معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۵/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۴۱۴

برنامه‌های اقتصادی دولت جدید ارمنستان

واهان کروبیان، وزیر اقتصاد ارمنستان، در تاریخ یکم اوت 2020 در شهر زاخکادزور ارمنستان با اعضای اتحادیه تجار (مانتاشوف) ملاقات کرد و بخش اقتصادی برنامه جدید دولت را معرفی و به ذکر اولویت‌های اصلی فعالیت اقتصادی ارمنستان طی پنج سال آتی پرداخت.

کروبیان قبل از پرداختن به موضوعات اقتصادی به ذکر شاخص‌های اقتصادی شش‌ماهه پرداخت و آنها را امیدوارکننده و بالاتر از حد پیش‌بینی دانست. به گفته وی نرخ فعالیت اقتصادی ارمنستان در شش ماه اول سال 2020 در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته 5 درصد و در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته به میزان 8 درصد افزایش یافته است. وزیر اقتصاد ارمنستان، تأکید کرد که اگر این روند ادامه یابد، طی سال جاری 10 درصد رشد اقتصادی صورت می‌گیرد.

واهان کروبیان، ضمن پرداختن به موضوع توسعه منابع انسانی و اقداماتی که قرار است در زمینه ایجاد اقتصاد دانش‌محور صورت گیرد، افزود: طبق برنامه دولت، قرار است سرمایه‌گذاری در زمینه علمی افزایش یابد، شهر دانشگاهی احداث، تأمین مالی زمینه علمی چهار برابر افزایش یابد و 500 واحد مرکز پیش‌دبستانی و 300 واحد مدرسه احداث گردد. دولت در زمینه زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری بزرگی انجام خواهد داد و بخش عمده کمک اتحادیه اروپا را به این زمینه هدایت می‌کند.

به گفته وی قرار است 2600 کیلومتر جاده، 15 سد و 3 پارک صنعتی در گیومری، آرارات و قاپان احداث گردد. وزیر اقتصاد ارمنستان ضمن پرداختن به اصلاحاتی که قرار است در زمینه زیرساخت‌های گردشگری صورت گیرد، افزود: دولت برای این کار 50 میلیارد درام تخصیص می‌دهد که به همسان‌سازی استانداردهای بالای خدماتی اختصاص داده می‌شود تا گردشگرانی با قدرت خرید بالاتر به ارمنستان آورده شوند.

وزیر اقتصاد همچنین، فناوری خورشیدی، صنایع شیمیایی، صنایع سبک، متالورژی سنگین و زیرساخت‌های مالی را پنج زمینه اولویت‌دار برای ارمنستان عنوان کرد.

منبع

https://civic.am/economy/11847--.htm

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما