معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی ایتالیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ایتالیا در هفته چهارم مرداد 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی ایتالیا ( هفته اول اسفند ماه 1399 )

مهم ترین تحولات و اخبار اقتصادی ایتالیا در هفته اول اسفند ماه 1399 که در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور انتشار یافته به شرح ذیل می‌باشد:

طبقه بندی عملکرد شرکتهای ایتالیایی در دوران کرونا

سازمان آمار ایتالیا(ایستات) گزارشی را منتشر کرد که در آن واکنش شرکت های ایتالیایی را در برابر بحران کرونا به 5 دسته تقسیم نموده و مقیاس عددی را برای هر یک تعین نموده است . این گزارش ، تصویری از سیستم فعلی تولید در ایتالیا است که در مقایسه با بحران بزرگ 2008 بنا به گفته رئیس کنفدراسیون صنایع ایتالیا وینچنزو بوچیا عمیق تر میباشد ، بر این اساس یک سوم شرکت ها بحران کرونا را به خوبی مدیریت و آن را پشت سر گذاشته ، یک سوم دیگر در مرحله رسیدن به تعادل یا حتی از خروج از تونل بحران بوده و یک سوم آخر دچار مشکلات حاد و انحلال شده اند.

اطلاعاتی در مورد جمعیت ایتالیایی‌

سازمان آمار ایتالیا در گزارش سالانه خود هشدار داد ایتالیا کشوری است که به طور فزاینده ای پیر شده، در حال کاهش جمعیت بوده و اما تعداد خارجیان مقیم این کشور بیشتر شده است

کرونا در ایتالیـا و چالش هـــــای اقتصادی پیش روی دولت در پاییز

تعطیلات ماه آگوست در ایتالیا بخشی از تلاش های این کشور برای کنترل شیوع کرونا را با چالش مواجه کرد. آمارهای قبل از تعطیلات به شکل کاملا ملموسی بیانگر کاهش چشم گیر مبتلایان در سراسر کشور و همچنین مهار روند مرگ و میر در کشور و کاهش آن به کمتر از 10 نفر در روز بود. علاوه بر این همچنان که روندهای اقتصادی نشان میداد آثار تعطیلات سراسری در اقتصاد ایتالیا در حال نمایان شدن بوده و آمارهای شش ماهه نخست سال حاکی از عمق رکود در تولید و صادرات این کشور می‌باشد. این دو روند در کنار یکدیگر به شدت برنامه‌های دولت برای ورود به فصل پاییز و آغاز مجدد فعالیت های اقتصادی با شروع مدارس را متاثر ساخته است.