معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۳/۰۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۰۳

محکومیت توتال به پرداخت مبلغ تکمیلی پاداش ماکرون

خبر پیش‌رو، برگردان مطلب « محکومیت توتال به پرداخت مبلغ تکمیلی پاداش ماکرون به حساب همه کارکنانش» می‌باشد که در تاریخ 27 اردیبهشت 1400در نشریه لوفیگارو چاپ فرانسه منتشر شده است.

پاتریک پویانه مدیرعامل شرکت توتال در 11 دسامبر 2018 در توئیتی اعلام کرده بود که "با توجه به نتایج خوب توتال در سال 2018 به همه کارکنان شرکت در فرانسه  بسته افزایش سه ممیز یک درصدی دستمزد و پاداش استثنایی 1500 یورویی را پیشنهاد می دهیم."

هر چند این کمک موسوم به  "پاداش ماکرون" به حساب کارکنان واریز شد، اما برخی از شرکت های تحت اختیار توتال مشمول این پرداخت ها نشدند. در این بین به‌ویژه می‌توان از شرکت -d'Avitaillement et de Stockage de Carburants Aviation Sasca نام برد که توتال 60 درصد آن را در اختیار دارد.

توتال در آن سال فقط 400 یورو "پاداش ماکرون" برای کارکنان این شرکت واریز کرد. اما این وضعیت برای کنفدراسیون عمومی‌کار این شرکت غیرقابل قبول بود لذا در دادگاه علیه توتال شکایت کرد و خواستار واریز 1100 یورو دیگر به حساب کارکنان شد. دادگاه نیز رای به نفع شرکت مذکور داد و اعلام کرد هر چند توئیت مذکور بعنوان منشأ شکایت برای متعهد شدن یک‌جانبه توتال در حق کارمندان Sasca کافی نیست اما اطلاعیه ای که آن زمان به سندیکاها ارسال شد، توتال را متعهد به واریز پاداش به همه حقوق بگیران شرکت می‌کند. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما