معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۸/۱۲/۱۹- ۰۸:۲۰ - مشاهده: ۴۰۶

نشست مقدماتی همایش بین المللی اقتصادی سارایوو 2020

نشست مقدماتی و تشریح برنامه‌ها و جزییات یازدهمین همایش بین المللی اقتصادی و سرمایه گذاری سارایوو 2020 روز چهارشنبه مورخ 1398/12/14 در وزارت امورخارجه بوسنی و هرزگوین برگزار گردید. در این نشست مقدماتی خانم تانیا میلاشینوویچ مسئول امور دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه،آقای عامر بکوویچ رئیس بانک بین المللی بوسنی و آقای امیر جیکیچ مسئول توافق نامه تجارت آزاد بین بوسنی و هرزگوین و اتحادیه اروپا سخنرانی کرده و هدف از برگزاری همایش بین المللی اقتصادی و سرمایه گذاری سارایوو 2020 را تشریح کردند.

خلاصه مطالب مطرح شده در این نشست به قرار ذیل است:

عامر بوکوویچ، رئیس بانک بین المللی بوسنی و هرزگوین:

همایش بین المللی اقتصادی و سرمایه گذاری سارایوو که همه ساله در بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود. در سال جاری نیز در تاریخ اول اردیبهشت ماه ( 20 آوریل)در سارایوو برگزار خواهد شد. برگزاری این گونه همایش ها، باعث ایجاد ارتباط گسترده بین تجار و بازرگانان شده تجار و فعالان اقتصادی می‌توانند با پروژه‌های مختلف اقتصادی آشنا شده و سرمایه گذاری کنند.

در این همایش برنامه‌های متنوعی از جمله: نمایشگاه‌هایی برای کارآفرینان، جلسات کسب و کار، ایجاد ارتباط بین شرکت ها و تجار و تولیدکنندگان و ایجاد فرصت های کسب و کار جدید انجام خواهد شد. ظرفیت های موجود بوسنی و هرزگوین در همایش پیش رو مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برای اجرای پروژه‌های مختلف در بوسنی با سرمایه گذاران تبادل نظر خواهد شد. امسال یکی از موضوعات مهم دیگر این همایش تمرکز بر تولیدات صنعتی و اشتغال جوانان خواهد بود که امیدواریم به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنیم. 

 همانگونه که اطلاع دارید در همایش سال گذشته( 2019 ) مقامات بوسنی و هرزگوین و سایر کشورهای مختلف از جمله: شفیق جعفروویچ، میلوراد دودیک اعضای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، استفان مسیچ رئیس جمهوری پیشین کرواسی، بوروت پاهور رئیس جمهوری اسلوونی، احمد داوود اوغلو نخست وزیر سابق ترکیه، فواد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه، باقر عزت بگوویچ رئیس دوره ای خانه اقوام بوسنی و هرزگوین، فخرالدین رادونچیچ رئیس حزب اتحادیه برای آینده بهتر بوسنی و هرزگوین و ایگور سرناداک وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین نیز حضور داشتند.

 

آقای امیر جیکیچ، مسئول توافق نامه تجارت آزاد بین بوسنی و هرزگوین و اتحادیه اروپا:

یازدهمین همایش بین المللی اقتصادی و سرمایه گذاری سارایوو 2020 از اول لغایت  سوم اردیبهشت سال 1399 ( 20 الی 22 آپریل 2020)  در  پارلمان بوسنی و هرزگوین برگزار خواهد شد. در این همایش بین المللی،  تعداد زیادی از مقامات، سرمایه گذاران و هیات های نمایندگی از کشورهای منطقه و جهان حضور خواهند داشت.

در همایش بین المللی سارایوو که به مدت  سه روز برگزار خواهد شد نمایندگانی از بیش از 50 کشور جهان شرکت خواهند داشت. علاوه بر آن بیش از 2000 تاجر و فعال اقتصادی، و صد ها نشست اقتصادی برگزار و تعدادی خبرنگار داخلی و خارجی حضور دارند.

همچنین علاوه بر مقامات بوسنی و هرزگوین ، نمایندگانی از کشورهای ترکیه، مالزی، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، آلبانی، اسلوونی، صربستان، کرواسی، مونته نگرو، عمان و بسیاری از کشورهای دیگر حضور خواهند داشت.  

اطلاعات کلی یازدهمین همایش بین المللی اقتصادی و سرمایه گذاری سارایوو 2020  :

  • همایش اقتصادی سارایوو از سوی بانک بین المللی بوسنی و هرزگوین و بانک توسعه اسلامی‌برگزار می‌گردد.
  • در این همایش اقتصادی سه روزه صدها نفر شرکت خواهند کرد و قرار است هیات هایی از کشورهای ترکیه، مالزی، کرواسی، صربستان و سایر کشورهای حوزه بالکان حضور یابند.
  • در همایش بزرگ اقتصادی سارایوو، همه ساله به تعدادی از تجار و سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی داخلی و خارجی موثر در مسائل اقتصادی منطقه جوایزی اهداء می‌گردد که در همایش 2019 این جوایز به افراد زیر تعلق گرفت: استفان مسیچ رئیس جمهور سابق کرواسی، احمد داود اوغلو وزیر خارجه سابق ترکیه، مجاهید یوسف از مالزی، الشیبانی از امارات متحده عربی، سرناداک وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین، بروت باهور رئیس جمهور اسلونی، شکیب آوداگیچ از ترکیه.
  • بانک بین المللی بوسنی و هرزگوین (BBI) از زیر مجموعه‌های بانک توسعه اسلامی‌ بوده و در ساخت چندین مجتمع تجاری از جمله مجتمع تجاری بی بی آی (BBI) و مجتمع تجاری SCC سارایوو حمایت مالی کرده است.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما