معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۱۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۵۶

فهرست پروژه‌های قابل سرمایه گذاری در کوبا

فهرست پروژه‌های قابل سرمایه گذاری در کوبا ( 2021 - 2020 ) که از سوی وزارت تجارت و سرمایه گذاری خارجی این کشور منتشر گردیده، برای علاقه مندان در فایل پیوست قابل مشاهده می‌باشد.
فهرست های پیوست شامل معرفی 503 پروژه قابل سرمایه گذاری در 16 استان و منطقه جغرافیائی در کوبا و در بخش های ساختمان، انرژی و نفت، انرژی‌های تجدید پذیر، مخابرات و فنآوری اطلاعات و توسعه شبکه‌های اینترنت، تجارت و بازرگانی، توسعه شبکه‌های آبرسانی و آب آشامیدنی، گردشگری و گردشگری سلامت، تولید مواد غذائی، صنایع زیست فناوری و داروسازی، صنایع کشاورزی و صنایع وابسته، صنعت الکترونیک، صنایع سبک، معادن، بخش خدمات از جمله صنایع فرهنگی, خدمات بانکی و مالی می‌باشد. از این میان بیشترین پروژه‌های معرفی شده در بخش گردشگری ( 131 مورد )، انرژی ( 129 مورد ) و صنایع غذائی ( 98 مورد ) است. همچنین 44 پروژه قابل سرمایه گذاری نیز مربوط به منطقه ویژه توسعه اقتصادی MARIEL موسوم به ZED است.
بر اساس آمار رسمی منتشره از سوی دولت کوبا تا پایان سال 2019 ، حدود 50% سرمایه گذاری‌های خارجی انجام شده در این کشور در قالب تنظیم موافقتنامه‌های مشارکت خارجی بوده که عمدتا" در حوزه مدیریت هتلداری و گردشگری می‌باشد. 34 % سرمایه گذاری‌های خارجی نیز بصورت سرمایه گذاری مشترک انجام شده که بخش عمده آن یعنی 57 درصد، در بخش های گردشگری، انرژی و معادن بوده است. 16 % کل سرمایه گذاری‌های خارجی در کوبا تا تاریخ یاد شده نیز بصورت سرمایه گذاری طرف خارجی و با مشارکت کامل آنان عملی شده است. 
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما