معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۶/۲۰- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۲۰۴

اخبار اقتصادی شانگهای چین( هفته دوم شهریور ماه 1399)

مهم ترین اخبار اقتصادی شانگهای چین که در هفته دوم شهریور ماه 1399 در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

افزایش 71 درصدی مسافرت با قطار در دلتای رودخانه یانگ تسه

گروه شانگهای راه آهن چین به تازگی گزارش داده است که در طول تعطیلات تابستان، آمار مسافرت با قطار در منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه به بیش از 100 میلیون سفر رسید که در مقایسه با دوران مشابه در سال گذشته شاهد یک افزایش 71،3 درصدی بوده است.

بر اساس گزارش این گروه، در طول 62 روز آمار مسافرت با قطار در منطقه دلتای روخانه یانگ تسه به 100.45 میلیون سفر رسید که به طور متوسط روزانه 1.62 میلیون نفر از قطار استفاده کرده اند. این آمار 22.4 درصد کل مسافرت های کشور چین در این مدت را به خود اختصاص می دهد.

بمنظور ارائه خدمات بهتر، قطارهای بیشتری در مسیر (شانگهای- نانجینگ)، (شانگهای- سوجو- نانتونگ)، و (نانجینگ- خانژو9 در نظر گرفته شده بود. بر اساس گزارش گروه شانگهای راه آهن چین، راه آهن (شانگهای- سوجو- نانتونگ) که در 2 جولای افتتاح شد، شاهد 2.54  میلیون سفر بود که فراتر از انتظارات بوده است. 

خانژو سرزمین استعدادها

شهر خانژو مرکز استان ججیانگ تا پایان ماه جولای 234072 دانشجوی فارغ التحصیل زیر 35 سال را جذب نمود که از آمار سال 2019 بیشتر می‌باشد.

استفاده گسترده از فناوری دیجیتال در استخدام کارکنان در زمان  شیوع کووید- 19 یکی از مهم ترین دلایل افزایش تعداد نیروهای جوان و با مهارت در شهر خانژو بوده است. در تاریخ 25 فوریه 2020، خانژو یک نمایشگاه آنلاین کار برگزار کرد که طی آن حدود 100 هزار نفر مصاحبه شدند. در تاریخ 13 ژوئن نیز روز پیمانکاری و فناوری برای دانشجویان برگزار شد که طی آن با مشارکت 150 هزار سازمان و موسسه، یک میلیون فرصت شغلی در زمینه داروهای بیولوژیکی، تولید هوشمند، آموزش و تحقیق علمی و همچنین خدمات مالی معرفی شد.

از ماه ژانویه تا ماه جولای شهر خانژو موفق به جذب 11756 استعداد از سطح A تا E شد. خانژو برای جذب نیروهای با مهارت در ماه می، یک "نظام کد استعدادها" (talent code system) را راه اندازی نمود. این سیستم قادر است خدماتی نظیر مراقبت های پزشکی، آموزش کودکان، ثبت مسکن، حمل و نقل و گردشگری را در اختیار استعدادها قرار دهد.

خانژو سیستمی را طراحی نموده است که نه تنها افراد با مهارت با مدارج آکادمیک بعنوان استعداد شناخته می‌شوند، بلکه آن دسته از افرادی که به رشد اجتماعی مساعدت نموده اند نیز می‌توانند بعنوان استعداد قلمداد شوند.

مساعدت مالی بانک ها به صنایع کوچک در استان ججیانگ

بانک های تجاری در استان ججیانگ آمادگی خود برای ارائه مساعدت به کسب و کارهای کوچک برای تضمین فعالیت های آنها و توسعه واحدهای بازار در شرایط مبارزه با کووید-19 و تلاش برای رشد اقتصادی، را اعلام کرده اند.

بانک کشاورزی استان ججیانگ بعنوان یک بانک بزرگ تجاری دولتی، میزان وام های مساعدتی خود را به 10 میلیون یوآن (1.45 میلیون دلار) برای هر مشتری افزایش داده است. علاوه بر افزایش مبلغ وام اعطایی، بانک های تجاری بزرگ دولتی در راستای مساعدت بیشتر به واحدهای تجاری، مبادرت به قطع نرخ وام (lending rate) برای کسب و کارهای کوچک نموده اند. تا پیش از این نرخ بهره وام ها برای شرکت های کوچک در حدود 8 درصد بود ولی در حال حاضر بانک کشاورزی ججیانگ، نرخ بهره را بطور متوسط در حدود 4 درصد تنظیم کرده است که پایین تر از متوسط نرخ بهره بخش بانکداری در چین است. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما