معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۲۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۷۹

اخبار و تحولات اقتصادی هلند

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی هلند در نیمه اول تیرماه 1400، مندرج در رسانه های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

نگرانی وزارت بهداشت هلند از افزایش مجدد آمار مبتلایان به کرونا در کشور

علیرغم انجام گسترده واکسیناسیون، تعداد مبتلایان جدید در هلند مجددا و با سرعت زیاد در حال افزایش است. به گفته وزیر بهداشت هلند، این  افزایش ناگهانی و نگران کننده است. پس از یک ماه و نیم کاهش آمار مبتلایان، آمار آلودگی در هلند دوباره در حال افزایش است. آمار هفتگی بیش از دو برابر شده است. در آخرین آمار منتشره،  1545 عفونت جدید در یک روز گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، رفاه و ورزش تأیید کرد که همه گیری، دوباره در حال رشد است اما تفاوت عمده آن با شیوع قبلی این است که با توجه به واکسینه شدن بسیاری از افراد سالخورده ، عفونت‌ها به طور عمده در نوجوانان و زیر بیست ساله‌ها افزایش یافته است. تعداد گزارش‌های جدید در میان افراد مسن که اکثر آنها قبلاً واکسینه شده‌اند نسبتاً کم است.

دادستان کل کشور: حمایت‌های مالی دوران کرونا، افراد خود‌اشتغال را به دردسرهای بزرگی انداخته است.

قوانین بیش از حد سختگیرانه، عدم بررسی دقیق نیازهای افراد و الزامات غیرممکن، برای بسیاری از افراد خود‌اشتغال، ایجاد دردسر کرده است. تحقیقات انجام شده توسط کمیته ملی حقوق افراد، با اشاره به مشکلات فوق تصریح کرده است که فقط توسط یک خط تماس تلفنی که توسط رینر فان زوتفن مدافع حقوق افراد خود‌اشتغال، اعلام شده بود، 500 شکایت ثبت شده است. این شکایات همگی مربوط به مشکلات کارگران خود‌‎اشتغال بوده است. زوتفن پیش بینی می‌کند اگر مشاغل کوچک به زودی مجبور به بازپرداخت بدهی‌های مالیاتی معوق و کمک‌های اضطراری دریافتی شوند، مشکلات بزرگی پیش خواهد آمد. از 16 میلیارد یورو بدهی مالیاتی که توسط کارآفرینان دریافت شده است، حدود نیمی از آنها به افراد خود‌اشتغال و کارآفرینان کوچک تخصیص یافته است.

آمارهای اخیر شهرداری آمستردام نیز نشان می‌دهد که تقریباً از هر ده فرد خود‌اشتغال آمستردام که از طرح پل موقت استفاده کرده اند، یک نفر توانایی بازپرداخت بدهی‌های خود را دارد. شهرداری‌ها باید خود را برای مواجهه با کارگران خود‌اشتغالی که با مشکل بازپرداخت روبرو هستند، آماده کنند.  

دادستان کشور نیز که تاکید داشت تا کمک‌های حمایتی خیلی سریع در دسترس قرار گیرد، اکنون معتقد است که زمان محدود کردن کمک ها فرا رسیده و فقط باید به افرادی که برای بازپرداخت مشکل دارند، کمک شود.

https://fd.nl/economie-politiek/1390589/nationale-ombudsman-coronasteun-brengt-zzp-ers-vaak-diep-in-problemen-nfg1cauKlDhj

 

نگرانی ماهیگیران اروپایی از ساخت مزارع بادی در دریاها 

پارلمان اروپا طرح ایجاد مزارع توربین‌های بادی در دریا را بررسی خواهد کرد. نماینده پارلمان اروپا در هلند، پیترفان دالن از حزب کریستین یونی، پیش نویس گزارشی را مبنی بر تأثیر توربین‌های بادی بر صنعت ماهیگیری در دریاهای اروپا  تهیه کرده است. 

در حال حاضر 110 مزرعه بادی در آبهای اروپا وجود دارد که در مجموع بیش از 5000 توربین بادی را در خود جای داده اند. دریای شمال، بالتیک و اقیانوس اطلس در اطراف ایرلند بیش از 85 درصد ظرفیت این توربین‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. کمیسیون اروپا تخمین می‌زند که توربین‌های بادی دریایی30 درصد از تقاضای انرژی اتحادیه اروپا را تا سال 2050 تامین خواهند کرد. این بدان معنی است که ظرفیت تولید در آبهای اروپا باید از دوازده گیگاوات به سیصد گیگاوات در سال 2050 افزایش یابد.

ماهیگیران، به خصوص ماهیگیران اروپای شمالی مانند هلندی‌ها نگران گسترش بی رویه مزارع بادی در دریاها هستند زیرا معتقد هستند تأثیر توربین‌ها روی جمعیت ماهی‌ها هنوز بررسی نشده است. سر و صداهای ناشی از ساخت و نصب توربین‌ها در آب و همچنین تولید صدا در حین حرکت توربین‌ها، می‌تواند ماهی را ناشنوا یا کم شنوا کند و این خود منجر به از دست دادن قدرت جهت یابی ماهی شود. این امر یافتن غذا و رسیدن به مناطق تولید مثل و تخم ریزی را برای ماهی‌ها دشوارتر می‌کند.

پیش نویس این گزارش پیش از این توسط کمیته ماهیگیری پارلمان اروپا با اتفاق آراء ( 26 رأی موافق در برابر صفر رأی مخالف) مورد تصویب قرار گرفته است. 

https://fd.nl/economie-politiek/1390437/krijgen-europese-vissers-een-stem-bij-de-aanleg-van-windparken-op-zee-leg1cauKlDhj

 

صدها شرکت هلندی از طریق یک شرکت نرم افزاری هک شده اند

یک گروه هکر با حمله سایبری بزرگ به سازنده نرم افزار Kaseya، هزاران شرکت در سراسر جهان را با بد افزار آلوده کرده است. صدها شرکت هلندی نیز تحت تأثیر قرار گرفتند. تأثیر حمله سایبری بر مشاغل و جامعه آسیب دیده در بعضی جاها بسیار زیاد است. به عنوان مثال، سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای سوئدیCoopروز جمعه مجبور شدند نیمی از هشتصد فروشگاه خود را تعطیل کنند، زیرا سیستم‌های صندوق پول دیگر کار نمی‌کردند.

این حمله از طریق نفوذ به سیستم‌های تولید کننده نرم افزار Kaseya صورت گرفت. برنامه مدیریت سیستم‌های مجازی(VSA)، به مدیران فناوری اطلاعات این امکان را می‌دهد تا شبکه‌های رایانه‌ای کاربران خود را از راه دور مدیریت کنند. با این حال، برخی از نقاط ضعف موجود در آن نرم افزار به هکرها امکان سوء استفاده از سیستم‌ها را داده است.

https://fd.nl/ondernemen/1390703/grote-russische-hack-treft-ook-nederlandse-bedrijven-meg1cauKlDhj

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما