معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

برند «ساخت مالزی»

"برندسازی" نقش مهم و قابل توجهی در محیط رقابتی کسب و کارهای امروز ایفا می‌کند. کسب و کارها به طور فزاینده ای بر قدرت برندهای خود برای اطمینان از سودآوری و تداوم تکیه دارند و همین عوامل، نیاز به ایجاد نشان ملی برند را در کشورها ایجاد کرده است. مالزی با درک این مساله که فضای تجاری با کشورهایی چون ویتنام، اندونزی و تایلند سخت تر و رقابتی تر شده است، اخیرا برنامه عملیاتی پنج ساله ای را به منظور تقویت رقابت‌پذیری و رتبه‌بندی صادرات این کشور آغاز کرده است. طرح تجارت ملی مالزی ، برنامه‌ها و راهبردهای مختلفی را برای ترویج نام تجاری «ساخت مالزی» و سوق دادن شرکت ها به دیجیتالی شدن و تجارت الکترونیک، در نظر گرفته است. برندهای مالزیایی به دلیل رقابت پذیری، کیفیت و تلاش برای بهره بردن از نوآوری معروف شده اند. شرکت‌ها نیز با استقبال از تعامل با شرکای خارجی هم در سطح بهره گیری از فناوری و هم تلاش برای تولید مشترک، از جهانی شدن استقبال می‌کنند.

بیست برند با ارزش تجاری ترکیه در سال 2021

سازمان بین ‎المللی ارزیابی مارک‌ها و برندهای خارجی Brand Finance در گزارش خود تحت عنوان ‘’با ارزش‌ترین برند های ترکیه – ترکیه 100‘’ ، 20 برند با ارزش این کشور در سال 2021 را به شرح ذیل معرفی نمود.

بهبود صادرات و ارتقاء برند ملی ایران از طریق مفهوم "نام تجاری جمعی"

حضور کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی از جمله دغدغه‌های اصلی امروز کشور در جهت بهبود صادرات و به تبع آن بهره مندی از حداکثر ظرفیت تولید داخلی در راستای تحقق نامگذاری 1399 توسط مقام معظم رهبری با عنوان "سال جهش تولید" می‌باشد. برای دستیابی به این هدف و با نگاه بلند مدت و ملی به بحث صادرات، برند سازی محصولات استراتژیک غیر نفتی ایران هم به جهت مزیت های نسبی در حجم و کیفیت تولید و هم به جهت ارتباط با ریشه‌های هویتی برند ملی ایران، در اولویت برنامه ریزی‌های مرتبط با صادرات قرار می‌گیرد.