معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۳/۱۳- ۱۵:۰۰ - مشاهده: ۴۵۱

مصاحبه معاون دیپلماسی اقتصادی در حاشیه چهارمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال 1399

غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و در حاشیه چهارمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال 1399 ابراز داشت در صورت درخواست ونزوئلا همکاری‌های ایران و آن کشور در بخش‌های مختلف ادامه خواهد داشت. آخرین نفتکش ایرانی امروز وارد سواحل ونزوئلا می‌شود.

غلامرضا انصاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمادر حاشیه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی روابط خارجی که در وزارت امور خارجه برگزار شد اظهار داشت : برنامه بازگشت نفتکش های رسیده به کشور نیز تنظیم شده است . 
وی تاکید کرد : نفتکش های ایرانی بدون هیچ حادثه و گرفتاری تولیدات پایین دستی ما را به ونزوئلا رساندند و همکاری بسیار خوبی میان دو کشور وجود دارد .
اقای انصاری ادامه داد : ونزوئلا یکی از بازارهای خوب برای تولیدات پایین دستی و نفت ما به شمار می رود و در صورتی که متقاضی باشند می‌توانیم در بخش های مختلف این همکاری‌ها را ادامه دهیم . 
وی گفت : ونزوئلا درخواست تعمیر تاسیسات خود را از جمهوری اسلامی ایران و به دست متخصصان کشورمان داشته که این موضوع در حال بررسی است.

همکاری‌های بانکی و پولی و مالی با مجموعه اوراسیا

وی همچنین درباره نشست امروز ستاد هماهنگی اقتصادی روابط خارجی گفت: در ماه آبان یکمین سال موافقتنامه با اوراسیا پایان می‌یابد و باید طبق توافق وارد مذاکرات تجارت آزاد با اوراسیا شویم، در نشست امروز از وزارت صمت و اتاق بازرگانی و کسانی که به شکلی در این موافقتنامه سهم دارند دعوت به عمل آمد که آمادگی‌های خود را برای مذاکرات اصلی داشته باشند که همان موافقتنامه تجارت آزاد با اوراسیاست.

انصاری توضیح داد: ۲ سال برای مذاکرات فرصت داریم و در پایان سه سال باید بتوانیم وارد مذاکرات موافقتنامه تجارت آزاد شویم.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه یکی از مباحث مطرح شده در جلسه امروز بحث‌ همکاری‌های بانکی و پولی و مالی با مجموعه اوراسیاست، گفت:بانک مرکزی پیشنهادات خیلی خوبی داشتند که وزارت صمت هم تایید کرد که اینها عملی است که بتوانیم پول واحدی را معرفی کنیم که همه شرکت کنندگان در اتحادیه آن را قبول داشته باشند و سهل‌تر با هم مراودات داشته باشیم.

انصاری ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک کارهای کارشناسی بیشتری روی این موضوعات انجام شود و آنها را به صورت پیشنهادات وارد مذاکره با اعضای اوراسیا کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی گفت: در مجموع روند کار بسیار مثبت است و در این فرصت بسیار کوتاه بیش از یک میلیارد دلار مبادلات تجاری بین طرفین بوده و البته آمار متفاوت است، ولی در مجموع به نظر می‌رسد بیش از این مقدار تجارت انجام شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما