معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

برنامه ریزی برای حضور و نظارت کارشناسان صندوق بین المللی پول بر فرآیند حل بدهی‌های معوق خارجی زیمبابوه

زیمبابوه در حال تلاش برای ایجاد یک برنامه جدید تحت نظارت کارکنان (SMP) توسط صندوق بین المللی پول می‌باشد که به عنوان یک ستون مهم در دستور کار تسویه بدهی‌های گسترده و نیز معوقات این کشور عمل کند.

گزارش وزارت دارایی پاکستان در مورد بدهی های این کشور

وزارت دارایی پاکستان به تازگی گزارش بدهی‌های کشور برای سال مالی 2022 را منتشر کرده است که جزئیاتی را در مورد آمار بدهی‌های خارجی ارائه می‌دهد.

ارزیابی شاخص های اقتصادی زیمبابوه

ارزیابی‌های موجود حاکی از آن است که اقتصاد زیمبابوه در سال 2021 روند قابل قبولی را طی کرده است. این روند صعودی مرهون ارتقاء و پیشرفت در بخش هایی نظیر تولیدات کشاورزی و افزایش ظرفیت میزان مطلوبیت در حوزه صنعت بوده است. همچنین ثبات نسبی قیمت ها و نرخ ارز نیز در بهبود شرایط اقتصاد این کشور نقش داشته است.

بدهی‌های خارجی جمهوری ازبکستان

به گزارش وزارت دارایی جمهوری ازبکستان، بدهی دولت این کشور در 1 ژوئیه سال 2020 بالغ بر19.4میلیارد دلار بود که برابر با 34 درصد تولید ناخالص داخلی کشور می‌باشد.

بحران بدهی‌های خارجی تونس

حجم سنگین بدهی‌های خارجی، یکی از بزرگ ترین چالش هایی است که در مقابل دولت جدید تونس قرار گرفته است. کارشناسان اقتصادی معتقدند که این بحران بی تردید آینده این کشور را با دشواری‌های اقتصادی شدیدی مواجه خواهد ساخت. دولت جدید تونس که از بطن بحران سیاسی اخیر بیرون آماده است، همچنان متحیر از این است که امور کشور را در تلاطم ناهنجاری‌های سیاسی و اقتصادی چگونه به پیش برد.