بر اساس بیانیه مطبوعاتی صادره توسط وزارت خارجه سوئد، دولت این کشور در مورد استراتژی جدید تجارت خارجی سوئد تصمیمی را اتخاذ کرده است. این بیانیه می افزاید دولت میخواهد بهترین شرایط ممکن را برای شرکتهای سوئدی جهت مقابله با چالشهای نوظهور و استفاده از فرصتهای تجاری که از طریق گذار سبز و دیجیتال به وجود میآید، فراهم کند. این استراتژی دارای سه هدف کلی میباشد:رقابت پذیری سوئد باید تقویت شود و شرایط تجارت، سرمایه گذاری و نوآوری بهبود یابد، شرکت های سوئدی باید میزان صادرات و حضور خود را در بازارهای بین المللی افزایش دهند و موقعیت سوئد به عنوان شریک مهم برای تحول سبز و دیجیتال در سطح جهانی باید تقویت شود