معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۵/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۴۳

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته اول مرداد 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

دولت اروگوئه خواستار افزایش سقف بدهی‌های کشور است

خانم آربلچه وزیر اقتصاد و دارابی اروگوئه گفت: دولت قصد دارد با توجه به شرایط اضطراری ناشی از شیوع بحران کرونا، خواستار افزایش سقف بدهی‌های کشور تا 2990 میلیون دلار شود. بند 696 قانون بودجه ملی سال 2020 به دولت اجازه می دهد حداکثر دیون خالص کشور برای سال 2021 به میزان 2300 میلیون دلار باشد. با این وجود در بند 699 قانون بودجه تصریح شده است، چنانچه کشور با شرایط رکود اقتصادی یا شرایط اضطراری مواجه شود، آنگاه سقف بدهی‌های کشور می‌تواند تا 30 درصد افزایش یابد.

اروگوئه 670 میلیون دلار در سال 2020 برای مقابله با بیماری همه گیر هزینه کرده است

آقای لاکاژه پو رئیس جمهور اروگوئه در مصاحبه تلویزیونی با بیان اینکه دولت در سال 2020 به میزان 670 میلیون دلار برای مقابله با بیماری همه گیر کرونا هزینه کرده است، گفت: پیش بینی می‌شود سال جاری 940 میلیون دلار دیگر به این رقم افزوده شود. وی به علاوه از عملکرد دولت در زمینه پیشبرد طرح واکسیناسیون در کشور سخن به میان آورد و افزود، این موفقیت مرهون گفت و گوها، انجام پشتیبانی‌های لازم، فعالیت پرسنل بهداشتی و اعتماد مردمی‌بوده است.

وزیر گردشگری اروگوئه: رئیس جمهور 21 فوریه 2022 در اکسپوی دبی حضور می یابد

آقای کاردوسو وزیر گردشگری اروگوئه از حضور رئیس جمهور لوئیس لاکاژه پو در اکسپوی دبی خبر داد و گفت، دولت اروگوئه به ریاست لاکاژه پو در روز 21 فوریه 2022 که به عنوان "روز اروگوئه" انتخاب شده است، حضور خواهد یافت. آقای کاردوسو خاطرنشان کرد، دولت برای مشارکت فعال در این رویداد به شدت تلاش می‌کند، چرا که از اهمیت به سزایی برای منافع ملی کشور برخوردار است. وی برپایی این نمایشگاه بزرگ تجاری در امارات متحده عربی را "پنجره ای از فرصت ها" توصیف کرد و تخمین زد، در مدت فعالیت این نمایشگاه از اول اکتبر سال جاری لغایت 31 مارس 2022 حدود 25 میلیون نفر از آن بازدید کنند که 30 درصد آنها از کشورهای عربی منطقه و 70 درصد از سایر کشورهای جهان هستند. ایشان تاکید کرد، دولت تا آنجایی که ممکن است قصد تجارت با تعداد بیشتری از کشورها را دارد.

احتمال افزایش مجدد قیمت سوخت در ماه اوت

طبق آخرین گزارش واحد تنظیم قیمت انرژی اروگوئه، قیمت سوخت می‌بایست در ماه اوت همانند ماه گذشته افزایش یابد. دلیل اصلی این درخواست برای افزایش ارزش سوخت، بالا رفتن قیمت بین‌المللی نفت اعلام ‌شده است. در صورت تائید این درخواست توسط قوه مجریه، قیمت هر لیتر بنزین 2 پزو و قیمت هر لیتر گازوئیل 1.4 پزو افزایش خواهد یافت. باید اشاره کرد که دولت اروگوئه در ماه گذشته برای جلوگیری از ضرر اداره ملی سوخت اروگوئه، طرح تنظیم قیمت سوخت بر اساس قیمت واردات نفت خام را اجرایی کرده است.

پیش‌بینی‌های بانک مرکزی اروگوئه در مورد اقتصاد اروگوئه در چند ماه آینده

بر اساس گزارش منتشرشده توسط بانک مرکزی اروگوئه، اقتصاد این کشور در سه ماه دوم سال شاهد 3.5 درصد رشد بوده است، این در حالی است که میزان تورم به میزان اندکی فراتر از حد مورد نظر دولت بوده و به رقم 7.3 درصد رسیده است. در ماه مِی واردات کالاهای سرمایه‌ای و واردات کالاهای واسطه‌ای از پویایی قابل‌ ملاحظه‌ای برخوردار بوده اند. همچنین شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان در ماه‌ های ذکر شده افزایش داشته و روند مصرفی کشور در برخی از کالاها بیشتر شده است. از دیگر بخش‌های بهبود یافته در سه‌ ماهه اخیر می‌توان از فعالیت‌های کشاورزی، صنعتی و ساختمانی نام برد. بانک مرکزی اروگوئه پیش‌بینی می‌کند فعالیت‌های اقتصادی تا پایان سال جاری به روند بهبودی خود ادامه خواهد داد و در سال 2022 شاهد توازن در تورم و رشد اقتصادی خواهند بود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما