معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۵/۰۸- ۱۹:۰۰ - مشاهده: ۳۹۰

تولید خودروهای هیبریدی توسط شرکت مرسدس بنز در مجارستان

شرکت بنز آلمان یکی از شرکت های موثر در صنعت خودورسازی مجارستان است که به تازگی اقدام به تولید دو نوع مدل ماشین هیبریدی در این کشور نموده است.

امروزه آلمان به بزرگترین شریک تجاری مجارستان در اروپا تبدیل شده است. میزان حجم تجاری دو کشور در طی سال 2019 میلادی مجموعاً حدود 63.22 میلیارد دلار که سهم صادرات مجارستان حدود 33.78 میلیارد و سهم واردات آن 29.44 میلیارد دلار اعلام شده است. بر اساس اعلام آقای سیارتو وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در حال حاضر حدود 6 هزار شرکت آلمانی در مجارستان فعال و برای حدود 300 هزار نفر تاکنون اشتغال ایجاد کرده اند. براساس اعلام مرکز رسمی آمار مجارستان، شرکت های آلمانی(خودروسازی) همچنان بالاترین میزان ایجاد اشتغال را به خود اختصاص داده اند. شرکت بنز آلمان یکی از شرکت های موثر در صنعت خودورسازی مجارستان و در رشد اقتصادی این کشور نقش زیادی ایفا کرده است. این شرکت در سال 2012 میلادی پس از مطالعه و تحقیق درمورد مکان یابی تولید خودرو در کشورهای منطقه (لهستان، رومانی، اسلوواکی ) نهایتا مجارستان را بعنوان محل احداث کارخانه تولید خودرو انتخاب نمود. 

آقای لاسلوو پالکوویچ، وزیر فناوری و نوآوری مجارستان در مراسم افتتاحیه تولید دو نوع مدل ماشین هیبریدی در شرکت مرسدس بنز واقع در منطقه کچکمت  (kecskemet) حضور یافت. وی در این مراسم اظهار کرد: علیرغم همه گیری ویروس کرونا شرکت مرسدس بنز اقدام به تولید دو مدل ماشین هیبریدی جدید کرده است. وی افزود: تولید این مدل  خودرو نه تنها برای شرکت مرسدس بنز، بلکه برای صنعت خودروسازی مجارستان نیز اهمیت زیادی دارد، چراکه این اتفاق مهم درحالی رخ می دهد که صنعت خودروسازی دنیا (ناشی از کاهش تقاضا) باچالش فوق العاده ای روبرو شده است. وی خاطر نشان ساخت شرکت مرسدس بنز، یکی از نمونه سرمایه گذاری‌های استراتژیک در کشور بوده که با بکارگیری دانش کیفی و تولید محصولات با فناوری بالا، به منافع اقتصادی کشور خدمت کرده است. پالکوویچ تصریح داشت، صنعت خودروسازی تقریبا یک چهارم از صادرات کشور، 5 درصد(به صورت مستقیم) و بین 8 تا  9 درصد(به صورت غیر مستقیم) GDPمجارستان را تشکیل میدهد.

وی در ادامه در خصوص تولید مدل های جدید خودرو گفت، مدل CLA 250 COUPE  و  CLA 250  HOTING BRAKE در راستای اهداف بلند مدت زیست محیطی تولید(استراتژی 2030 و 2050 تولید انرژی پاک) صورت گرفته است.

آقای رینهارد مونستر (REINHARD MUNSTER ) مدیر عامل  شرکت مرسدس بنز نیز در خصوص برنامه آینده تولیدی گفت، قرار است تا پایان امسال 5 نوع خودروی الکتریکی و 20 نوع مدال هیبریدی در خط تولید قرار گیرد. وی افزود: شرکت دایلمرAG  نیز به دنبال تولید خودروهای (فاقد الایندگی زیست محیطی ) است.

لازم به ذکر است، بعد از شروع ویروس کرونا در مجارستان، بنا به تحلیل برخی از کارشناسان ، شرکت های خودروسازی از جمله دیاملر و بنز ، طرح توسعه کارخانجات تولیدی خود را در مجارستان به تعویق خواهند انداخت، اما بر اساس اظهار نظر مقامات وزارت امور خارجه مجارستان و اقدام اخیر شرکت آلمانی همچنان، مجارستان بعنوان مرکز تولید خودورهای آلمانی شناخته می‌شود. بر اساس اعلام وزیر  مجارستان ، حدود 27 درصد صادرات و 29 درصد از تولیدات صنعتی مجارستان را بخش خودروسازی تشکیل می دهد و این کشور از نظر صادرات خودرو در دنیا در جایگاه بیستم قرار دارد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما