معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۲/۲۳- ۰۹:۰۹ - مشاهده: ۹۵۵

شرکت تولید و پرورش طیور مجارستانی Tetra

شرکت مرغداری موسوم به Babolna Tetra Ltd. با حدود 50 سال سابقه یکی از شرکت های مطرح پرورش مرغ در دنیاست. در این مطلب به ارائه معرفی مختصری از این شرکت پرداخته میشود.

شرکت مرغداری موسوم به  Babolna Tetra Ltd. با حدود 50 سال سابقه یکی از شرکت های مطرح پرورش مرغ در دنیاست.شرکت اولیه تحت عنوان بابلنا در سال 1978 تاسیس یافت. فعالیت اولیه آن در حوزه پرورش اسب بوده که در اواسط دهه 60 میلادی با تغییر حوزه کاری، در زمینه پرورش مرغ ( گوشتی و تخم گذار ) فعالیت جدید خود را آغاز نمود. اگرچه شرکت بابلنا قدیمی تر از شرکت تترا است ولی توسعه این شرکت و افزایش ظرفیت تولید و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در شرکت تترا فراهم شده است. در بازه زمانی بین 1980-1970 صادرات محصولات این شرکت آغاز و در حال حاضر به بیش از 50 کشور دنیا صادرات دارد. تا قبل از سال 2010 میلادی مالکیت آن دولتی و بعد از آن به مالکیت خصوصی در آمده است .  تولید و پرورش انواع مرغ از جمله مرغ اجداد موسوم به GP یکی از حوزه فعالیت این شرکت به شمار می رود. دانش و فناوری تولید مرغ اجداد در اختیار چند کشور محدود مانند آلمان، فرانسه ، هلند و آمریکا و مجارستان می‌باشد. در آلمان شرکت موسوم به Novogen و در فرانسه شرکت Henrix از شرکت های معروف در این زمینه می‌باشند.

در این شرکت انواع جوجه شامل brown layer ،white layer  ،special layer ،black feather layer و.. تولید و پرورش داده می‌شود. این شرکت دارای لابراتوار، مرکز تحقیق و توسعه R&D و مزرعه می‌باشد. منطقه Babolna  و Uraiufalu دو مرکز اصلی فعالیت شرکت می‌باشند که مجموعا بین 450 تا 500 نفر در آن مشغول به کار می‌باشند. در سال 2013 میلادی در بابلنا واحد اصلاح نژاد مرغ ایجاد گردیده است. در این شرکت روزانه 70 هزار داده از مرحله تولید تا پرورش مورد کنترل قرار می‌گیرد. این شرکت با دانشگاه کاپوشوار و گودولو در زمینه تحقیقات همکاری دارد. محصولات این شرکت در آزمایشگاههای معتبر دنیا از جمله آمریکا مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته  و گواهی تائید دارد. محصولات این شرکت از برخی جهات با محصولات شرکت های هلندی و آلمانی قابل مقایسه و در برخی از جهات برتری دارد. تولید و پرورش جوجه(مرغ و خروس) ، انواع تخم مرغ ، مرغ گوشتی ، تولید و پرورش انواع مرغ لاین یا مادر از مهم ترین زمینه‌های فعالیت این شرکت محسوب می‌گردد.

جهت اطلاع و آگاهی بیشتر از ظرفیت های این شرکت میتوان به آدرس تارنمای این شرکت مراجعه نمود: 

www.babolnatetra.com

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما