ساخت نخستین کارخانه تولید واکسن چینی کرونا با کمک امارات متحده عربی در بلگراد پایتخت صربستان آغاز شد. الکساندر ووچیچ رییس جمهوری صربستان در این مراسم گفت: با کمک چین و امارات متحده عربی صربستان یک کارخانه مدرن تولید واکسن ایجاد خواهد کرد. قرار است این کارخانه آوریل سال ۲۰۲۲ شروع به تولید واکسن سینوفارم چین کند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما